donderdag 21 april 2022

Sanibel island, dag 15

 Vandaag hebben we een rustige start. Ondanks dat emmanuel er ook gisteravond pas rond 12 uur in lag was hij ook al om half 8 weer wakker. Arwen slaapt heerlijk door evenals sander. Met die reden ga ik er om half 9 uit en ga ik maar even broodjes met hem halen zodat we dan vers brood voor vandaag hebben en nog wat extra drinken. PLus we zijn vandaag van plan om een tijdje aan het strand te zitten en sander wilde eigenlijk graag een parasol voor aan het strand. 

Emmanuel vind het ook gezellig om mee te gaan dus die gaat lekker vroeg met mama op pad. Sander stuur ik een appje dat we naar de walmart gaan en samen met emmanuel loop ik op mijn gemakje door de walmart mezelf afvragend waar sander gisteren zo'n moeite mee had om alles te vinden... Maar ja mannen en boodschappen he? 

Ik had binnen 10 minuten alles wat ik wilde qua levensmiddelen, aardbeien, muffins, brood, drinken, icetea etc. 

Dan ga ik jacht naar een parasol. Logischerwijs zou ik deze zoeken bij de strandspullen, maar nee hoor, daar liggen ze niet. Ik vraag het maar, iemand die gebrekkig engels spreekt dat ik denk huh? ik ben toch in amerika? maar we merken sowieso dat hier in zuid florida heel veel spaanstalig is en sommige mensen amper engels kunnen. 

DIe mw wijst me naar de garden section. Ga ik daar kijken, weer geen parasollen, wel mooi als versiering maar daar staat geen prijskaartje bij en dat was nou juist wat ik wel wilde weten. 

Ik het daar weer aan een mevrouw vragen... opnieuw geen engels sprekende dame, ze wijst me naar de strandspullen en ik zeg nee daar komt ik net vandaag... tjonge tjonge. 

Zie ik bij d eingang een man die mensen de weg wijst, dus ik besluit het nog 1 keer te vraagen. Nee mevrouw dit zou toch echt bij de garden section moeten staan en anders bij de strandspullen.. .... Deze man was trouwens wel prima verstaanbaar en vriendelijk maar had ik dus nog niets aan. 

Dan maar afrekenen. 

Alleen bij deze vreemde walmart kun je dus niet contant afrekenen bij een cassiere maar moet je wel met de kaart betalen. 

Dit doe ik dan maar, me lichtelijk geirriteerd voelend (lees zeer geirriteerd dat het niet lukte) en als ik vervolgens wil pinnen en de pinautomaat geeft me ook geen geld is de maat helemaal vol. 

Gelukkig was emmanuel erg lief en zoet en hadden we spullen om op pad te gaan. 

We rijden snel terug naar de hotel kamer waar het inmiddels bijna 10 uur is en sander en arwen ook wakker zijn. 

We kleden ons allemaal en besluiten ons plan van vandaag inderdaad te gaan door als eerste naar barefoot preserve beach te gaan. Dit is een strand wat bekend staat om zijn gopher schildpadden. (landschildpadden) het heeft er ook een mooi strand bij en we gaan er na door naar sanibel dus hebben volop strandspullen mee. 


 

De weg ernaar toe is het redelijk druk maar rijd gelukkig wel door. 

Bij het strand aangekomen is het een drukte van jewelste, en staan overal her en der autos geparkeerd en vinden we amper een plekje laat staan dat we schildpadden zien. Maar we rijden helemaal door naar achter en onderweg zijn gebieden afgezet waar de holen van de schildpadden zitten. Deze schildpadden verbergen zich namelijk in holen in de grond en dit zijn forse. 

Opeens zegt emmanuel schildpad! en sander en ik geloven hem niet maar zien ondertussen zelf ook een schildpad aan onze ,linkerkant. snel parkeer ik de auto en maak ik er een foto van. Mooi groot exemplaar. 




 

Sander gaat hierna met de kinderen kijken of het inderdaad een schildpad was en ja hoor emmanuel had hartstikke gelijk. Ook dat was een schildpad. En hier konden we echt heel mooi dichtbij bij komen



Na flink wat fotos en ook nog even bij de holen kijken waar we ook nog een schildpad in zijn hol vinden en uitgebreid naar de borden kijken en daar ook fotos van maken gaan we maar naar het strand want sander wil graag een stukje in de natuur hier lopen. 


Ik ga eerst nog even langs de wc en daar stinkt het, niet normaal meer, leek wel alsof er een dood dier in lag. Ik ging echt zowat over mijn nek en tis dat ik heel nodig moest. 

Geelukkig hoefde ik me hier niet om te kleden en gaan we hier gewoon even schelpen zoeken en zandkastelen bouwen. 

De kinderen vinden het heerlijk op het strand en we genieten enorm. Ze zijn voornamelijk bezig met schelpen zoeken



Een mevrouw komt even lang met een bakje en vraagt of de kinderen een levende zeester willen zien. dat willen ze wel en heel mooi kunnen we deze zien. 

Samen met de kinderen zet de mw hem weer uit in de zee en dan gaan de kinderen nog even verder met hun trotse verzameling schelpen te vermeerderen.... Dit wordt wat zo want we gaan zo naar sanibel waar als het goed is hele mooie grote schelpen moeten liggen. 



Als Sander na een klein uur terug komt bouwt hij ook met de kinderen nog een zandkasteel





Sander vind nog wat mooie schelpen en een schaar van een krab die emmanuel dan weer mega interesssant vind. 


 

Rond 1 uur gaan we op weg naar sanibel island. Sanibel island is een eiland aan de westkust van florida waar je prachtige stranden hebt, wat bekend staat om zijn mooie schelpen en waar je ook een mooi natuurpark hebt. De tomtom geeft 25 mile aan wat ongeveer 45 minuten zou moeten inhouden. Sander zegt nog ooh wellicht pakken we wel de mooie kustroute over allerlei eilandjes en bruggen.
Ja dat doen we zeker echter gaat dat ook door het strandgebied van fort myers, een grote plek hier en waar we dan ook echt heel erg langzaam maar doorheen gaan. 

Gelukkig is het uitzicht mooi maar we zijn echt pas rond kwart over 2 bij het bezoekerscentrum van het nationaal park van sanibel. 

Wat een geweldig bezoekers centrum is dit. Zelfs de wc's zijn gethematiseerd. In het bezoekerscentrum zelf hangt een grote replica van de manatee met ook zijn skelet erbij. Er is ook nog allerlei dingen te doen voor kinderen zoals het overkrassen van figuren waar de kinderen helemaal los gingen (evenals mama :-) en allerlei dingen die ze kunnen aanraken, bekijken. Heel leuk en interactief 








De laatste 4 fotos xijn bij de wc. 

We willen het bezoekerscentrum graag iets geven maar ze zegt als je het park in gaat doneer je ook al. Bovendien kon je via een slider ook kleingeld doneren dus de kinderen mochten al mamas kleingeld erin gooien. Ook hebben we nog 3 interessante boekjes gekocht en kregen we allerlei gratis materiaal mee. enorm succes dit bezoekerscentrum en we zijn er minimaal ee half uur tot 45 minuten gebleven.


Toen zijn we het park ingegaan.

Een prachtig natuurpark met diverse plekken om te stoppen, te kijken en op zoek te gaan naar de vele soorten wildlife die hier voor komen. 

Veel hebben we echter niet gezien, wat vogels (wel een witte pelikaan) en thats it. 

Toch hebben we een hele tijd in het park gespendeerd, vooral omdat de kinderen ook ontzettend enthousiast waren. 





Hoe bijzonder is dat, terwijl ze wisten dat er aan het einde van een tocht een strand was waar ze lekker konden spelen en zwemmen, wilde ze toch continu op zoek naar diertjes. 

Helaas vonden we helemaal niets heel bijzonders tot de laatste bocht...... 

MANATEES schreeuw ik en ik gooi de auto aan de kant. Iedereen er direct uit en ja hoor uitgebreid manatees zien we daar. Ze komen diverse malen aan de oppervlakte en zijn erg wild. Zo actief hebben we ze nog niet eerder gezien. Het lijkt wel alsof ze aan het paren zijn. Het waren er 3 of 4. 



Na een tijdje is het al kwart voor 4 e echt ruim de tijd om dit park te verlaten. We rijden een klein stukje naar het strand en pakken hier al onze spullen. 

Sander gaat nog even een wildife opvang bezoeken waar hij over hoorde wat hem interessant leek. Ik ga met de kinderen heerlijk op het strand mijn gang. 

Prima verdelen. Het is best een stukje lopen naar het strand maar we verlaten de parkeerplaats nog maar net en bam daar lopen we weer een schildpad tegen het lijf. Die is onverstoorbaar aan het scharrelen voor eten. 




Helemaal leuk dit toetje. 

Bij het strand is het een breed strand met behoorlijk nog wat mensen. We gaan wel redelijk dicht bij de waterrand zitten zodat ik de kinderen in de gaten kan houden. Maar het loopt hier snel af en er zijn forse schelpenranden dus ik ben gedurende dat de kinderen in het water zijn ook de hele tijd in het water omdat het dus zo snel diep werd en er door de wind een fikse stroming staat. 


We spelen heerlijk in het water en ik vermaak me met schelpen scheppen met de emmer en dan alles te zeven om te kijken of er wat interessants tussen zit. ZO vind ik wel af en toe wat maar om nou te zeggen dat dit het beste strand voor schelpen is..... neeee...... nu zijn er ook veel kapers op de kust en zie ik diverse mensen met professionele materialen op zoek naar schelpen.

Sander is met 1,5 uur bij ons terug, alhoewel ik de tijd niet echt bijgehouden heb, was druk met de kinderen

Hij helpt nog even mee met schelpen zoeken en we vinden ook een gek beestje en een levende schelpdier. 



Na anderhalf uur schelpen zoeken gaat sander nog met de kinderen zandkastelen bouwen terwijl de zon rustig al begint te zakken. Het loopt immers tegen 6 uur. 




Na het bouwen is het echt tijd geworden om naar de auto te gaan en sanibel alweer te verlaten. We vinden het zelf ook erg jammer, maar het wordt zo erg laat. PLus dat sander er wellicht nog op uit wil voor een nightdrive. Het is ruim een uur terug rijden en we moeten ook nog ergens eten. 

Als we om kwart over 6 in de auto zitten en het wordt duidelijk dat sander inderdaad een nightdrive wil doen spreken we af dat ik met de kinderen in de hotelkamer blijf tenzij ze onderweg in slaap vallen. 

Ik wordt inmiddels wel hangry en zodra ik maar iets van bekends eten zie, wat natuurlijk weer macdonalds is, stoppen we bij de macdrive voor eten. Pffff dat had ik nodig. 

Sander rijdt het stuk naar het hotel zodat ik even kan bijkomen en rustig eten en de kinderen die eten ook lief hun eten op. Ze hebben daarna nog meer honger en ik vul hun magen nog met fruit en koekjes 

Bij het hotel aangekomen is het half 8. Sander gaat direct weer op pad. Ik doe de kinderen in bad, lekker dat zand afspoelen van ons lichaam. En de kinderen liggen er eigenlijk alweer te laat in, namelijk rond 9 uur. 

Ze slapen rond half 10 zodat ik wel mijn blog kan maken van de afgelopen 2 dagen. Dan morgen dit blog maar maken.... Vrijdag vertrekken we naar orlando en daar heb ik mega veel zin in. 

We discussieren nog even wat we morgen gaan doen, wordt het naples zoo, een natuurpark of toch nog een airboat ride of wat anders. We besluiten het morgen pas echt te besluiten maar  in ieder geval gaan we een gedeelte van de dag bij het strand doorbrengen. Dat komt goed.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten