maandag 16 mei 2022

Laatste disneydag, donderdag 5 mei

 Oh OH, ja de laatste disneydag is ook aangebroken... 

En we hadden nog wel een hele drukke dag in de planning. 

Maar dat hebben we aangepast. Naar een iets minder drukke, maar nog steeds volle dag. 

We beginnen de dag in animal kingdom. 

afhankelijk van de tijd Gaan we eerst minigolven en dan naar het huisje voor een rust moment. of gelijk naar het huisje.

Vervolgens naar disney springs om te eten bij t rex en de laatste dingen te kopen. 

Na disney springs gaan we mini golven als we dat vanmiddag nog niet gedaan hebben en dan gaan we vanavond nog de laatste keer naar magic kingdom voor fotos en het vuurwerk en de laatste attracties. 

Een volle dag dus, maar minder vol als dat we eerst em hadden gepland. 

Morgen is de vertrekdag naar huis en moet dus ook veel dingen inpakken, zorgen dat dingen worden opgehaald en dat alles in de koffers past. 

We hebben al een extra koffer gekocht dus dat is geen probleem mee hopelijk. 

Ik ben in de ochtend al wel bezig met een beetje inpakken, maar we willen op tijd naar animal kingdom dus als sander om 9 uur nog niet wakker is, maak ik hem wakker en gaan we op pad voor de laatste keer disney. 

We zijn uiteindelijk pas rond 10 uur bij animal kingdom en het is echt druk!!!! niet normaal. Gelukkig willen we hier qua attracties alleen nog maar de safari doen en dan de kinderen hun laatste stickers verzamelen. Daarnaast kregen we de tip voor een aantal magic shots en die staan dus ook op de agenda. 

Arwen heeft weer der minnie jurk aan, emmanuel gewone kleding vandaag. 

We lopen gelijk bij de eerste fotograaf waarvan ik weet dat ze magic shots heeft en krijgen daar ook nog een leuke familiefoto. 



Als we daarna door lopen naar pandora, het avatar land hebben we gelijk 2 stickers te pakken die de kinderen nog nodig hadden.

We hadden nog helemaal geen foto gemaakt van hoe de kinderen dit doen dus denk dat is wel een leuke toevoeging. 

We lopen rond in het avatar gedeelte voor wat fotos, maar we hebben het allemaal erg warm en lopen steeds een fotograaf mis. Dan weer kapotte camera, dan weer dat ze net weg gaan. 

We besluiten richting afrika te lopen want de safari tijd begint ook op te schieten. Echter hebben we het allemaal zo warm en heeft sander weinig zin om te stoppen voor fotograven, dus dat loopt allemaal wel een beetje buiten de planning. 

In afrika pakken we het treintje naar rafikis planet watch. Daar moeten de kids nog 5 stickers verzamelen en dan zijn we bijna helemaal klaar. 

We pakken dit keer dus echt het treintje voor de stickers want we vinden het vernieuwde rafiki planet watch helemaal niets aan meeer. 

De kinderen hebben het erg naar hun zin en dat is fijn, zoals je ziet voelt sander zich niet op en top en ik nog steeds ook niet. De afgelopen weken konden we de hitte prima aan, maar het is nu de afgelopen 2 3 dagen zon 36 37 graden en dat trekken we gewoon slecht, vooral omdat het een hele vochtige hitte is. 

Zit ik gelukkig nog in de scootmobiel. 

Aangekomen bij rafiki planet watch lopen we het pad en komen we bij een soort van speurtocht uit. 

Hier moeten de kinderen bepaalde dieren vinden en dan komen vertellen wat ze hebben gevonden. Ik vind dit hele aspect echt heel erg leuk opgezet en zou het iedereen aanraden om te doen met jonge kinderen. 

Na de speurtocht lopen we eerst even door naar het eindpunt voor nog een sticker en toiletbezoek 

Daarna lopen we rustig weer terug en komen we bij het laatste punt waar ze ook 2 stickers kunnen verdienen. 

Daarna gaan we snel de trein terug pakken naar het gewone gedeelte want het is al tijd voor de safari. Het is inmiddels ook al 12 uur dus qua tijd lopen we enorm uit op de planning. 

We lopen dan ook snel door maar duurt nog best lang voor we op de safari zitten. 

Dit keeer hebben we echt een veel betere chauffeur en die stopt echt bij alle interessante dieren. We konden niet veel zien maar de hele beleving blijven we erg leuk vinden. 





 




Na de safari gaan we het laatste stuk doen voor de stickers, het is inmiddels ontzettend warm en we gaan zeker niet meer minigolven. 

Door het stuk met de dieren en daar halen we de laatste stickers op de meest cute plek. Bij de babygorilla. Echt hier ging ik smelten.. 



Na dit ontzettend lieve beeld hebben de kinderen hun hele boekje vol en zijn ze officiele wilderness explorers van animal kingdom. Ze krijgen nog een paar mooi grote stickers en dan zit het erop. 

En niets te vroeg want papa en mama zijn er echt wel een beetje klaar mee. 

We gaan richting het huisje en Sander en de kinderen nemen nog 1 laatste duik. Ik ga even verder met inpakken en spreek af dat ze echt op een bepaalde tijd terug moeten zijn. 

Maar ze komen nog gezellig een nederlands stel tegen en helaas vergeet sander de tijd. Dus ze komen pas rond 3 uur terug. Dan nog gaan slapen en we wilden dus vroeg eten bij trex en daarna nog minigolven en magic kingdom. Dat gaat hem allemaal niet worden. 

We besluiten dat we rusten tot 5 uur. Daarna iedereen wakkeer maken wat zoals gewoonlijk heel veel moeite kost, de kinderen zijn niet wakkeer te krijgen. 

We gaan kijken of eten bij trex niet te lang duurt en dan gelijk shoppen bij disney springs. 

Daarnaast besluiten we de kinderen te laten kiezen tussen minigolf of disney.. 

We komen rond 6 uur bij disney springs aan veel later dus dan gepland. 

We lopen als eerste naar het restaurant trex. Ik wilde hier al voor emmanuel de hele vakantie eten want het is een restaurant in thema van dino's. Maar het is ook een populair restaurant en ik weet dat de wachtrijen vaak kunnen oplopen. Daar heb ik een tip voor gevolgd van de internetgroepen, namelijk een klantenkaart van landrys aanschaffen. Die koste 25 dollar, maar dat kreeg je direct terug in tegoed van 25 dollar om te besteden bij het eten. Met die kaart zou je voorrang moeten krijgen met een plekje in het restaurant. 

We hoeven maar 5 minuten te wachten tot we bij de balie komen. Ik vraag om een tafel voor 4 en zeg dat ik een klantenkaart heb, ja geen probleem, ga daar maar even staan u wordt zo opgehaald. En inderdaad binnen 15 minuten zitten we aan een tafeltje. 



Ik wist dat het een prijzig restaurant was, maar vond de prijzen voor de kindermenus nog erg mee vallen. 

We betaalden 11 dollar plus tax voor een kindermenu met drinken, en eten. 

Voor arwen bestellen we pasta, voor emmanuel de kip en garnalen, om uit te proberen gezien hij die de vorige keer ook zo lekker vond. 

Zelf bestel ik de spareribs en sander heeft een gemixte plate met vlees en garnalen. 

Het duurt niet lang voor het eten van de kinderen er al is en dat is fijn want als ze lang moeten wachten worden ze er niet gezelliger op. 

Daarnaast geeft het ons de mogelijkheid om even in het restaurant rond te kijken. Iedere 20 minuten wordt het donker en komt er een meteorenregen en dan gaan de dinos bewegen en geluid maken. Erg gaaf. Maar de kinderen vonden het wel heel spannend. 



Ook wij hebben snel hierna ons eten en het smaakt heerlijk. 

De kinderen hebben top gegeten maar arwen wil meer en emmanuel vond alleen maar de garnalen heel lekker dus die wil ook meer. 

We besluiten voor dit bedrag maar gewoon voor beiden nog een kindermenu te bestellen. Die ze beiden inderdaad helemaal op eten. 

Ze hadden trek :-)




De atmosphere is echt supertof en ondanks de hoge rekening vond ik dit echt wel een keer de moeite waard om het te doen. 

Met een volle buik neem ik me voor om als een speer door disney springs te gaaan want het zijn nog echt een paar dingen die ik nodig heb en als eerste de kerstornamenten set van 50 jaar, die zijn te krijgen in de grote winkel. Helaas raken sander en ik elkaar kwijt en duurt het een behoorlijk tijd voor we elkaar weer gevonden hebben. Snel die dingen afrekenen en dan naar de kerstwinkel waar ik de laatste kerstornamenten voor mams koop. 

Nog even een foto van de grote stitch van world of disney

En klieren met water bij een fontein terwijl ik een leuke foto van de twee kinderen probeer te maken...


Het is bijna half 9 en ik weet dat de minigolf tot 10 uur open is. 

De kinderne kozen unaniem voor minigolf omdat ze dit nog niet gedaan hadden tijdens deze vakantie. (en arwen er al sinds week 1 om zeurt)

Dus we gaan met behoorlijk spoed richting de minigolf baan ook omdat ik niet wist hoe laat d elaatste tijd was dat je kon inchecken. 

Het is gelukkig makkelijk te vinden en goed aan gegeven en zo gaan we dan de disney minigolf baan winter summer holiday oid. 

Erg gaaf gethematiseerd

We hebben geluk want het blijkt dat je met de kaarten die wij hebben alleen maar mag minigolven voor 4 uur (stond nergens op de website), maar omdat het al zo laat is en we met 2 kleine kids zijn mogen we toch een baan kiezen. Winter of zomer vragen ze.. De kinderen kiezen zomer. 

En het is zo leuk! Heerlijk ruim een half uur lol gehad met de kinderen en ook zelf met een balletje in een gat slaan. 

Sander was wel de winnaar, maar we hebben enorm veel plezier gehad en daar draait het om. 

De fotos zijn omdat het in de schemer is erg onscherp maar probeer toch wat toe te voegen zodat jullie sfeer kunnen proeven. 












Heel erg leuk en we vinden het jammer dat we het nu pas ontdekken. Maar zelfs nu om half 10 s avonds gutst het zweet over onze hoofden en is het nog heel warm. 

Om dit in de zon te doen is echt geen aanrader en er weinig schaduw. 

Maar zeker een aanrader als het inbegrepen zit, anders kost het 14 dollar.Vind ik aan de prijs maar ja ach, het is disney. 

Nog een laatste foto bij de slee van de kerstman en dan gaan we richting huis om in te pakken en de kids naar bed. 


Ontzettend leuke laatste dag hebben we er van gemaakt waarin voor ieder wat wils zat. 

Ik vind het jammer dat het al zo laat is en ik niet meer nog een keer s avonds in het bubbelbad kon gaan zitten ( dat stond nog op mijn to do lijstje) maar we hebben zoveel andere coole dingen gedaan. 

Morgen nog even naar seaworld, dolfijnen aaien en voeren en dan naar huis, na 31 dagen!

We hebben er wel zin in om weer richting huis te gaan. Gelukkig geen corona test hoeven doen. Nu nof hopen dat het qua gewicht allemaal goed zit met de koffers dan kan ik die stress los laten. 

We laten een hoop achter en hebben contact gezocht met een vrouwtje die het naar de 'goodwill" brengt, soort kledingbank, leger des heils. Dus daar doneren we overige kleding aan, maar ook huishoudartikelen, alles wat we niet mee naar huis willen nemen. 

Ik ga rond 11 uur slapen omdat ik weet dat ik morgen ook nog een hele tijd heb om in te pakken want de scootmobiel wordt ook opgehaald en ik ben op dit moment gesloopt. Voel me nog steeds niet jofel. Teveel warmte oid, maar wel vreemd want heb al dagen een pet op in de zon. 

 

Geschreven op 16-5






 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten