maandag 1 december 2014

Black friday

jaaaa the biggest sale of the year is here!
We beginnen lekker rustig vandaag met een ontbijtje. Om 10 uur. we hadden blijkbaar neit goed gecommuniceerd want ik had wel lekker willen uitslapen, maar dat ging niet gebeuren.
We beginnen rustig en bekijken ook even wat het weer gaat doen en de bestellingen via de website die ook nog steeds binnen komen.
Rond 11 uur besluiten we naar de Premium Outlet te gaan waar we al eerder leuk hebben geshopt 4 jaar geleden en ook een disney store aanwezig is.
dus Allemaal in de auto en op weg naar de outlet
het is ongeveer een half uurtje rijden vanuit deze kant. Maar eenmaal in de buurt begint het al snel drukker te worden. Bij de afslag staan we echt in de file en we herkennen de buurt van de eerste keer dat we hier waren, ruim 12 jaar geleden. Er lopen ook 2 mensen van de kerk te collecteren. Maar waarvoor is niet precies duidelijk.
We staan muurvast, en ik besluit om de auto om te gooien en hier te parkeren en het laatste stuk te lopen, we hebben toch de rolstoel bij ons.
 ik parkeer de auto en we gaan op weg. We lopen 5 minuten en komen langs een beninestation en ik moet nodig naar de toilet en opeens zie ik dat het grote probleem was dat iedereen naar 1 baan moest en dat dit de file veroorzaakte want verderop rijdt het allemaal door. OHHHHH, ik vraag aan de anderen of het een idee is dat zij doorlopen en dat ik de auto haal zodat we terug niet dat hele stuk hoeven te lopen. Paps vindt het niet nodig, maar ik en sander vinden het een goed idee and boy we were wrong!!!
Zo gezegd zo gedaan, ik naar toilet en de auto halen en de rest loopt alvast naar de outlet. we besluiten elkaar in het foodcourt te meeten.
De auto halen ging soepel, echter bleek nu de hele weg gewoon vast te staan en deed ik een half uur om 1 mijl te rijden naar de outlet.
Daar aangekomen bedacht ik me pas wat een crime het moet zijn met parkeren.
En geloof me ze hebben hier supervele parkeerplaatsen, maar het lijkt wel alsof heel orlando hier geparkeerd heeft en het is megadruk.
Ik zoek op 3 verschillende parkeerplekken naar een plekje en vindt nergens wat, evenals de tientallen auto's die met mij mee zoeken.
Vervolgens rijd ik ten einde raad maar naar de parkeergarage en ben ik zelfs in staat om valet parking te gaan doen, dan betaal je een bedrag en parkeren zij de auto voor je. Maar ik probeer eerst de garage.
Hier rijd ik 3 verdiepingen rond, totdat ik bovenaan wordt tegengehouden door de security. Achter hem zijn volop plekken maar dit is alleen voor medewerkers. Kun je voorstellen hoe geirriteerd ik toen was?
Maar de heer heeft daar geen boodschap aan en stuurt mij vrolijk terug. Net toen ik aan mijn 2e rondje wil beginnen door de parkeergarage, en geloof me, mijn laatste rondje, zie ik mensen op weg naar hun auto. Ik vraag of zij weggaan en ze antwoorden hier bevestigend op. Dus ik volg hun en kan dan na een half uur zoeken ook de auto kwijt. Inmiddels heb ik dus ruim een uur over deze reis gedaan en mijn ouders en sander moeten vast vreselijk ongerust zijn.
Ik snel me naar het foodcourt en gelukkig dankzij mijn richtingsgevoel vind ik deze behoorlijk snel. Daar wordt ik gelukkig herenigd met vriendlief en mijn ouders. Ze maakten zich inderdaad ongerust en we gaven allen toe dat het een domme zet was geweest, maar ja als je alles vantevoren weet.
Ze hebben wel een heerlijke starbucks voor me gehaald dus daarmee is mijn dag al weer een beetje goed. We willen even plassen voordat we op weg naar de shops gaan, maar bij het zien van de rij , besluit ik om het wel een tijdje op te houden en gewoon ergens anders te gaan.
en nu SHOPPPEN!!!
De disney store zit recht naast de foodcourt en vormt dus onze eerste stop.
We slagen hier al direct voor wat leuke pins, fotolijstjes en als klapper op de vuurpijl kreeg ik bijna een hartstilstand toen ik zeer grote scrapbook pakkettten hier vond, met onder andere een disney album erin voor slechts 13 dollar. Ik kon het niet geloven en was er superhappy mee.
Zelfs sander koopt voor weinig geld een leuke pinset van jack skellington.
Nou de eerste inkopen zijn gedaan en het weegt direct behoorlijk zwaar, dus sander en ik besluiten het naar de auto te brengen en mijn ouders te meeten in de nike winkel, die ook op het programma stond.
Hier is het behoorlijk druk maar we vinden ze makkelijk door strategisch te werk te gaan.
Paps heeft al een leuk paar schoenen gevonden en ook sander past een paar.


Op de foto lacht sander nog, maar hierna vergaat het lachen hem snel want hij vind de drukte helemaal niets en houd ook gewoon niet van shoppen.
Ik pas nog een aantal paar schoenen aan en weet binnen 15 minuten 2 paar uit te kiezen. paps loopt ook met 2 paar de winkel uit, sander en mams niets.
Het leek erg druk bij de kassa, maar ze weten hier wat snel werken is en we zijn zo weg.
Voor de ingang van de winkel wordt een showtje gehouden door de werknemers van de nikewinkel. waarom ze dit deden weet ik niet, maar we vonden het in ieder geval erg leuk. 
paps echter niet, die moppert al een beetje. Hierna splitsen we op, mams en paps gaan op zoek naar jeans voor een neef van me en vinden deze ook bij levis en sander en ik gaan wat eten op het foodcourt.
Het is verschrikkelijk druk en we vinden ternauwernood een tafel. Ook in de rij voor het eten is het dramatisch, maar we hebben wat lekkers te eten en het is weer eens chinees.
We ontmoeten elkaar om 3 uur bij de foodcourt en gaan dan met zijn allen naar toysrus outlet.
Hier valt het aanbod erg tegen, echter hebben ze wel volop minion spullen waar sander natuurlijk helemaal blij van wordt.
We kopen behalve slechts een aantla stickers hier helemaal niets en gaan nu toch echt snel op weg naar de disneyparken waar we fastpassen hebben voor epcot. 
Natuurlijk zijn we weer onze lanyards vergeten, we hadden ook niet gedacht dat we zo lang weg zouden blijven en dat we direct door moesten naar epcot, dus we halen nog even snel thuis de lanyards en gaan dan op weg naar epcot.
Voor sander voor het eerst naar epcot, dus die is helemaal excited.
Epcot is een mooi park, echter vind ik het wel een van de minste disney parken.
we hebben een fastpass voor captian eo, nemo en soarin.
dus we kunnen weer leuke attracties doen.
De weg verloopt vlot naar epcot en het lijkt allemaal niet superdruk, ondanks black friday.
Eenmaal bij epcot is het erg druk met parkeren maar mogen wij opnieuw weer bij de handicap parking parkeren.
Epcot is onmisbaar vanwege zijn prachtige bol waarmee je verwelkomt wordt en natuurlijk vraagt dat om wat foto momenten. 

Het is nog frisjes nu, maar ze beloven voor de komende dagen toch weer veel beter weeer.
Ook is het lekker rustig bij de ingang van het park.
Echter is het in het park zelf wel behoorlijk druk, maar kunnen we nog redelijk rondlopen.
we lopen snel door naar onze eerste fastpass captain eo, de bekende attractie 3dfilm van michael jackson.
Onderweg kom ik nog mijn vriendje tegen en maken we even snel een foto.
Vervolgens lopen we snel door en vinden we captain eo lekker makkelijk met de kaart.
We kunnen zo doorlopen en de show begint ook al snel.
Het is een bijzondere film en voor sander de eerste keer, want die had dit nog nooit gezien.
Hij vond het een leuke film, maar vooral vreemd om Michael Jackson te zien, en fijn dat hij eindelijk deze attractie gezien had, want in parijs doet hij het al lange tijd niet meer.
Na captain eo gaan we naar mijn favoriete attractie in dit park en voornamelijk het figuurtje wat in deze attractie het er om draait, namelijk de paarse draak figment.
Het is een leuke ride in een laboratorium waar allerlei dingen getest worden. Maar figment zet de boel op stelten en het draait voornamelijk om, dat je je fantasie gebruikt.




Na de attractie komen we in een playarea waar je van allerlei interactieve dingen kan doen en sander en paps kunnen het natuurlijk niet nalaten om muziek te maken door middel van hun handen wild te bewegen.
Na deze gekke attractie kijk ik  nog mijn ogen uit in de souvenirshop van dit lieve wezentje maar ik besluit nog niets te kopen.
We gaan naar buiten en inmiddels is het tijd voor onze volgende fastpass nemo.
Het is inmiddels donker geworden en het park is prachtig met zijn mooie fonteinen, lichtinvallen en verlichte bol.
Heel futuristisch en daar draait dit park voornamelijk ook om.
Moeders reageert al direct van oh nee, nemo, dit is namelijk in parijs een zeer wilde attractie, een soort rollercoaster ride, maar dit is een rustige rit langs het verhaal van nemo. En gelukkig geloofd mams me, want het is ook echt waar.
Het gebouw waar de attractie in huist is prachtig versierd en ik kan het natuurlijk niet laten hier foto's van te maken.

Met de fastpass kunnen we zo doorlopen en ook hier duurt het niet lang voordat we in de attractie zitten, wel valt het ons op dat we met de rolstoel soms rare capriolen moeten uithalen, waarvan wij denken dat het een stuk makkelijker en ook klantvriendelijker kan, maar tja ze zullen er wel over nagedacht hebben.
De attractie is een rustige rit door het verhaal van nemo dus, helaas geen goede foto's.
Maar na de attractie komt het toetje, want je gaat namelijk aan het eind door een prachtige tunnel onder een groot zee aquarium door, waar haaien en roggen zitten. Echt helemaal top. En na de attractie kun je ook diverse aquaria bezichtigen.
We kijken onze ogen uit en vinden vooral de murene heel speciaal.
We zien ook volop nemo visjes natuurlijk, maar ook de lionfish
En we kunnen uitgebreid kijken in een aquarium waar 2 zeekoeien liggen te slapen.
We vinden ze wel prachtig. Mams blijft even op de begane grond en sander en paps en ik lopen naar boven en lopen door het aquarium heen, waar we ook weer het grote zeeaquarium zien waar haaien, roggen en zelfs een zeeschildpad in zitten.


Het is erg moeilijk om foto's te maken maar zo hebben jullie toch een beetje een indruk. Het is zeer bijzonder en erg mooi. en we zijn blij dat we even naar boven zijn gegaan.
Sander is niet weg te slaan bij dit prachtige gezicht, maar we willen toch graag verder.
Ook omdat er beneden nog een attractie is.
Sander vindt het jammer maar is uiteindelijk toch mee te sleuren.
We gaan naar talking with crush, een leuke interactieve show met de schildpad van nemo, crush.
We vinden hem wel grapig maar dat is het ook.
Wel zijn in de wachtruimte hier ook weer mooie aquaria met allerlei zeedieren, onder andere kwallen, vissen en ook nog roggen.
Plotseling ziet sander de manatees bewegen en hij roept mij snel. Ik kom niet vlug genoeg, dus hij wenkt wat harder en ik denk, rustig aan, die beestjes zijn niet zo snel.
Wel is het een prachtig gezicht hoe sierlijk deze enorme dieren zich bewegen en hoe lieflijk ze zijn. Ze knuffelen elkaar regelmatig en dat is helemaal te gek.

Ik maak heel veel foto's en we kijken ruim een kwartier naar deze dierne.
totdat mijn moeder het echt wel zat is en mijn vader het ook wel gehad heeft, bovendien begint onze fastpass voor soarin zo.
We maken nog even wat foto's in het gekke haaien gedeelte van Bruce en haasten ons dan naar soarin
Dit is slechts in het volgende gebouw, maar er is maar 1 lift en er zijn vele rolstoelen. Ik maak me nog nerveus of we het wel redden, maar ja hoor, oef we redden het.
Ondanks de 80 minuten wachtrij kunnen wij weer zo meelopen.
We genieten daar wel echt van ;-)
de voorfilmpjes doorlopen we en maken we lekker gekke foto's


Je moet toch wat om het wachten te doden ;-)
we hebben enorm veel lol en merken het wachten nog geen eens.
De attractie zelf is geweldig. het is net alsof je vliegt in een soort hanglider over allerlei landschappen, echter zit je gewoon in een kar, wel met je benen los natuurlijk. Het is echt een hele mooie gemaakte attractie.
Hij komt bij de favorieten.
Na soarin besluiten we het gedeelte hier te gaan afronden door de laatste 2 aatracties hier ook te doen, living the land, 10 minuten wachten en de film circle of life.
Eerst gaan we naar living the land, waar we in plaats van 10 minuten wachten zo door kunnen lopen. De attractie bestaat uit een informatieve boottocht over hoe we de aarde gebruiken voor grondstoffen en wat voor onderzoek epcot hier doet met de aarde op een productieve manier te gebruiken zoals bijvoorbeeld met gewassengroei. Het klinkt enorm saai, en dat is het ook
Nee hoor valt best mee.
Het is een leuke rit langs allerlei informatieve landschappen en gewassen. En doordat de kersttwitch er af en toe in zit zorgt het ook nog voor humor.

Na living the land eten we snel wat, want dat is ook al ettelijke uren geleden en esluiten we nog eerst even snel circle of life mee te pakken en dan naar huis te gaan want paps ligt zowat te slapen aan de eettafel.
Circle of life is een informatieve film met timon, pumba en simba en heeft een belangrijke les in zich dat we rekening moeten houden met het milieu. Ik vind dit een leuke film, paps heeft er niets van gezien want die lag met zijn ogen dicht en sander en mams vonden hem ook ok.
Als we buiten komen hebben dit onderdeel van epcot afgerond.
De eindshow is echter bezig en we besluiten deze toch nog mee te pikken.
Sander zet de spurt erin en we moeten hard lopen om hem te volgen, maar uiteindelijk kunnen we het grootste gedeelte van de slotshow mee pakken.
We hebben geen hele mooie plaatsen, maar we komen toch nog terug, dus geen zorgen.





Het zijn uiteindelijk wel aardige foto's geworden, dus de moeite waard om ze te delen.
Na de show gaat iedereen het park uit, en zo ook wij, maar we nemen toch nog de tijd om even met de prachtige verlichte kerstboom op de foto te gaan, vooral omdat paps hier al de hele avond over aan het zeuren was. Gek genoeg toen we op de foto wilden, hoefde hij eigenlijk niet meer... :-)
Nog een leuke foto is het geworden. Dat schatje van me weet hoe hij de camera moet bewerken en dat kan hij inmiddels behoorlijk goed, alleen tja ik ben er beter in natuurlijk ;-p
na de foto's kijken we nog wat shopjes, ruilen we wat pins en rond half 11 rijden we richting huis.
Ik ben eigenlijk van plan om aan het blog te gaan werken, maaar er komt wat tussen en dit is die spannende activiteit waar ik het over had. Het is namelijk ook op www.disneystore.com black friday dus daar is het sale en nog eens extra korting.
We doen een grote bestelling voor de webshop en ook een kleine bestelling laten we hier bezorgen met een zeer grote stitch knuffel en een mooi kerstbeeld voor mij. Ik ben benieuwd!! Kan niet wachten totdat we het binnen krijgen. Uiteindelijk is het dus half 1 en vindt ik het mooi geweest en denk ik morgen tijd genoeg te hebben om mijn blogs te typen. YEah i wished!!! Maar dat is een verhaal voor het volgende blog. We keep ya posted!

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten