zaterdag 30 april 2022

Nu wel een rustdag onverwacht, vrijdag 29-04

 Grootse plannen hadden we vandaag om in de ochtend op tijd te vertrekken naar animal kingdom voor de laatste dingen daar en de stickers van de kinderen vol te krijgen. Maar toen mijn wekker vanmorgen om half 8 ging zei sander blijf maar gewoon even liggen we gaan het anders doen. We gaan de kinderen vandaag niet wakker maken. Voor mij was het gisteren ook 1 uur geworden met de blogs dus tja ik protesteerde een beetje maar niet te veel, want ook ik lag nog veel te lekker en vind het ook gewoon belangrijk dat de kinderen goed slapen. 

Nou emmanuel heeft het tot half 9 gemaakt. Arwen tot 10 uur!! Die was helemaal kapot op. 



 

Toen kwam zij pas haar bed uit dus dat bleek maar weer dat we er goed aan deden om gewoon nu de plannen om te gooien. 

Omdat we een afspraak bij gatorland hadden tussen 1 en 2 en het niet meer de moeite vonden om naar animal kingdom te gaan besluiten we het hele schema om te gooien en het voorlopig schema is nu als volgt:

Vrijdag 29-04: gatorland

Zaterdag: 30-04: typhoon lagoon en epcot

zondag 1-05: waltdisney studios en daarna animal kingdom

maandag: busch gardens

dinsdag: magic kingdom

woensdag: epcot en serpentarium voor sander en emmanuel

donderdag: nog nader te bepalen (stond reservering voor studios)

vrijdag: dolfijnen voeren bij seaworld (laatste dag) 3 uur op de luchthaven zijn. 

 In deze dagen moeten we nog behoorlijk wat shoppen proppen, nog een keertje eten bij TREX in disney springs, het vuurwerk zien bij MK, het vuurwerk zien bij epcot, eten bij TGI's. 

en wellicht komt er nog meer bij :-)

Dus jullie zien een rustig dagje kunnen we best gebruiken. 

We besluiten na lang dubben dat ik zo boodschappen ga doen bij de walmart en alvast voor een extra tas ga shoppen en dat sander met de kinderen gaat zwemmen. 

We doen lekker rustig uitgebreid ontbijten en ik kook lekkere eitjes. 

Die smaken hetzelfde als in nederland volgens arwen :-)
Ze eten er dan ook 3 per persoon op. 

Dan is het al bijna 11 uur wanneer arwen besluit met mij boodschappen te willen doen en niet wil zwemmen. Ik denk nog is ze ziek? Maar ze geeft aan nog steeds erg moe te zijn. Arm meiske. 

Emmanuel die gaat liever lekker zwemmen en dus we splitten en ik ga met arwen richting de walmart waar ik mijn boodschappenlijstje afwerk en sander zwemt heerlijk een uurtje met emmanuel. 

Rond kwart over 12 ben ik weer terug met een nieuwe uitvouwbare tas op wieltjes en de rest van de boodschappen. 

Sander en emmanuel komen net uit het zwembad dus kunnen we mooi omkleden. 

Dan is het echt wel tijd om richting gatorland te gaan wat ook bijna een half uur rijden is. 

Op de een of andere manier heb ik de gps verkeerd ingesteld toen hij uit ging want hij stuurde ons weer naar disney. gelukkig had ik het op tijd door en zijn we met een kleine omweg toch binnen 40 minuten bij gatorland. 

Het is over 1en en ik heb nog steeds laast van mijn buik van gisteren. 

We hebben een afspraak met Savannah, die we via Joe kennen. Savannah kent joe dan weer heel goed dus vandaar dat we gatorland gingen bezoeken want hij stond eigenlijk niet in de plannning. 

We moeten ons melden bij een kantoor en na een stugge begroeting door de receptioniste worden we een stuk beter verwelkomd door een vriendelijke goedlachse luide mevrouw Savannah. 

We krijgen meteen een baby gator in ons handen die arwen perduusd maar vast houd en daarna heel hard moet huilen en emmanuel is super stoer. 




Savannah blijkt een echte wervelwind te zijn en neemt ons snel mee naar binnen waar ze vraagt om toestemming om emmanuel nog een keer op film te zetten met de babygator. Nu heeft emmanuel daar niet zoveel zin in maar hij werkt nauwelijks mee... We voelen ons bezwaard want ondertussen heeft ze ons vrijkaarten gegeven voor de activiteiten van gatorland en ons naar binnen geloodst

Maar ja kinderen kun je niet sturen. Ze zegt dat ze genoeg filmmateriaal heeft maar dat ze snel naar een meeting moet en daarna ons graag weer wil ontmoeten. We wisselen nummers uit en maken nog even snel een foto en zo duurde onze ontmoeten nog geen 10 minuten denk ik. 




Sander vind de babygator echt te leuk en wil er wel een mee naar huis nemen. 

Gatorland heeft ontzettend veel alligators dus dat was al direct duidelijk toen we binnen kwamen. 

We zagen gelijk de mogelijkheid om de jonge  gators van 2 tot 5 jaar oud vis te voeren via een hengel. Arwen heeft nu de smaak te pakken en wil dit wel. 



 

Wel oppassen voor de grote vogels die op de loer liggen

We hebben de grootste lol en de vissen zijn zo op. 

Dan gaan we richting de grotere gators en kijken daar onze ogen uit. We eten even de lunch en besluiten dan het park verder te ontdekken. 

We komen bij een treintje uit waar we ook kaartjes voor hadden. Wat een verschrikking was dat. de chauffeur vond zichzelf echt te grappig en was heel erg luid en de trein was echt niet heel boeiend.. Totaal geen toevoeging aan het park. 

We zien onderweg ook een splashpad en helaas voor de kinderne heb ik hier niet op gerekend en heb ik vandaag geen zwemkleding mee. we opperne wel dat ze straks wel in hun ondergoed gewoon nat mogen worden maar we willen eerst verder het park gaan ontdekken. 

Ze hebben hier ook albino alligators. indrukwekkend om te zien, ook een aantal terraria met inheemse slangen.


Na de albino alligators zien we een vogelkooi en daar kun je vogeltjes voeren met een stokje zaadjes. Heel leuke activiteit voor de kinderen. Echter ben ik bang dat ze hun angst van mama voor vogels lichtelijk hebben georven. Ondanks dat ik keurig netjes de stokjes heb vast gehad en vogeltjes heb gevoerd vonden de kinderen het maar niets als het vogeltje bij hun kwam zitten. 











Na 2o minuten vogeltjes voeren zijn we het zat en gaan we weer terug naar de gators. Vlak bij de vogels kun je gatorbrokken kopen en die zaten bij de tickets inbegrepen. Ik krijg dus 4 zakken gatorbrokken mee en we gaan naar de overkant waar we een aantal mega gators spotten maar ook een enorme krokodil. 





Om jullie een beetje mee te laten genieten hebben we een aantal filmpjes gemaakt. 


De kracht van de kaken van dat beest zijn echt bizar. 

Als ze eenmaal het brok hebben gevonden dan is het hebbes 

Tegenover de alligators stonden ook nog prachtige flamingo's en een jonge capibara in het water. 



Ook hier zijn we echt wel even bezig geweest. 

Dan lopen we verder en zien we dat we 1 show gemist hebben maar lopen we nog net op tijd voor de laatste gator show het stadium binnen. 

Het is veel stoerdoenerij en kunstjes doen. Ze proberen er wel wat educatie in te gooien maar nee, dat zien we hier niet. 

Wel zien we tot onze verrassing dat er een hele wand is aan goede doelen die gatorland steunt en mee samenwerkt. 1 van de goede doelen is ons niet vreemd want dat is de madras crocodile bank in india. Waar joe erg betrokken bij is evenals romulus withaker. 




Leuk om te zien en dit geeft ons wel weer iets meer positiever beeld van gatorland. 

Begrijp me niet verkeerd ik vind de interactie met de dieren erg leuk end at je de ze kan voeren en de jonge gators vis kan voeren en de vogels. Maar het is veelal zo spectaculair maken als het maar kan. Je kunt er zelf op een alligator zitten en dan een foto maken. Dat zat ook bij de kaartjes inbegrepen maar dat hebben we niet gedaan. 

Verder kijkend komen we in het gebied van de krokodillen. We zien ze niet supergoed behalve ene megagrote die ook brokken gevoerd krijgt.. Hier hebben we heel lang stil gestaan omdat we onder de indruk waren van dit dier. 






We geven onze laatste gatorbrokken aan dit dier omdat we zoveel respect voor dit grote dier hebben. 

Na dit lopen we een beetje door want de kinderen (vooral arwen) willen erg graag afkoelen en we gaan door naar het splashpad. 

We passeren nog wel een prachtige schildpad en babygators waar zelfs een albino babygator in zit en een albino schildpad. 


 



Aan gekomen bij het splashpad hebben ze dit keer in hun onderbroek de grootste lol en het geeft mij even tijd om naar een andere show te kijken. 



De laatste show die ze hier namelijk hebben is de jumparoo. De andere showtjes ken ik allemaal wel maar dit heb ik nog nooit gezien namelijk dat gators uit het water springen voor voedsel. Ik vermoedde dat dit nog wel spectaculair kon zijn en dat was het zeker. 





Ik heb ondanks mijn late aankomst een prima plekje en kan het goed zien en arwen komt er het laatste stukje bij kijken. Die was er al weer klaar mee env ond het maar niets dat haar onderbroek nat geworde was. 

Tjaa...... wwe hadden het nog gezegd. 

Het is inmiddels 5 uur en helaas hebben we savannah niet meer kunnen ontmoeten. Ht park gaat sluiten dus we lopen naar de uitgang als we op de ramp waar we net stonden nog een grote weekschildpad zien zitten. Hij zwemt net weg voor we een goede foto kunnen maken maar die hebben we toch mooi maar gezien. 

De souvenirswinkel is niet ons ding en we lopen naar de auto terwijl ze nog even poseren voor het grote boegbeeld van gatorland. 


 We hadden op de heenweg nog even een dollartree gezien en daar wilde ik toch nog van die plastic bakjes halen waar we fruit indoen maar ook komkommer en ook de goldfish crackers passen daar prima in. 

Deze dollar tree was enorm druk maar de kinderen waren lekker ariel in de auto aan het kijken op de tablet dus ben ik blijven staan. Denk bijna 30 minuten dat ik binnen ben geweest voordat we weer verder konden. 

We wilden al bij golden corrral gaan eten maar zouden eigenlijk eerst naar huis gaan om om te kleden. 

We besluiten dit nu niet te doen en gewoon naar golden corral te gaan zodat we als we thuis zijn nergens meer heen hoeven en de kinderen gewoon naar bed kunnen. 

We komen echt langs de golden corral en daar kunnen we dan echt weer even heerlijk eten. 

Emmanuel ontdekt de popcorn garnalen en arwen doet zich zelf weer tegoed aan pasta. 






Sander en ik eten allerlei lekkers en voldaan stappen we 45 minuten later in de auto voor het laatste stukje van de rit. 

Met een half uurtje zijn we thuis (verkeer is druk) en nadat de kinderne even hebben mogen spelen gaan ze lekker naar bed. Morgen een heerlijke dag gepland in typhoon lagoon, het waterpark van disney en met als slecht weer back up epcot en de skyliner. 

Oja en we willen ook nog ergens minigolfen en de skyliner doen.... ;-)

Ik vermaak me met mijn blog van de afgelopen dagen kan ik een beetje inhalen en sander die loopt wat rond, speelt op zijn telefoon en gaat wederom vroeg naar bed.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten