woensdag 13 april 2022

Miami! dag 6

 Welcome to miami!!! woohooo vandaag gaan we naar miami!

We lijken allemaal wat beter in het ritme te zitten en zijn rond 8 uur wakker. De jetlag lijkt iets te slijten alhoewel vooral emmanuel en ik nog erg veel moe zijn. 

Sander wil snel ontbijten want wil op tijd in miami zijn. Als ik hem vertel dat de hop on hop off bus pas de eerste om 10 uur gaat dan wordt hij rustiger en gaan we na een snel ontbijt dan op weg. De kinderen mogen een gedeelte van hun wafel meenemen en  we gaan met frisse moed weer op pad. Het plan is de hop on hop off bus te pakken, gewoon een rondje te doen, daarna een boottocht langs de miljonairshuizen, een shopronde bij de disneystore in bayside marketplace, sander met emmanuel naar de dinotentoonstelling in bayside marketplace en daarna naar het strand bij crandon park, wat een van onze favoriete plekken in miami is. Ik zal jullie nu al vertellen.... die planning is helemaal anders geworden. Een ding wat we wel leren is dat je met jonge kinderen flexibel moet zijn en van je planning moet kunnen afwijken. 

Het verkeer op weg naar miami valt enorm mee en ondanks een drukke weg zijn we toch binnen een klein uur in miami bij bayside marketplace. Het is kwart over 10 en we zoeken naar de meest voordelige manier om te parkeren. We besluiten hem te parkeren op de plek waar hij nu staat en betalen 20 dollar tot 3 uur vanmiddag. moet te doen zijn denken we. We zien al waar de hop on hop off bus is en als we er eenmaal zijn dan regelen we de tickets. het hele rondje is toch 2,5 uur en we zoeken naar een uitweg waardoor we eerder kunnen uitstappen want 2,5 uur op de bus zitten dat trekken de kinderen niet zo goed denken we. 

Sander is opmerkzaam en ziet waar we iets eerder kunnen afstappen en waardoor we toch zoveel mogelijk nog kunnen zien. Helemaal goed. We informeren ook even over de boottocht en stappen dan op bij de bus. 

Helemaal leuk met een open top boven te zitten en alles te kunnen zien. De kinderen kijken hun ogen uit en vinden het maar heel gek dat ze in een bus zitten zonder dak. we installeren onszelf op de achterste rij en kunnen de koeltas en rugtas met spullen mooi kwijt tussen ons in. 



 

Daar gaan we dan. Via een grote brug hebben we een goed zicht op de skyline van miami en rijden we ook langs alle grote cruise boten. We leggen arwen uit wat een cruise boot is en die vind dat erg interessant. Ook zien we de disney cruise boot. Helemaal leuk. 



We rijden langs south beach en north beach en we wijzen de kinderen op de gekleurde gebouwen. Emmanuel zegt ineens he waarom ligt die meneer op de straat? Dat is lastig uit te leggen, we laten het nog even in het midden totdat de kinderen allerlei ideeen gaan bedenken waarom het zo is. Bijvoorbeeld misschien is die meneer gevallen, heeft hij zijn knie pijn gedaan, misschien moeten we hem helpen. Ze zien ontzettend veel maar na ruim een uur is het wel echt genoeg geweest. Gelukkig zijn we er bijna en rijden we langs de skyline van miami weer terug naar de stad. 



De kinderen hebben het erg warm en we besluiten beneden het laatste stukje af te wachten. Het is erg druk in de bus. Zo druk dat er een aantal mensen niet kunnen opstappen op de plek waar ze op willen stappen. Gelukkig kunnen we zitten. 

Om half 1 zijn we weer terug bij bayside marketplace en overleggen we met de kinderen wat ze willen. Boottocht of direct door naar het strand. Nee een boottochtje leek ze wel leuk. Als we er echter achter komen dat de boottocht 1,5 uur duurt, besluiten we toch om dit niet te doen, want zolang ze entertainen wordt ook lastig. 

Opnieuw zien ze iemand op straat liggen. Emmanuel: die meneer slaapt ook op straat. Arwen:misschien heeft ie wel geen huis. Wij geven inderdaad aan dat die meneer waarschijnlijk geen huis heeft en daarom op straat slaapt. Pfff vind het moeilijke kwesties om aan de kinderen uit te leggen en de tekst van het nederlandse liedje: mijn kleine presidentje, komt regelmatig langs in mijn hoofd. 

We veranderen de plannen en besluiten dat sander met emmanuel gaat kijken bij de dino tentoonstelling in bayside marketplace waarmee ze heel handig adverteren met mooie grote dinos buiten, waar je al lekker wordt gemaakt. 


 Ik ga met arwen even winkelen en naar de disneystore. We spreken een tijd af en gaan dan beiden onze eigen weg. 

Ik loop met arwen door naar waar de disneystore zat..................... zat ja, want nergens is meer een disneystore te vinden. Ik loop 2 rondjes en kom dan terug bij de plek waar hij in mijn beleving zou moeten zitten.... Helaas er zit een hele vreemde winkel. Ik zie claire's een soort boutique met haar dingen et. Daar ga ik met arwen naar binnen om speldjes voor der haar te kopen en daar vraag ik gelijk hoe het zit. De disneystore is vorig jaar gesloten, landelijk hebben ze bijna alle disneystores gesloten. Dus ik hoef er ook niet meer naar op zoek... Helaas... 

Maar ja dan hebben we nog ruim een uur tot de afgesproken tijd. Ik loop even met arwen doelloos rond en besluit dan toch maar naar de tentoonstelling te lopen, wellicht zijn hun ook eerder klaar. We kijken gezellig rond in het winkeltje wat bij de tentoonstelling hoort en gelukkig komt sander daar ook alweer aan met emmanuel. Ongeveer een half uurtje binnen geweest en 40 dollar lichter.... :-(





Maar het ziet er leuk uit en emmanuel heeft genoten. De kleine man mag natuurlijk nog iets van dinos uitzoeken en dan besluiten we op weg naar de auto te gaan waar we elkaars avonturen aan elkaar vertellen. 

Op naar Crandon park. Crandon park ligt op key biscayne, een schiereiland voor miami. Een geweldig park waar heel veel leguanen rondlopen en waar ook een prachtig strand bij hoort. Een van onze favoriete plekken in miami. Ik denk op dit moment nog de enige favoriete plek wat bayside marketplace heeft zijn charme echt verloren, door de grote hoeveelheid leegstand van winkelpanden en het gemis van de disneystore. 

Crandon park kunnen we zo oprijden. Het is wel verschrikkelijk druk maar we hebben al snel een parkeerplekje. Ik kleed me om in het omkleedgebouw, Sander en de kinderen op het strand. Sander neemt eerst met de kinderen een duik zodat ik even kan bijkomen. Bijkomen komt weinig van want ik wordt continu geroepen en ik maak ook veel foto's. Na 45 minuten gaat Sander een stukje lopen bij het natuurgedeelte van het park en blijf ik met de kinderen op het strand. 











 

We vermaken ons kostelijk met de balspellen die ik mee heb genomen, en gaan lummelen, overgooien. De kinderen verzinnen allerlei eigen spelletjes en regels. Na 45 minuten spelen begin ik ook moe te worden en gaan we even zitten, wat chipjes eten en drinken. Ik ben vrij streng met drinken naar de kinderen omdat ze dit anders vergeten. We hebben inmiddels ice tea gekocht die ze lusten dus dat hebben we volop in voorraad en bij ons. Ook chipjes gaan er wel in. Na de korte pauze gaan we nog even het water in. Daarna spelen de kinderen nog in het zand ondanks het gebrek aan speelmaterialen zoals emmer en schepjes (note to myself kijk bij de dollartree). 

Sander blijft behoorlijk lang weg en ik moet inmiddels echt naar het toilet. Ik was al een keer eerder met de kinderen geweest maar op blote voeten gaan de kindjes van ons erg piepen want dat zijn ze niet gewend met hun tere voetjes.... PFFFF ok mama gaat wel alleen eelt kweken. Ze hebben hun zwembanden om en met strenge instructies om op het strand te blijven ren ik naar de wc. Gelukkig komt op dat moment sander terug en zijn ze slechts 2 minuten alleen op het strand. MMMMMM dat doen we niet meer. Ze hielden zich prima aan de afspraken maar dit vond ik toch nog wel erg eng. 

Het is inmiddels half 6 en we gaan inpakken en met de auto weer terug richting homestead. De kinderen vallen al snel in slaap en we rijden rustig door. Samen overleggen we even waar we gaan eten. We komen op het idee om bij Golden Corral te gaan eten. Golden corral is een buffet restaurant en ik had gezien dat er 1 vlakbij ons hotel was. Ook besluiten we om na het eten nog even langs de dollar tree te gaan. 

Bij golden corral aangekomen is arwen in prima doen. Maar emmanuel heeft heel veel moeite met wakker worden. Hij huilt om alles en je kan echt nog merken dat hij nog steeds wel moeite heeft met de verandering. De prijs die we moeten afrekenen valt echt enorm mee. Voor volwassen betalen we 16 dollar voor onbeperkt eten en drinken, voor kinderen 7,50 dollar. Wow!

En daar krijg je enorm veel lekker eten voor terug. Arwen laad haar bord vol met brocoli, pasta en wat komkommers. Emmanuel wil lekker gebakken visje (toen hij eenmaal goed wakker was). 






 

En wij proeven allerlei lekkers, maar vooral een gezonde voedzame maaltijd en niet weer fastfood. Wat zijn we blij met deze keus en we zijn nog geen eens zoveel meer kwijt dan dat we zouden zijn als we gaan eten bij denny's of mac donalds. 

De kinderen genieten van een soft ijsje als toetje. Arwen heeft wel 3 borden met eten op en emmanuel ook 5 grote stukken gebakken vis. 

Ze hebben top gegeten en dit zorgt ervoor dat wij hier ook graag nogmaals gaan eten. 

Na het eten zet ik de navigatie op een dollar tree. warempel vinden we er 1 nog geen 5 minuten van golden corral af. Hier shoppen we voornamelijk even op strandspeelgoed en vinden we brood om morgen mee te nemen en nog wat andere kleine handige dingen. We love de dollar tree. 

Daarna zetten we koers op het hotel waar de kinderen rond kwart over 9 toch echt naar bed moeten. Ik wil namelijk nog graag even alleen naar de walmart. Puur om rustig rond te kijken en te zien of ik daar nog iets voor mezelf kan scoren qua kleding. Maar ook puur om eens even rustig rond te lopen. 

Rond kwart voor 10 slaapt arwen en laat ik sander met een nog wakkere emmanuel achter. 

Ik ga zelf even kijken bij de walmart en haal in ieder geval nog een korte broek voor sander want ook vandaag zijn de koffers nog niet gebracht... We worden er erg moedeloos van. Vooral nu we weten dat de koffers in orlando zijn en dat we ze niet naar hier kunnen krijgen blijkbaar. Ook kunnnen we niemand bereiken van virgin. Het geeft veel frustratie. 

Om iets over 11en kom ik thuis met een tevreden gezicht met wat spullen. Ook heb ik gezonde zaken gehaald, iets wat hier eecht enorm duur is. Voor een paar nike schoenen betaal je hier 25 dollar. Voor 4 appels betaal ik hier 5,5 dollar! Voor een komkommer 2,5 dollar. Als je bedenkt dat de dollar momenteel even hoog staat als de euro dan kun je je voorstellen hoeveel geld dat is. 

Bizar. Het gaat erg hard op deze manier. Nu maar slapen en dan bedenken we morgen wat we dan gaan doen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten