maandag 9 mei 2022

Magic Kingdom en Hollywood studios samen met Mirella, di 3 mei

 Vandaag een drukke dag ondanks dat we magic kingdom geboekt hebben en die maar kort open is. Doordat mirella en martijn en de kinderen bij ons op de kaart staan willen we vanmiddag voorstellen naar studios te gaan om daar de attracties met hun te doen waar ze nog niet in zijn geweest. 

Maar ook in magic kingdom hebben we nog zat te doen namelijk de mini parade, de grote parade, de kasteelshow, splash mountain, big thunder mountain, seven dwarfs mine train, de figuren knabbel en babbel en stitch en nog talloze fotos. En als het even kan wil sander nog graag in haunted mansion, space mountain en wil ik nog met de kinderen in jungle cruise en pirates nog een keer :-)

We proberen er vroeg te zijn in het park, ook omdat magic kingdom vandaag al om half 5 sluit. 

We gaan rond kwart over 9 weg, omdat sander zoiets heeft van blijf nog even liggen, kom even bij en de kinderen zijn ook niet vroeg wakker, wat ook fijn is. Maar ja zul je altijd zien. We gaan aan de slag en om kwart voor 10 lopen we in het park. 

Hier zie ik dat de ingang mooi versierd is en vraag ik arwen even te poseren wat ze altijd met liefde doet. 

Vervolgens lopen we naar binnen en zien we daar nog allemaal figuren in hun feestkleding staan, die pakken we nog leuk even mee. Mickey minnie, goofy, donald, katrien pluto allemaal in het speciale 50 jarig besstaans kleding. Doordat ze boven bij het station staan heb ik geen geweldige fotos, bovendien zagen we later dat ze via een speciale route eruit geleid worden dus wellicht hebben we nog een ochtend dat we hier kunnen starten en dit dan mee kunnen maken. 

We lopen iets verder en ondertussen reserveer ik big thunder mountain voor ons. 

Arwen roept ineens heel enthousiast, Konijn!! Ze ziet daar in een soort van schuurtje konijn van pooh staan en zo op het oog staat knorretje er ook bij. het lijkt alsof ze bijna tevoorschijn komen dus we besluiten even te wachten om te zien wat komen gaat. 

Arwen helemaal trots op dat zij hem als eerste spotte.

Na een minuut of 5 wachten kwam de paardenkoets met 4 winnie de pooh figuren. Echt superleuk en mooi fotos kunnen maken. 




Na deze leuke verrassingen begint de dag al goed. De wachttijd voor big thunder was niet lang dus we besluiten om naar big thunder te lopen en we verleiden arwen om mee te gaan. In parijs vond ze em de 1e keer erg eng, de 2e keer wilde ze nooit meer, maar hier in amerika is die een stuk relaxter. Dus ja ze wilde mee. 

We pakken ook nog een grappige photopass fotograaf mee


De magic shot hebben we ook meegepakt.... maar wat is hier nu mis gegaan?

Beetje jammer dit... 

Dan maar big thunder en jaaaa die was leuk. Arwen vond hem niet eng en heeft er ook echt van genoten, behalve de donkere gedeeltes en het harde lawaai. 

Na big thunder besluiten we om splash mountain te reserveren. Emmanuel moet naar de wc dus sander gaat met hem mee. Ik blijf maar wachten en wachten en uiteindelijk komt sander terug zonder emmanuel... Waar is emmanuel vraagt hij aan mij??? Uhm die was toch bij jou?? OMG dit is dus mijn ergste nachtmerrie he, vooral die kleine handenbinder en hier in dit gebied met veel water. 

Maar het bleek dat sander met zijn neus gekeken had want emmanuel stond braaf bij de toiletten te wachten, maar in de tussentijd dacht ik dus dat hij weg was, nou ik werd echt gek.... 

Valt onze klungeltje ook nog.... Dus komt ie huilend bij mama aan. 

Nou dan maar eens kijken wat we in de tussentijd gaan doen. Mirella en martijn deden het rustig aan thuis dus daar kon ik nog geen attractie mee doen. ondanks dat zij ook splash nog wel keer wilden. 

We besluiten de miniparade te kijken want die begint over 10 minuten en bij het navragen schijnt hij ook hier langs te komen in fronteerland. 

We lopen een stukje terug voor een fijn plekje en bedenkend wat we willen. Plotseling zie ik kindjes pintraden dus ik ga er bij staan en binnen no time ben ik omringd door allemaal kinderen die willen ruilen met me. Ze hebben allemaal goede pins dus ik kom wel redelijk aan het ruilen zo. Erg leuk om te doen. En vooral terwijl je toch wacht op een parade. 

Ik moest echt de kinderen even bij me weghouden toen ik de parade even wilde bekijken want ook die ging ondertussen door, maar dit zijn wel echt voor mijzelf een van de leukste momenten van de vakantie merk ik. Ik vind pintrading gewoon ontzettend leuk en een toffe manier om met mensen in contact te komen. Eigenlijk heb ik dit nog vrij weinig gedaan deze vakantie.. 




Na deze ene wagen was de miniparade voorbij en vond ik het leuk om de speciale kleding te zien, maar jammer dat ik geen normale foto van mickey kon maken en helemaal jammer dat het dus maar 1 wagen was. 

Ik ga nog even kort door met traden en ben er dan wel klaar mee bovendien is het onze tijd voor splash mountain all lang en willen we op tijd weer terug zijn voor de grote parade van 12 uur. Ze voorspellen namelijk vanaf 2 uur non stop regen dus wil proberen zoveel mogelijk van de must do dingen voor 2 uur te doen. 

Dus hop in splash mountain. Deze is zo leuk. Ook de kinderen vonden hem echt leuk. 

Na splash mountain zie ik echt de perfecte plek vooraan tegen de touwen in het hoekje voor de parade. Ik denk ik ga hier gewoon staan. Het duurt nog een half uur voor de parade maar ik heb ondertussen seven dwarfs mine train geboekt en denk ondertussen kunnen we toch niets anders meer doen in een half uurtje. Sander is er niet op en top blij mee maar begrijpt me wel en de kinderen kunnen even russtig zitten door middel van een handdoek op de grond. Sander gaat achter ons in de schaduw zitten en zo kunnen we even bijkomen.Het is wel ontzettend warm vandaag. 


Het verbaasd me niets dat het zo gaat regenen. 

 Na een half uur begint de parade en jep inderdaad een perfect plekje voor fotos.























Hele mooie parade en ook de kinderen genieten ervan behalve dat ze bang zijn voor de draak die ook vuur spuugt, begrijp en ik laat ze dan ook gewoon even achter mama kruipen. Ook heb ik de hele parade gefilmd en daar was ik ook blij mee. 

Na de parade hebben we even contact met mirella en besluiten we elkaar zo te ontmoeten bij de seven dwarfs mine train die ik voor ons allemaal geboekt heb en lopen wij op ons gemakje even die kant op. 

We besluiten alvast met belle op de foto te gaan, want dan hebben we dat in ieder geval ook gedaan, voor het geval we haar morgen missen in epcot. 

Beide kinderen zijn echter erg verlegen en durven niet zo meeer als ze bij belle staan, waar we overigens nog geen 5 minuten hebben hoeven wachten!! Ik denk dat ze gewoon erg onder de indruk zijn van alles wat er allemaal om ons heen gebeurd. 



Arwen kan ik nog verleiden om samen met mij te gaan, maar emmanuel weigert pertinent. Nou ja dan niet. 

Buiten komen we ook nog een photopass fotograaf tegen en doen we een leuke magic shot


Die memory maken/ photopass is het hier echt waard want anders had ik maar zeer weinig fotos waar ik zelf op had gestaan plus de magic shots maken het ook nog erg grappig. 

We lopen even naar binnen bij een winkeltje en daar sta ik dan ineens in een beeldenwinkel waar ze ook nog het grote tinkerbell beeld hebben van t 50 jarig bestaan !!! Ik gelijk videobellen naar mijn ouders want ja hier moet ik gelijk antwoord op hebben of mams em wil. 

Jep, dus daar gaat alle ruimte in mijn koffer.. Als ik hier ook nog eens fiks korting krijg met mijn jaarpas van disney parijs, dan kijk ik sander lief aan en zeg dat ik de minnie carrousel ook wel echt geweldig vind. Nou koop em maar dan... Het was minnie carroussel of de jungle cruise traditions, maar minnie carroussel past veel beter binnen mijn collectie. 


We besluiten maar richting de seven dwarfs mine train te gaan en daar treffen we mirella, martijn sem en noa. Arwen is helemaal verzot op Noa en die wil niets anders dan der handje vast houden. En op deze manier kunnen we arwen ervan overtuigen om deze achtbaan ook te gaan proberen. Anders was ik bang dat deze een beetje te snel voor der zou gaan. 

Maar nu was er no problemo en genoot ze, want ze zat achter het grote meisje :-)




Heel erg tof. 

 Na seven dwarfs mine train gaan we naar de winkel waar ook mirella voor haar moeder het beeld koopt, omdat ze em ook bijzonder vind. 

We hebben niet echt meer iets wat we perse willen doen hier in dit park met zijn allen. Maar we besluiten nog even de little mermaid ride te doen want daar staan we toch naast en kunnen zo doorlopen. Het is weer genieten. 

Ook besluiten we een fotoshoot te doen bij een fotopass fotograaf omdat we dit afgelopen zondag niet gedaan hebben en het wel zo leuk is om met zijn allen een keer op de foto te staan. 






De beste man maakt heel wat fotos van ons. De laatste is van de kinderen die verdrietig kijken omdat op die plek normaliter je ariel kunt ontmoeten. Maar bob chapek ( de CEO van disney) heeft besloten dat die er nog steeds niet terug is, dus vroeg de fotograaf de kinderen sip te kijken en zei hij dat hij deze foto naar bob chapek ging sturen dat we helemaal uit europa komen en dan niet met ariel op de foto kunnen. Wij konden zijn humor wel waarderen. 

We besluiten nog even te splitten en dat mirella, martijn, noa en sem nog wat dingen gaan doen en wij de laatste dingen doen hier in Magic Kingdom, ook omdat wij de kasteel show nu echt willen gaan kijken voor het gaat regenen, alhoewel deze rond 2 uur begint en dat ook het punt was dat het zou beginnen te regenen. 

We spreken af om 4 uur bij studios te zijn en dan daar verdere plannen te maken. 

Wij kijken of knabbel en babbel er zijn, maar die zijn er nog niet, dus we besluiten snel eerst de kasteelshow te doen en dan naar knabbel en babbel te lopen , ook voor de kinderne hun handtekeningenboekjes. 

Ik had hoge verwachtingen van de show en ben zeer blij als we dan ook nog eens helemaal vooraan staan.... wow. 

Gelijk het kasteel er even mooi opzetten. 



Helaas begint de show met because of unforseen circumstances.... oops. De show kan niet in zijn geheel uitgevoerd worden. maar wat we ervan zien is het echt wel heel leuk en een heel mooi plekje voor ons nu. 








Na de korte performance gaan we dan maar snel terug naar het kindergedeelte voor knabbeel en babbel, ook omdat we daarna eigenlijk wel door moeten naar studios want je bent wel even onderweg voor alles. 




De kinderen vonden knabbel en babbel erg leuk en het was de moeite waard om er 20 minuten voor in de rij hoeven te staan, vooral omdat ik het prima in de zon vol hield en sander met de kinderen in de schaduw kon zitten. 

Nu was het al wel kwart over 3, als we richting de auto gaan, dan moet je nog met de boot, en dan naar je auto, scootmobiel erin en naar studios rijden. Het is een hele reis. 

Als we weg rijden bij magic kingdom rijden we langs een benzinestation en sander heeft het zo warm dat we besluiten even een icee te halen en voor de kinderen ook wat, want ze hebben beiden echt nog niet zoveel gegeten en we merken dat bij emmanuel altijd zeer sterk aan zijn humeur. 

Heelaas te eten hadden ze niets voor de kinderen ( lees geen patat) dus dan maar hun ook een ijsje en op weg naar studios. Waar we ietss te laat aankwamen, maar gelukkig bleken mirella en martijn ook wat te laat te zijn. 

Het is altijd weer even zoeken naar elkaar en ondertussen boek ik de rit rise of the resistance in omdat we dit echt de rit vonden die ze moesten zien. 

We doen terwijl we op elkaar wachten even wat pintrading, want een mevrouw vertelde ons dat studios juist de beste plek is om pins te ruilen.
Dus de kinderen kunnen hun lol op, alleen in het eerste gedeelte zijn al 3 plekken waar je pins kunt ruilen, waaronder een heel mooi groot bord. 

Ik probeer ondertussen mirella te appen, de kinderen te sturen met wat ze kunnen kiezen en de wifi te behouden want die is ook niet echt geweldig op iedere plek. 

Maar het komt goed en we ontmoeten elkaar buiten. Ook daar doen we nog 1 pinbord en dan besluiten we te vragen aan mirella en martijn wat ze willen doen. Olaf hebben ze nog niet gedaan en staat op het to do lijstje. 20 minuten wachttijd. prima, dan kunnen we daarna in de rise of the resistance.
Vrolijk lopen we die kant op en ook in de rij kom ik een klein meisje tegen die pins ruilt. Nu zag ik een interessante op haar lanyard, dus ruilde ik die met haar en gaf ik haar nog 1 extra plus haar zusje. Dit vind ik dus zo leuk aan ruilen. 

Ondanks dat er 20 minuten stond werden het er 50 om olaf te ontmoeten. Die wij al gehad hadden dus de kinderen wilden niet nogmaals zijn handtekening. Wel vonden ze het leuk om op de foto te gaan. 


Na die tijd was het alweer tijd voor rise of the resistance. Sem en martijn zijn grote star wars liefhebbers en ook Noa en Mirella hadden er enorm veel zin in. Ook ik vond het leuk om de rit nogmaals te doen. Sander bleef bij de kinderen en ging op zoek naar iets te eten want die waren inmiddels flink Hangry. 

Echt genieten van de gezichten van sem, martijn, noa en mirella maar ook vooral genieten van de supertoffe ride. Nu heb ik de kans gehad om ook wat meer fotos te maken en te filmen. Dan kunnen jullie meegenieten. 









Ik hoop dat jullie de fotos en filmpjes net zo gaaf vinden en in ieder geval een indruk geven hoe deze attractie is. 

Na rise of the resitance kreeg ik een appje waar sander zat en boekte ik ondertussen slinky dog in.

Ook mirella martijn en de kinderen hadden honger aangezien het bijna half 7 was. Dus daar even wat eten en wachten tot het tijd is voor slinky. 

We liften hier mee op de mobile order van martijn die hier handigheid in heeft gehad. Sem entertaint emmanuel inmiddels enorm en ook vinden de kinderen het leuk om op de telefoon spelletjes mee te kijken. 


 

Ze hadden ook nog een genie voor rock en rollercoaster dus na het eten moesten ze haasten naar rock en rollercoaster.  Die 4 keer stuk ging terwijl ze in een korte rij stonden dus die ze uiteindelijk niet gereden hebben. 

In de tussentijd liepen wij op ons gemak naar toystory land. 

Hier aangekomen was het een tijdje wachten voor ze kwamen en ondertussen waren de kinderne hyper de piep. Normaal als we lange dagen doen slapen ze smiddagss, maaar nu was het over 8en en liepen we al bijna 11 uur in een park. 

Toch bleven ze af en toe lief tegen elkaar. 




Eindelijk kwamen ze vol met verhalen en konden we de lange wachtrij van slinky passeren en zaten we met 10 minuten erin. Arwen durfde hem echt wel nog een keer te doen ondanks dat ze de eerste keer alleen maar gehuild heeft en hem heel eng vond en nooit meer wilde doen. 

Noa doet wonderen :-)

En nu heeft ze zelfs gelachen tijdens de rit en zat ze naast haar grote vriendin. 



En de 2 nichten ook naast elkaar :-)

Hele toffe ervaring om dit zo met hun te kunnen delen. 

Na slinky dog zien we een enorm donkere lucht aankomen en wil sander eigenlijk het park uit want straks zitten we midden in de stromende regen met onweer. 

We lopen even langs het toilet en bedenken wat te doen. Ik boek ondertussen toystory mania in, want ook deze ride hebben ze nog niet gedaan. 

Martijn gaat even kijken waar we het beste kunnen ggaan schuilen en ondanks dat de regen nog niet begint besluiten we om in star wars land toch alvast droog te gaan zitten. 

Sander voegt zich aan de meerderheid, vooral omdat ik echt heel graag nog toystory mania wilde doen :-)



Dit gaf in ieder geval wel hele mooie plaatjes en we zitten droog tot de tijd van toystory mania. 

Sander verdwijnt ineens en blijkt in een winkel aan het kijken te zijn en verteld dit niet even. 

Martijn gaat met sem een stoere foto maken in het donker. 

Noa entertaint de 2 kkleintjes van mij

En ik zoek sander....... :-(

Uiteindelijk lopen we om kwart voor 9 naar toystory mania waar ook arwen wel met der grote vriendin in wilde, wel met koptelefoon. 

Superleuk want ik ga met sander een keer in een karretje en zo hebben ze deze attractie ook eens gedaan. 





Nu kunnen jullie zien wie er heeft gewonnen en sander was daar erg blij mee. 

Na toystory mania is het erg laat en besluiten we richting huis te gaan. 

We nemen afscheid van mirella en martijn en sporen ze aan om morgenmiddag toch echt nog even epcot te doen want dat hadden ze niet ingepland :-)

Om over 10en zijn we thuis en liggen de kinderen op bed. Ik heb volgens mij geen blog meer geschreven maar was ook heel moe en zijn naar bed gegaan. Wel heb ik sander nog enorm geplaagd met het feit dat hij naar huis wilde gaan vanwege de regen en de onweer, maar dat we geen spat regen hebben gehad en ook geen onweer bij ons. 

De dagen tikken snel weg nu en ik merk dat ik overal nog het meeste uit wil halen. Om die reden willen we nog een keer terug naar studios vanwege het ontmoeten van figuren en een aantal magic shots.... We zullen zien of dit lukt. 


(thuis geschreven op 8 en 9 mei)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten