maandag 25 april 2022

Onze eerste disney dag, animal kingdom, zondag 24 april

 Ik schrijf vanavond dit blog en denk wel weer zoals iedere keren waar ben ik aan begonnen. Ik vind het enorm leuk om de herinneringen op te schrijven nu ze vers zijn en om ze online te zetten geef ik iedereen een kans om mee te lezen en geef ik mezelf de druk om wel regelmatig te schrijven, anders dan weet ik het wel weer dan loopt het net als de laatste vakantie. 

Maar de dagen zijn hier heel erg druk merk ik en dat wist ik eigenlijk al en ook ik ga het liefst rond 10 uur naar bed als we thuis zijn. Maar nee, iedereen in het huis slaapt nu (maandagavond 25 april) en ik zit nog een blog te tikken om half 11 in de avond. Gelukkig wel met een kop koffie van de starbucks met 3 espresso erin..

Ook omdat we in een huis zitten moeten er natuurlijk regelmatig boodschappen gedaan worden, zeker de basisbenodigdheden en de schoonmaakdingen, zoals de was bijvoorbeeld.

We nemen bijvoorbeeld iedere dag broodjes mee, vooral omdat emmanuel anders echt niets anders dan patat eet en om zo meer geld voor souvenirs te houden. 

Drinken nemen we ook mee, want dat vind ik belachelijk duur in de parken en helaas kun je in disney geen refillable beker kopen zoals in seaworld bijvoorbeeld wel kan. 

En aangezien we per man wel minimaal 3 flesjes leeg drinken gaat dat hard als je dit keer 4 rekent.... en dan maal 5 dollar. 

Dus hebben we vaak 2 koelboxjes mee en ook nog wel wat snacks, aardbeien, komkommer, chips, snoepjes. 

Maar ik dwaal af. 

Nou vandaag dus onze eerste echte volledige disney dag bij animal kingdom. Gisteren kwamen we erachter dat het park al om half 8 open ging, nou rope droppen gaan we dus niet doen.... we waren rond 8 uur wakker en zijn toen naar het park gegaan met ontbijt in de hand wat de bedoeling was dat de kinderen in de auto zouden eten. Maar je bent vanaf dit complex echt binnen 10 a 15 minuten in animal kingdom dus dat ontbijten moest dan maar in het park. 

Emmanuel wilde perse zijn (superwarme) spiderman pak aan omdat zus lief natuurlijk haar supercute minnie jurk aan had. 


Helemaal leuk zagen ze er des disney uit. 

Ik ben wel bang dat emmanuel het heel heet zal krijgen en ik weet dat er wat waterattracties zijn in animal kingdom dus ik neem voor de zekerheid maar schone kleren voor ze mee, zwemkleding en pak voor mezelf ook maar droge kleren just in case. Ik kan me herinnerne dat ik meerdere malen tot mijn onderbroek nat ben geweest bij de attracties en dan ben ik blij met droge kleding... Sander is eigenwijs..... die hoeft niets mee.... Nee joh, mijn broek droogt zo.... (spoiler alert...... het komt hem ten duur te staan!!)

Ook hebben we de pintrading tasjes mee, heb ik voor me eigen pins mee en heb ik extra pins voor hun bij me. Daarnaast hebben we allemaal ons toegangspasje in een lanyard met een plastic hoesje eraan. Die van arwen en emmanuel gisteren bij de walmart gekocht, evenals hun nieuwe pennen voor bij hun handtekeningenboekjes die ik in parijs al gekocht had.  (had ik dat maar niet gedaan want hier kosten ze bij de outlet 99 cent.... )

Sander heeft vanmorgen de scootmobiel in de auto gezet nou en die paste maar op de milimeter. Maar zo kunnen we dan op weg. 

Aangekomen bij de poort van animal kingdom loopt het allemaal soepel en kunnen we zo parkeren. 

We lopen naar de ingang en zien daar een cool bankje waar een dino op staat.... die moet emmanuel natuurlijk bekijken

We lopen daarna door naar de tassencontrole, en zien fotograven staan maar nee, we willen nu echt het park in. fotos komen straks of een andere keer wel. 

De kaartjes geven even wat gezeur met de vingerafdrukken, en dan zijn we binnen. Ik reserveer meteen een terugkomtijd voor de nieuwe attractie van pandora: flight of passage. De wachttijd is 90 minuten. We kijken rustig in het park rond en zien dat om 10 uur de lion king show begint. Mooi die kunnen we redden en ja hoor, we zijn prima op tijd en kunnen zo naar binnen bij de show. 

Het is eventjes wachten op alle mensen maar als die dan eenmaal begint vinden de kinderen het geweldig. Arwen vond het vuur een beetje eng bij scar, maar verder dan dat heeft ze heerlijk mee gedaan met klappen, dansen en lachen. 

Emmanuel die is niet in zijn hum nnog steeds en we merken dat vandaag weer heel goed. We proberen hem iets te laten eten, maar ook daar heeft ie geen zin in. 


 






Het is een leuke muzikale show maar ze hebben hem enorm aangepast tenopzichte van de vorige jaren dat we er waren. Wij vinden hem nu veel minder leuk en zijn beiden het ermee eens dat we de show in parijs veel leuker vinden. Wel zijn de zangers hier waanzinnig. 

Na de show van de lion king smeren we ons even in, want het zonnetje brand al flink en gaan we een kopje koffie voor mij halen bij de starbucks. Ondertussen kijken sander en de kinderen even bij wat dieren en dan is het al tijd voor de avatar attractie flight of passage. 

Hier wordt het lastig. Ik moet namelijk eerst mijn kaartjes inscannen. Daarna die van sander en de kinderen. Vervolgens moet ik aangeven dat we een rider switch willen doen omdat arwen en emmanuel hem waarschijnlijk niet willen doen. 

Helaas loopt het anders want het is er zo druk en ze willen arwen en emmanuel meten plus we weten totaal niet hoe het hier werkt met rider switch dus zeggen ze tegen sander dat hij met emmanuel buiten moet wachten en ik met arwen naar binnen mag, want zij is wel groot genoeg voor de attractie. 

Ik loop maar door met arwen en bedenk me al halverwege dat dit geen goed idee is maar met die mega scooter in die smalle wachtrij is omkeren ook geen optie dus ik rijd maar door. We redden het nog tot het 2e voorfilmpje en arwen is dan zo bang, dat gaan we neit doen. We gaan dus al uit de attractie voor we er uberhaubt in zaten. 

We lopen naar sander en emmanuel die het ook niet zo gezellig hebben want emmanuel is erg vermoeid en vermoeiend en dat is geen goede combi. Sander gaat nu dan naar binnen en die baalt dat ik niet ben geweest vanwege arwen. Ik heb er niet zoveel problemen mee maar vind het wel jammer. Bovendien twijfelde ik al of ik er wel in zou passen en had ik zoiets van ach.... 

Ik blijf met de kinderen op sander wachten en we eten ondertussen wat en drinken wat en praten met mensen. Het duurt 45 minuten voor sander weer buiten is en het blijkt dat hij op veel plekken heeft moeten wachten. We spreken af dat ik nu de volgende avatar attractie reserveer omdat dit hetgeen is wat we nog niet gedaan hebben. 

Vervolgens kijken we naar de wachttijden en besluiten we naar het dino land te gaan zodat de kinderen daar de triceratops spin kunnen doen en kunnen spelen en wellicht we met emmanuel dinosaur kunnen doen. 

We lopen langs de tree of life en daar wil arwen heel graag op de foto, daarnaast lopenw e door naar dinoland. Dit staat ons niet meer echt bij hoe dit er uit ziet en wat hier verder te doen is. 

Je kan aan de foto al zien dat emmanuel er echt geen zin in heeft. 

Gelukkig wil hij wel in de triceratops spin en dat is onze volgende stop want hier komen we langs als we het dino park in gaan. De wachttijd geeft 20 minuten aan en we besluiten er in te gaan staan. 

In de wachtrij kun je leuke fotos maken en ondertussen vermaken ze zich ook met de bellenblaas van de andere kinderen door achter de bellen aan te gaan. 

Na een korte waachtrij zitten we nu echt in de 1e attractie met zijn allen. 


 

Ik heb het inmiddels opgegeven om emmanuel te laten meedoen met een leuek foto en doe maar een foto van ons drieen. 

Het is een soort dombo ritje alleen dan zit je in een triceratops. Leuk uitzicht en leuk rustig ritje




Ik bekijk net de fotos die ik heb gemaakt en ga jullie deze niet ontnemen, maar ohhh wat is ons ventje hier al moe... 

Hij heeft toch gisteren een rustdag op het park gehad, maar het heeft hem blijkbaar weinig goed gedaan. 

Ondanks dat we in dinoland zijn is arwen het meest enthousiast en moppert emmanuel dikwijls. 

Arwen wil graag bij alles op de foto. 

Dan zien we een pinbord. Oeeeee mama had je pins bij je? Ja schatjes. Ik geef hun allebei hun pintasje en ga met ze naar het pinbord en leg ze uit wat ze moeten doen. Ze snappen het en zelfs emmanuel lijkt het leuk te vinden. 




Na het pintraden gaan we naar de speeltuin wat hier de boneyard heet. Het is een leuk dino achtige speeltuin met mooie klimmogelijkheden en glijbanen. Ik besluit nog even te wachten bij het pinbord want ik had echte traders achter me en vind het leuk om te zien wat zij bij hun hebben. Ik ruil uiteindelijk met hun 3 pins die ik leuk vind voor de pins van mezelf die ik had meegenomen om te ruilen. 

Een van de pins is een pin van een figuur uit de films inside out die anger heet. En daar staan op HANGRY. die is bij mij en bij de kinderen zeer toepasselijk. 

We laten ze nog even spelen en voor we het weten is het al tijd voor de volgende rit van avatar. 





 

We gaan dan maar weer op pad naar het avatar gedeelte. Nu doen we de navi river journey. We zijn zo binnen en hebben amper de tijd om wat fotos te maken in de wachtrij. Alles is prachtig gethematiseerd. 






 

Het is een rustige boottocht door de fantasie wereld van avatar. Ik vond hem heel mooi. Sander vond het niet veel bijzonders. 




Na de river journey gaan we het gebied van avatar even verder verkennen terwijl ik een reservering maak voor de safari rit. 

Hier breekt emmanuel even flink. Hij kan echt niet meer leuk mee doen op de foto en is continu aan het huilen en piepen en wil eigenlijk naar huis. Ondertussen vinden wij het ook niet meer leuk en willen wij ook naar huis.














Een flink wat fotos om de thematisering van het gedeelte van dit park te laten zien. Maar je kunt aan de laatste fotos zien dat emmanuel er klaar mee was. En wij toen ook.

Als we even stopppen en wat eten en met elkaar praten en emmanuel flink waarschuwen gaat het gelukkig weer de betere kant op. 

We gaan na het eten ons opnieuw insmeren en doen emmanuel koele kleding aan, wellicht dat het pak hem ook gewoon teveel hitte geeft. 

Dan op naar afrika. We gaan eerst het gedeelte met de dieren doen wat je kunt lopen. 


We hebben vooral een geweldig zicht op de gorilla's met hun kleintje. Echter zo cute. Het is hier wel enorm druk en dat kun je van de foto niet af zien. 

Dan is het al tijd om met de safari te gaan. De safari doe je in een grote safari truck waar bij je door een gebied rijdt waar dieren vrij rondlopen en je dus ook diverse dieren tegen het lijf kunt lopen. Je gaat wel regelmatig door afrastering maar je hebt dus totaal niet het idee dat er een hek tussen jou en het dier zit.




We hadden echt een verschrikkelijk slechte chauffeur en deze stopte bij niets wat interessant was en bij alles waar hij moest stoppen vanwege zijn voorganger dus dan stonden we weer stik bij een boom ofzo... Echt bizar. Sander heeft er meerdere opmerkingen over gemaakt maar het hielp niet. 

We zagen een baby nijlpaard, een baby neushoorn, jonge giraffen etc







Vooral dat het baby neushoorntje nog bij zijn moeder ging drinken was wel heel uniek. We hebben natuurlijk eerder een baby neushoorn gezien deze reis maar wow wat gaaf. En vooor arwen alles wat baby ervoorheet is leuk ;-)

Na de safari gaan we met het treintje naar het andere gedeelte van animal kingdom. Hier heb je een kleine kinderboerderij en een mooi conservatiecentrum. We reserveren ondertussen en terugkomtijd voor kali river rapids (een waterattractie)





De kinderboerderij is sander met de kinderen alleen in gegaan, ik ben even in de koelte gaan zitten. Hier hadden ze het echt wel naar hun zin. 

Daarna hebben we door het conservatiecentrum gelopen wat een beetje omgetoverd is tot een sketch academie, waar je kunt leren tekenen. 

Er waren nog een paar terraria maar het viel enorm tegen en we baalden er van dat we hier onze tijd aan hadden verdaan. 

Snel terug met de trein en dan stoppen we even voor een ijsje beloven we de kinderen. 

Ik zie onderweg steeds maar kinderen met boekjes en mensen met stickers en denk toch maar eens vragen wat dit is, maar vergeet het steeds. 

Tijd voor een ijsje

Lopen we nog nederlanders tegen het lijf ook.... Ze zijn ook overal!

Na een kort praatje lopen we door naar kali river rapids. Dit zijn een soort piranha bootjes. 

Onderweg komen we allemaal leuke dingen tegen zoals bongo's waar natuurlijk even muziek gemaakt moet worden:



En met een standbeeld op de foto gegaan. 

En als we een photopass fotograaf zien staan die fotos aan het maken is bij de tree of life gaat sander snel in de rij staan. 

Als je tickets koopt hier in europa voor wdw zit de photopass of memorymaker zoals ze hem hier noemen er gratis bij. En we maken hier heel graag gebruik van, want naast dat je vaak eindelijk fotos met zijn vieren hebt, zijn het vaak mooie locaties, goede fotos en heb je soms magic shots waar ze leuke figuren er in verwerken. 








De fotopas man nam uitgebreid de tijd voor ons en maakte geweldige fotos. 

Nou nu eindelijk door naar kali river rapids. Hier gaan we in en ik bereid de kids al voor dat ze echt nat worden. Geen probleem zeggen ze beiden. Ik trek arwen al wel even andere kleren aan voor het geval dat der minnie jurk nat zou worden.... 

Maar waar ik natuurlijk niet bij stil stond waren haar schoenen. want ze had speciaal haar nieuwe minnie mouse schoenen aan gedaan en toen die nat werden...... OJEEEEEEE de hele rit vond ze geweldig maar toen haar schoenen nat waren.... Nou berg je maar. 

Sander is tot zijn onderbroek nat (ik zal zijn beschrijving jullie besparen) en emmanuel is ook drijvend nat. Bij mij valt het mee. 



Even verschonen van kleren voor de kinderen en dan gaan we op zoek naar een toilet. en een nieuwe reservering maken ditmaal door de laatste rit vandaag dinosaur. 

Ik heb weer eens geen wifi hier, dus moet even terug naar de mainroad. Daar heb ik wel wifi en ik zie ineens een stand met die boekjes en stickers. 

We vragen wat dat is en het is een wilderness explorer boekje. Je moet allerlei leuke en leerzame opdrachten doen en dan krijg je steeds een sticker als je de opdracht volbracht hebt. Jammer dat we er nu pas aan het einde van de dag achter komen maar ach. We wilden toch waarschijnlijk nog een ochtend terug dus dan kunnen we dat mooi meepakken. 

We lopen nu nog een stukje met dieren in azie en gaan op zoek naar tijgers en hebben een supermooi zicht op vleermuizen. Ik ben eigenlijk helemaal gesloopt en kan even er geen energie meer voor opbrengen. De kinderen gaan helemaal op in het stickers halen dus we laten ze maar. 

Na dit pad gaan we op weg naar dinosaur land voor de laatste rit van vandaag. Na het fiasco met flight of passage besluiten we arwen niet mee te nemen en blijft zij bij sander. Ik ga samen met emmanuel. 

Sander gaat met arwen naar de speeltuin en nog wat stickers halen in dinosaur land. Het begint al laat te worden, na 6en. 

Emmanuel gaat mee want een dino rit ja dat wil hij wel



Onderweg nog wat fotos en binnen in de attractie zijn ook wat skeletten te zien. 

Dan gaan we erin. 

OMG. wat gaat die hard! niet normaal meer, en hij is zo eng. Voor emmanuel zelfs en die is meestal erg stoer. Hij huilde nog net niet, maar vond het wel echt te eng. Je wordt aangevallen door een trex. keiharde geluiden, rook, auto gaat heen en weer en dinos komen op je af. Heel cool, maar veel te eng en het is dat ik dit niet meer wist anders hadden we hem zeker nog niet gedaan... Ik ben bang dat emmanuel gewoon nachtmerries gaat krijgen. 

Na de dinosaur rit gaan we naar de speeltuin waar ze nog even mogen spelen. Sander was ondertussen nog met arwen bij de krokodillen wezen kijken, stickers wezen halen en nog een keer in de triceratopspin geweest. 




Het is half 7 en we vinden het welletjes. 

We gaan naar de uitgang en zien daar ook nog een fotopass mannetje staan. Nog even een laatste foto voor de ingang.... (emmanuel heeft geen zin meer)



En dan wil sander en arwen nog wat fotos buiten het park






Supergrappig want arwen was bij de laatste fotos steeds op sander zijn foto aan het crashen. echt een mega lol had ze. 

Gelukkig had ik de foto al genomen van sander die hij wilde. 

Snel naar de auto. Scooter er in en naar de mac voor de kids want het is al 7 uur. 

Na de mac rijden wij door naar wendy's. Voor die lekkere baconator fries en de burger is ook top. 

Die nemen we mee naar het huisje en eten daar op ons gemak. 

De kids gaan meteen na het eten naar bed en slapen al snel. 

Toch had ik het sneller verwacht maar ze waren echt oververmoeid. 

Morgen naar seaworld en dat begint niet zo vroeg, pas rond 10 uur en daarnaast hoeven we niet zoveel mee te nemen want je mag geen eten en drinken mee naar binnen nemen. 

Ik heb in de avond aan mijn blogs zitten werken en na 2 blogs gingen we samen naar bed.

Oja ik moest van sander nog 2 dingen in mijn blog vermelden:

Dat ik verkeerd ben gereden vandaag toen we terug naar huis reden, we reden maar liefst 2 mijl om!

En dat hij een supergrappige mop vertelde tegen de castmember over tijgers:

I know a funny thing about tigers, if it can play golf his last name is woods..... Of zoiets.... Sorry hij ligt al te snurken en ik heb de grap niet meer goed genoeg onthouden... Vond hem ook erg flauw. Wat vinden jullie er van? Ik zal vragen of hij hem op facebook er correct onder post. 




1 opmerking:

  1. Hoe verkloot je een goede grap, vraag het aan Rebecca.
    Ik tegen castmember: I know a fact about the tiger. If its second name is Woods, it plays golf...
    (En ja, de castmembers vonden hem gelukkig wel leuk en origineel ;)

    BeantwoordenVerwijderen