zondag 1 mei 2022

Walt disney studios en animal kingdom, zondag 1 mei

 Het is alweer mei, wat gaat het snel... 

Vandaag hadden we een drukke dag op de planning, namelijk de laatste dingen in walt disney studios doen en dan de laatste dingen in animal kingdom en hopelijk kunnen we in animal kingdom mijn nicht mirella ontmoeten met haar gezin. 

We hadden vandaag allemaal moeite met opstaan, je merkt dat het einde van de vakantie is aangebroken en dat we moeier zijn dan in het begin dus dat het ons allemaal wel wat moeite kost. 

Emmanuel was weer halverwege de nacht bij ons in bed gekropen en die bleef gelukkig slapen toen arwen rond half 9 bij ons aan het bed stond. Met haar eruit gegaan en om kwart voor 9 was emmanuel wakker en toen zijn we rond 9 uur allemaal echt op gestaan. De kinderen hebben het zwaar en ik besluit dat we niet te vroeg naar het park gaan, ook omdat het echt niet meer veel is wat we in studios willen doen. 

Zodoende doen we het rustig aan, op ons gemak aankleden, spullen klaar maken voor een hele dag park en met de kinderen debateren wat ze aanwillen. Wat in arwens geval haar minnie jurk weer is en emmanuel dit keer gewoon een korte broek met shirt. 

De kinderen zijn erg mopperig op elkaar in de vroege ochtend en het doet ons twijfelen of we uberhaubt wel moeten gaan. (halverwege de ochtend kwam ik achter de oorzaak namelijk dat emmanuel weer een ooronsteking heeft want er kwam weer bloed uit zijn oor). 

Beide geven aan moe te zijn en dus aan het ruzie maken wie er in de wagen mag en wie bij mama moet staan. Emmanuel krijgt vandaag even de extra rust, maar ja daar wordt arwen weer kranky van, dus het was heel gezellig als we naar studios rijden. 

Geparkeerd, scootmobiel uitgeladen, maar oh oh waar is het sleuteltje????? Die doe ik toch altijd in het voorvak... waarom ligt ie er niet?? Hoe kan dit. ..... Na rustig te blijven, na te denken dat die wel in de auto moet liggen komen we er achter dat ik em waarschijnlijk in mijn broekzak gehad heb en dat hij eruit gevallen is en tussen de stoel en het midden is gevallen. Met de stoel manipuleren heb ik uiteindelijk de sleutel terug maar pfffff dat gaf ons beiden heel veel stress, maar vooral voor mij. 

Naar de ingang maar weer, waar we weer met de tassen eruit gehaald wordt. Ongelofelijk. 

Ik heb nu namelijk mijn pins in een apart tasje dus hoe kan het dat ik er nu uitgehaald wordt?

Blijkt dat sander 2 messen (om sinaasappels te schillen etc) uit de auto in de tas had gedaan met de gedachte om ze uit de auto te halen, maar ze er niet meer uit heeft gehaald. 

Ja dan wordt je onderzocht. Het viel me nog allerzins mee dat we de messen naar binnen mochten nemen. 

Nou dan moppert sander nu eens voor niets, want het was zijn eigen schuld. 

Willen we naar binnen doet mijn vingerafdruk het niet. Het gaat lekker zo de dag.... Huppa mannetje erbij en ook de vingerafdruk werkt dus nu kunnen we dan beginnen. 

We willen in studios graag met de figuren op de foto die heet hier red carpet, en de cars show/ride doen. 

Daarnaast zien we dat de show van disney junior bijna begint en ik maak een reservering voor de figuren en ondertussen gaan we naar de show van disney junior. 

Onderweg zien we ook nog dat knabbel en babbel opkomen. 



 

De show was een echte hit voor arwen. Emmanuel vond vooral mickey erg leuk. 

Arwen heeft de hele show gedanst, geklapt en gesprongen. Geweldig!!! Emmanuel stond bij mij, behalve de tijd dat mickey en mickey mouse clubhouse dans was, die heeft ie wel meegedaan. Arwen is trouwens het meisje in de rode minnie jurk vooraan





 

We merken aan alles dat hij helemaal niet in zijn hum is en besluiten maar direct naar  de red carpet fotoshoot te gaan en dan maar even verder te kijken. We staan behoorlijk lang in de rij hier, zeker voor de lightning lane, staan we toch ruim 20 minuten.

Binnen kunnen we op de foto met minnie in haar gala jurk en mickey in tovenaarskostuum. De kinderen vonden beiden helemaal geweldig en emmanuel wilde zelfs wel een tweede handtekening van mickey in verband met dat dit tovenaarsmickey was. 








Arwen wilde toen ook een handtekening maar dat was al te laat. Gelukkig had ie geen speciale tovenaarshandtekening. 

In de wachtrij kwam ik erachter dat er bloed uit emmanuels oren liep en wist ik dus meteen wat er aan de hand was waarom ie zo niet in zijn hum was. Dus zetpil gegeven en dan maar hopen dat het snel bijtrekt en een beetje relaxt naar hem zijn. 

We lopen terug naar de disney junior figuren want daar wilde arwen wel mee op de foto. In ieder geval met de Speelgoeddokter (doc mc stuffins). Fancy Nancy, Vampirina en Pluto stonden er ook maar daar heeft arwen verder niet echt wat mee en pluto hadden we al gedaan. 

We zijn binnen de kortste keren bij doc mc stuffins aan de beurt en ze doet het erg leuk en heeft een leuke handtekening. 



 

Hierna loopt sander alweer snel door omdat hij knabbel en babbel ziet en daar met arwen al naar toe loopt, ik sta weer eens te klooien met de app, het internet en te bedenken wat we verder gaan doen. Ik reserveer maar toystory mania en we gaan naar de attractie/show van cars/bliksem mc queen. 

Dit is aan de andere kant van het park dus we maken eerst even fotos bij knabbel en babbel



Daarna lopen we rustig door het park en komen we bij cars uit waar we zo naar binnen kunnen lopen. Dit is een soort van interactieve race show, grappig gedaan, want de training van bliksem wordt gehackt en de boef daagt hem dan uit om te racen. 


 

Ook de thematisering buiten de attractie is leuk gedaan. 



 

We doen ff een pauze buiten en gaan dan richting toystory mania, en willen nog langs sully voor een foto en handtekening. Echter emmanuel bedenkt zich als hij hoort dat de wachtrij een half uur is en ook wij hebben daar niet zo'n trek in. 

We gaan nogmaals in toystory mania en ondanks dat arwen haar bril niet op heeft en haar koptelefoon wel vind ze hem alsnog erg eng en zit ze het meerendeel van de rit met haar handen op haar oren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er dan ook minder plezier in heb. 

Als we eraf komen hoor ik wel dat emmanuel hem erg leuk vond vooral dat hij voor zijn gevoel papa verslagen heeft. 




Het is bijna 1 uur en we mogen pas vanaf 2 uur animal kingdom in omdat je pas vanaf die tijd mag park hoppen. Ik twijfel nog even of ik een reservering maak voor rise of the resistence hier maar Sander zegt ook dat het niet verstandig is om te doen met de kinderen en dat ze dan weer heel lang zichzelf moeten vermaken. 

Inderdaad, dus we besluiten de skyliner te gaan doen. Die stond ook nog op ons to do lijstje dus dat komt mooi uit. 

De skyliner loopt van studios via resorts naar epcot. Blijkbaar moet je wel ergens overstappen en dat wisten wij niet, maar hij gaat vrij snel, amper wachtrij en het is op zich bijna een attractie dus we doen hem tot epcot waar we uit moeten stapppen en dan weer aan de andere kant moeten opstappen. Omslachtig dat wel. 










 

Maar het is erg leuk en zowel wij als de kinderen genieten ervan. 

Als we terugkomen op het overstappunt naar hollywood studios waar de auto staat met de scootmobiel en buggy erin ligt de skyliner er aan die kant uit. Tijdelijke storing en het alternatief is weer terug met de skyliner naar epcot en dan vanaf daar met de boot naar studios... PFF wat een gedoe. We staan al 10 minuten minimaal en besluiten als dit advies gegeven wordt toch nog even te wachten want wellicht doet hij het binnenkort en dan zijn we sneller in studios op deze manier. De skyliner doet het alweer maar er mogen nog geen mensen in. Dan na minder dan 10 minuten doet hij het weer en mogen we instappen. We zijn erg blij dat we de keus gemaakt hebben om te wachten en niet om de omslachtige manier te doen. Sander gaf voornamelijk de credits aan mij maar dat vond ik onterecht.Het was een gezamelijke beslissing. 

Gezellig spreken we nog met mensen in de skyliner en we zijn binnen no time in studios waar we in de auto stappen om naar animal kingdom te rijden, tis inmiddels kwart voor 3 dus goed op tijd. 

Daar aangekomen vinden we een plekje. We maken nog altijd de grap die mijn vader op vorige reizen maakte: er gaat altijd iemand weg. Die zin zeggen we vaak tegen elkaar en vaak komt dit inderdaad ook uit. 

Hier gaan de tassen niet af bij de controle (sander heeft dan ook de messen er uit gehaald :-))

En zijn we snel het park binnen zonder problemen. We gaan even orienteren wat we hier willen als we zien dat de safari en de kali river rapids eruit liggen. Dit zijn juist 2 van de tochtjes die we wilden doen dus we balen flink. Flight of passage is ruim 2,5 uur wachten dus dat ga ik niet doen. Dus we besluiten maar even naar de vogelshow te gaan die de kinderen willen zien. 

Ook kijkt arwen even goed in haar stickerboekje om te zien waar ze nog allemaal stickers moeten halen en dat laat ze supercute aan papa goed zien. 


 

Onderweg zien we een pinbord en ruilen de kinderen daar, en kom ik traders tegen waar ik nog mee ruil. Superleuk. 

Dan gaan we richting de vogelshow in azie terwijl ik met mijn nicht mirella app en er al achter kom dat ook hier onze plannen langs elkaaar heen lijken te lopen. 

Ik heb ontzettende zin in koffie dus zeg sander dat ik koffie wil halen. Hij biedt het aan om het voor me te halen want moet toch naar de wc en dan kan ik met de kinderen al bij de vogelshow gaan zitten . (vogelshow? wie zegt dat ik daar bij wil zitten?)

Met tegenzin geef ik toe, nu had ik een goed excuus werkt het net niet, en dan komt ie ook nog zonder koffie terug want de richtingsaanwijzingen die ik hem gaf (daar bij afrika zit de starbucks) waren niet specifiek genoeg want hij zat nog over de brug op het eiland discovery net voor je afrika binnen loopt. HUMZZZZZZZZ


 

Dan maar later koffie. Na de vogelshow zien we dat kali river rapids online is gekomen dus die boek ik meteen in en daar kunnen we ook gelijk naar toe. 

Het is een hele hete dag vandaag dus het is heerlijk om af te koelen. 

Opnieuw hebben we het erg naar ons zin tijdens deze rit en ja zeker sander werd alweer zeiknat. Bijna zijn we bij de uitgang als de attractie dan vast zit. We staan al bij het platform maar moeten nog een stukje. Op een gegeven moment kwam de castmember vragen: how far we were able to walk (in verband met de evacuatie) Sander maakte toen de opmerking: Why do you want us to pick up your food? De cast member deed leuk mee en die zei dat hij wel een biertje luste, graag een BUD LIGHT. 



Arwen kijkt trouwens zo boos omdat haar minniejurk is nat geworden en ondanks dat ik vantevoren een poncho had aangeboden, die ze niet hoefde gaf ze me nu de schuld dat ik haar de poncho niet had gegeven (HAHAHAHAHAHAA)

We hebben verder een gezellig gesprek met de amerikanen bij ons in de boot en het blijken ook pintraders te zijn. Zij hebben echter hun pins in het hotel gelaten. We spreken af dat we elkaar wellicht woensdag meeten in epcot en dan kunnen pintraden. 

Sander krijgt ook nog eens de volle lading als we aan de kant geduwd worden om uit te stappen. dus jep.... hij heeft geen geluk met waterattracties

Na de waterattractie wil ik echt koffie en willen de kinderen graag de stickers gaan verzamelen. We spreken af dat sander met hun de stickers gaat verzamelen daar in de buurt en dat we elkaar dan bij de flamingo's ontmoeten waar vlakbij ook de starbucks zit. 

Als ik in de wachtrij sta voor de koffie ben ik met mirella aan het appen en stel ik voor dat ze naar de starbucks toekomen want ik had een goed idee. Ik heb namelijk een speciale pas waar ik dus attracties virtueel in de wachtrij kan gaan staan. We kunnen vragen of ze bij mij op de pas gezet kunnen worden zodat we wellicht nu avatar de attractie kunnen doen en ook dinsdag in magic kingdom nog attracties kunnen doen. 

Ze komen naar me toe en het weerzien is hartelijk. Het wachten op de koffie duurt me te lang, maar ja de behoefte aan koffie he..... tis net een verslaving... 

Eindelijk heb ik de koffie en stel ik mijn idee voor. Dat lijkt ze een goed plan dus gaan we naar de guest experience om dat te regelen. Dat was geen enkel probleem en het is binnen 2 minuten geregeld. Dan kan ik de avatar attractie reserveren voor over ruim een uur. We kletsen even gezellig met zijn allen en lopen naar sander en de kinderen toe bij de flamingo's. 

Daarna spreken we af om 10 voor half 7 bij avatar en gaan zij nog wat dingen doen en ik met de kinderen de stickers halen die ze willen. 

Sander vertelt dat ie in een melige bui is en allemaal grappen maakt naar cast members ( de een kan ze wel waarderen de ander niet. )

Op verzoek van sander zijn grappen:

Sander komt met de kinderen voor stickers bij de attractie expedition everest. Hier maakt hij de flauwe grap: is the mountain tired? Mw vraagt waarom? Will it ever rest?

Sander komt voor stickers bij de mw van de flamingo's. Hier maakt hij de grap: Why is a flamingo standing on one leg? De mw zegt, nou de wetenschappers weten het niet echt. Sander antwoord: Ik weet het wel, if it lifts the other leg it will fall down. 


 

Sander komt voor de stickers met de kinderen bij de opgraving van de dino's/mammoet. Sander is nog steeds in een hele flauwe melige bui. Cast member vraagt aan de kinderen: do you know what animal they dig up? Sander zegt dan vervolgens: You mean the person on the tusk? (er lag een vrij corpulente mevrouw op de slagtanden van de mammoet)

Dus voor zover de flauwe grappen van sander. 

Ik heb ze letterlijk laten citeren zodat ik het dit keer niet verkeerd kon doen. 

Ik kijk nog even aan de overkant in een winkeltje en zie daar kerstornamenten die ik of course meeneem. 

Sander en de kinderen ruilen nog pins en dan gaan we door naar dinosaur land waar ze ook nog 1 sticker moeten behalen. Die is te vinden in de speeltuin van dinoland, maar de vorige keer hebben we die niet ontdekt. NU vinden de kinderen het helemaal niet erg om hier weer heen te gaan want de vorige keer hadden ze hier ook zoveel lol. 

Vandaag natuurlijk weer hetzelfde maar we zijn op stickerjacht en sander gaat met de kinderne naar het plekje toe wat hem aangewezen wordt dat daar de stickers te verdienen zijn. 

Hij komt me 5 minuten later halen dat het zo leuk is dat ik even mee moet komen dus ik beklim de toren met de scootmobiel en ga dan over de straat via een brug om daar terecht te komen in een heuze opgraving waar de kinderen aan mee mogen helpen. 

Heel erg leuk gedaan en we wisten natuurlijk van dinosaur world dat de kinderen dit helemaal geweldig vinden. 





 

Ze hadden hier denk ik wel een uur kunnen blijven als we het toegestaan hadden. We zijn net plannen aan het maken van wat te doen als we de lucht zien betrekken en onweer horen. We besluiten snel richting de buggy te gaan want daar liggen de ponchos want het zou wel eens heel hard kunnen gaan regenen zo. 

Onderweg besluiten we dat ik avatar ga doen met mirella en haar gezin en sander met de kinderen de stickers in afrika gaat verzamelen. 

We nemen net afscheid van elkaar als we de eerste druppels al voelen en snel doe ik nog even de ponchos aan bij de kinderen. 


Als ik nog geen minuut verder ben begint het te stortregenen en schuil ik onder een boom om mijn poncho aan te doen. 

Door de stromende regen rijd ik door avatar land wat nog steeds waanzinnig is. 

Ik kom bij de attractie aan maar zie geen mirella dus ik rij snel door naar het dichtstbijzijnde wat overdekt is, de winkel. Kijk daar is mirella en haar gezin ook. 

We kletsen even, wachten, maar het wordt niet minder. Na 10 minuten zeg ik ok als jullie ook ponchos hebben dan gaan we de gok wagen om door de regen ernaartoe te gaan want het is hier nog geen 100 meter vandaan. 

Dat klopte maar we werden zo nat al van die 100 meter. Dan inscannen en dan door een enorm lange uitgestorven wachtrij buitendoor voor je eindelijk binnen bent. En echt het goot van de regen. 

Mijn sokken en schoenen waren doorweekt, evenals die van mirella. 

Maar de ponchos hielden het dus lang leve de action. 

Als we binnen zijn ontspannen we en moeten we nog flink zoeken naar de ingang, ondanks dat ik deze al eerder heb geprobeerd te doen (toen moest ik eruit omdat arwen niet meer durfde) weet ik het niet helemaal meer waar ik heen moet. 

Al snel zijn we bij het begin gekomen en mogen we naar binnen. Nu ik geen kind bij me heb die vreselijk bang is ontspan ik een stuk meer en kan ik echt al van de attractie gaan genieten. 

Na 2 voorfilmpjes moeten we dan in de stoel gaan zitten en dan gaan we virtueel vliegen op een soort draak uit de film van avatar. Zo gaaf! Echt een geweldige attractie en ik denk dat sander hem gewoon geminimaliseerd heeft omdat hij het vervelend vond voor mij dat ik hem niet gedaan had maar naast rise of the resistance is dit echt een van de tofste attracties van wdw. 

Als we uit de rit komen regent het nog lichtjes, wel zwaar genoeg voor de ponchos maar niet meer dat het de hemel uitgiet. 

We lopen rustig richting het midden gedeelte want het is inmiddels al 7 uur en ik weet niet waar sander en de kinderen zijn en hoe ze eraan toe zijn. 

Maar heel goed want ik kom ze tegen als ik terugloop naar het begin en ze zijn erg vrolijk. Ze hebben geschuild voor de regen en zich goed gedragen. Helaas geen stickers meer kunenn halen. 




Toch besluiten wij de dag te eindigen en we groeten mirella, martijn, sem en noa en spreken af dinsdag in magic kingdom. Zij gaan morgen  naar universal studios, wij morgen naar busch gardens. 

We wensen ze alvast veel plezier toe en lopen naar de uitgang. 

Eenmaal bij de auto bedenkt sander nog even dat hij moet plassen evenals emmanuel dus rijden we nog even naar de ingang. 

Daarna kunnen we dan richting de mac donalds rijden waar de kinderen een happy meal krijgen en wij rijden door naar wendy's voor hun heerlijke burgers en baconator fries. 

Dan rijden we snel door naar huis, waar de kinderen eigenlijk weer veel te laat op bed liggen en dan maar weer hopen dat ze het morgen redden want ook dan hebben we weer een volle dag op het programma in busch gardens. 

De kinderen slapen nog geen eens zo snel. Sander neemt nog even een duik. Ik fotografeer de souvenirs en dan schrijf ik mijn blog die ik opnieuw in de avond van dezelfde dag maak! Woohooo. 

Tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten