zaterdag 23 april 2022

A lazy day, dag 16

 Eigenlijk de eerste echt rustige dag die we hebben. We staan op ons gemakje op  rond half 9. Dat voelt als uitslapen. We bespreken even met elkaar wat te doen en besluiten dat zeker ik en de kinderen wel behoefte hebben aan een rustdag. Even dingen afronden zoals het pakketje voor een vriendin op sturen zodat ik dat niet mee hoef te nemen naar orlando. Naar het strand in naples en naar de walmart even boodschapjes doen en neuzen.... 

We staan echt rustig op, aankleden en ik besluit gelijk het pakketje weg te brengen. Ik zoek het dichtstbijzijnde postkantoor en dat is 7 minuten hiervaandaan. Ik ga alleen het avontuur aan en ga met een nog open pakketje naar het postkantooor in de hoop dat zij dit we dicht kunnen tapen. 

Na even flink zoeken kom ik aan op de plaats van bestemming. Het is een kneuterig postkantoortje wat je echt kent van amerikaanse films. Het is er dat er geen fotos toegestaan waren maar anders.... 

Hier kom ik natuurlijk weer over als de domme toerist, want ik zeg dat het pakketje klaar is maar de postbeambte vind van niet want het is nog niet dichtgetaped en het adres staat er nog niet opnieuw opgeschreven. Blijkbaar is een eerder label niet goed genoeg. 

Ik schrijf het adres op een blaadje opnieuw en schrijf gelijk ons nieuwe adres van ons nieuwe hotel als afzender, zodat het pakketje niet kwijt raakt. 

Dan stuur ik het op en dit kost me dan 19 dollar... Voor de langzaamste manier en dan doet het pakket er een week over... pfffff prijzige bedoening dit. Echter ben ik wel vriendelijk geholpen door de eerst best stug overkomende beambte en daarna was het zo geregeld. 

Ik kom na ruim een half uur terug ind e hotelkamer en de kinderen zijn inmiddels aangekleed. 

Rond half 11 gaan we dan op pad. Naar de walmart in het centrum en dan door naar het strand. 

De tomtom wordt weer aangezet en het lukt gelukkig omd e walmart snel te vinden. 

Hier aangekomen zien we dat ze lekkere broodjes van de subway verkopen. Mooi dan hebben papa en mama ook wat lekkers te eten. 

We lopen op ons gemakje door de walmart als ik de schoenen van emmanuel zie die hij bij de vorige walmart graag wilde maar ze zijn maat niet hadden. Ik pas ze en hij komt uiteindelijk uit met 2 paar gave gympen, 1 van dinos en 1 van spiderman. (deze voornamelijk omdat papa ze erg leuk vond, mama was niet mega enthousiast.)

We zien ook nog een leuk shirt voor emmanuel en 2 stitch jurkjes voor arwen die ze graag in disney wil dragen.... Tuurlijk mag dat kind ;-)

Dan komen we bij de speelgoed afdeling. OH OH dat is foute boel...... Hier hebben ze hotwheels autos voor 94 dollarcent!!!! Bizar die autootjes kosten bij ons vaak 5 euro of in ieder geval 2,99 en hier nog geen 1 euro.... Needless to say dat ik ingeslagen heb. 

De kinderen mochten weer eens wat uitzoeken en nu kennen we dat wel dat ze dit moeilijk vinden om wat te kiezen. Uiteindelijk worden het 2 dinos voor emmanuel en voor arwen een kleisetje. 

Kids helemaaal blij, en dan kom ik de prachtige disney puzzels van thomas kincade tegen. Wow 4 puzzels van hem in 1 doos voor 15 dollar..... Dus ik mag er 1 uitzoeken.... moeilijk moeilijk moeilijk. Het worden er toch 2 die ieder 4 puzzels bevatten van deze tekenaar die ik nog niet heb. WOOHOOO

Mama ook blij. Hoe gaan we het allemaal meenemen???? Sander maakt nog een grapje met een mega minions knuffel ei, maar die verdwijnt toch weer echt terug in de schappen. 

We gaan sneel door naar het brood, waar we eigenlijk voor kwamen en rekenen dan af.... PFFFF 


Hoe gaan we het allemaal mee terug krijgen? dat denken we iedere reis en anders boeken we gewoon een koffer erbij ;-)

Na de boodschappen halen we nog een broodje bij de subway en dan gaan we op naar het strand. Het is inmiddels rond 12 uur en alle parkeerplekken rond het strand zijn bezet. Ondanks dat het hier betaald parkeren is. Ik kan me herinneren dat aan het einde van de straat er nog een groot parkeerterrein is, dan zetten we hem hier maar neer. 

Ik zie daar wel een bord staan voor klanten van die en die en bezoekers van de winkels alleen te gebruiken. Niet voor het parkeren voor een bezoek aan het strand. 

Ik besluit daar maling aan te hebben en zet em op een parkeerplekje. Terwijl ik nog mopper over een auto die naast me parkeert, (stomme hillbilly) vraag ik wel wijselijk of ik hier mag parkeren en waar de meter is. Dhr is zeer vriendelijk en verteld me dat je hier eigenlijk niet mag parkeren maar dat als je niet direct naar het strand loopt je geen boete krijgt. Hij verteld dat er verderop bij de huizen echt iemand op de daken ligt die het in de gaten houdt en dan een beambte aanstuurt om een boete uit te schrijven. Dat willen we niet hebben dus we lopen met een omweg naar het strand en ondertussen maak ik fotos van de stad van naples ;-)

Puur om ons in te dekken mochten we wel een boete hebben. je bent een echte hollander of je bent het niet he? Nee hoor het ging ons puur om dat we wel een plekje dichtbij het strand hebben. 

Daar aangekomen is het reeds half 1. Ik kleed me om in badpak, maar sander ziet dat de zee zo rustig is dat hij eerst de pier wil oplopen. Gaan we doen. 

We lopen nog geen 3 minuten. Jaaa daar dolfijn!!!

1 vlak onder de pier. Ik herinner me de tip van de schipper van de boottocht en zet snel mijn camera aan. 

En het werkte!!!

We blijven de dolfijn even volgen, maar besluiten uiteindelijk toch maar richting het strand te gaan als we hem mooi gezien hebben. 

We installeren ons op het strand waar het enorm druk is en de kinderen kunnen niet wachten om het water in te gaan. Ik bedenk me maar weer eens hoeveel zooi we toch altijd meenemen als we maar ergens naar toe gaan. Tis ongelofelijk. 

IK prop nog even mijn broodje naar binnen en maak dan snel wat fotos van de kinderen die met sander heerlijk van het water aan het genieten zijn. 



Ik schiet even wat fotos als we plotseling wat commotie links van ons zien

Je meent dit niet. De dolfijn (of een dolfijn maakt het uit) zwemt hier gewoon tussen de mensen. Dit meen je !!! We kunnen onze ogen niet geloven en het besef duurt even voor ik mijn  camera weer op film zet, maar het resultaat mag er zijn.
 

Ik heb nog meer filmpjes dat de dolfijn nog dichtbij de mensen is maar daar staat sander niet zo goed op en vond het voor hem wel heel cool om deze er op te zetten. 

Hij heeft het echt meegemaakt dat de dolfijn naast hem zwom en kan er maar niet overuit hoe cool dit is. 

Een wild dier wat zo dicht bij je komt en wat dus helemaal niet bang lijkt te zijn. Zo bijzonder. Prachtig mooi groot dier. 

We zijn beiden onder de indruk maar besluiten weer verder te gaan tot het spelen met de kinderen, er komt vanalles te voorschijn, een opblaasbal, een frisbee, van die waterballetjes. Ze vermaken zich opperbest. 





Ik ben uit het water als de dolfijn opnieuw langs komt en dit keer nog dichter bij het strand komt. 

Het strand loopt hier zeer geleidelijk af en voor mijn gevoel was hij op een gegeven moment niet in meer dan 50 cm diep water. 

Maar het leek zich prima op zijn gemak te voelen tot voor mijn gevoel de mensen het dier een beetje opjoegen. 

Toen verdween de dolfijn en liet zich alleen nog bij de pier weer zien. Wat een bijzondere ervaring was dit. Wellicht wel een van de meest bijzondere ooit. 

De kinderen vermaken zich het laatste half uur met zandkastelen maken en een gracht maken. Nu kunnen ze wel heel goed samen werken.



Ook worden er nog de nodige schelpen gevonden en bewaard. 

Om kwart over 2 gaan we van het strand af want sander en ik hadden strakke tijden afgesproken omdat we vanavond nog een laatste night drive willen doen en we willen dat de kinderne nog even een dutje doen in de middag hiervoor. Bovendien willen we vanavond iets luxer uit eten dus moeten we ook op tijd daar zijn. 

Om 3 uur lopen we de hotel kamer binnen en vallen de kinderen uitgeput in slaap nadat ze snel afgedoucht zijn. 

Ik schrijf mijn blog van de afgelopen dagen en sander speelt een spelletje op zijn telefoon. 

Om 5 uur maken we ze wakker en gaan we weer op pad. Een beetje morrend zijn ze wel. 

Sander vond de restaurants waar ik hem tussen liet kiezen niet goed dus het werd een chinees all you can eat buffet. 

Dat heet Grand buffet. Het is ongeveer 20 minuutjes rijden en we hebben allemaal honger. 

Daar aangekomen voelt het weer even of we in nederland zijn want er hangt echt een all you can eat restaurant sfeer net als we in nederland bij de wok zijn ofzo. 

Echter het verschil was hier wel dat het eten het allemaal net niet was. Zowel voor mij als voor de kinderen niet. Sushi mwah, vlees mwah, bami nee, nasi nee, ik heb maar 1 ding gegeten wat ik lekker vond. Arwen en emmanuel hebben gelukkig gesmuld van de gebakken vis en patat en emmanuel heeft zelfs mosselen geproefd. Die vond hij blegh.. 




Sander heeft wel diverse garnalen gerechten lekker gegeten maar snapte wel wat wij bedoelden. Uiteindelijk waren we fiks meer kwijt dan bij golden corral en was dit zeker geen herhaling vatbaar. 

De kinderne namen nog een ijsje en na 45 minuten gingen we maar weer weg. 

Op weg naar de nightdrive, de laatste voorlopig. 

En nu volgt er een heel lang verhaal.......... 

N

I

E

T

S

hebben we gevonden. 

Helemaal niets!

Echt zo jammer, we hebben de loop road nog een keer gedaan en terug over de tamiami trail, maar het was gewoon te koud voor de dieren. Het was onder de 20 graden en hier had sander gisteravond ook al last van. Helaas dus..... 

Rond kwart voor 11 zijn we terug en begin ik alvast iets met inpakkken maar verlang ik voornamelijk naar mijn bed en gaan we er allemaal op tijd in... 

Morgen weer een nieuwe dag en dan op weg naar orlando!!!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten