zaterdag 16 april 2022

Eggstravaganza! Dag 11

 Zaterdag alweer, nog maar 2 dagen en dan gaan we dit gedeelte van de everglades alweer verlaten jammergenoeg. De tijd vliegt qua activiteiten. Helaas niet met het gemis van onze koffers, want ondanks alle inzet van 1 medewerker van virgin atlantic, zijn de koffers al wel 2 dagen in miami maar nog steeds niet bij ons hotel in homestead. 

Het is nog steeds erg moeilijk blijkbaar. En ik wordt vanmorgen ook opnieuw gebeld van mw zijn uw koffers er al? Nee die zijn er er nog niet!!! Ok ik neem vandaag opnieuw contact met u op en ga er achterna bellen.... Nou daar zit je dan maar weer te wachten en te wachten. 

We zijn de afgelopen dagen wel iets meer van nou ja, he we kunnen ons er mega druk ommaken maar dat schiet echt niet op en plus verpest dat onze vakantie des te meeer, dus laten we maar proberen er van te gaan genieten. 

Sander wilde vandaag eigenlijk alleen de everglades in. Maar omdat het vandaag onze trouwdag is en daat dat morgen ook nog kan gaan we vandaag nog iets leuks doen.

Vooraf had ik al heel veel dingen uitgezocht voor de reis. Ook onder andere of er nog leuke paasactiviteiten zijn te vinden hier in de buurt, omdat de kinderen natuurlijk helemaal bezig zijn met pasen en ook eieren zoeken. Nu had ik 2 activiteiten gevonden die aantrekkelijk leken en beiden zijn in miami. 

Tijdens het ontbijt besluiten we naar degene te gaan die het eerste open gaat. Zodat als het niets is we ook nog iets aan onze middag hebben. 

De kinderen waren vandaag om 8 uur wakker en sander rond 9 uur. Na het ontbijt en een was gedraait te hebben vertrekken we rond kwart over 10 richting miami. 

Ik heb ene slechte nacht gehad en ben erg vermoeid maar ben ook wel super benieuwd naar dit paasevenement. 

Het zou een evenement in een park moeten zijn met een Egg hunt en allerlei outdoor activiteiten voor kinderen. We zien het wel hebben we zoiets. Na een klein uurtje komen we bij een park aan waar we veel leuke versieringen zien en al enorm veel mensen. Maar tja waar de auto parkeren? Dat blijkt nog al lastig te zijn en nadat we 2 keer bot vangen zet sander ons bij het park af en gaat hij de auto wat verder weg parkeren. 

Ik wacht met de kinderen in de schaduw en smeer ze later nog in als sander nogmaals terug naar de auto moet om de auto op slot te doen aangezien ik de sleutels in mijn zak had. 

Dan loop ik met kinderen al even naar een speeltuintje zodat we ook een beter zicht hebben op wat zich hier afspeelt. Dit ziet er allemaal super leuk uit!!!

De kinderen vermaken zich met klimmen en klauteren en ondertussen voegt sander zich ook bij ons. 




We gaan in de struiken al op zoek naar eieren maar vinden niets. 

We lopen daarna over het terrein en zien allemaal leuke springkussens, kleine attracties etc staan. Wel zien we dat alle kindjes een bandje om hebben dus we gaan op zoek naar de organisatie waar we een bandje kunnen halen. 

Hier vragen we even uitleg over het evenement en krijgen dan te horen dat de egg hunt en de attracties samen of apart betaald kunnen worden en hier betaal je dan 15 dollar voor als je alles wil doen. Prima zeggen we dan doen we dat. 



 

We krijgen uitleg waar we alles kunnen vinden en ik ga al snel in de rij staan voor de egg hunt. Dit is midden op het veld in de brandende zon en dat wilde ik sander niet aan doen. Plus dat ik even geen prikkels kon hebben. 

Sander gaat met de kinderen alvast bij de attracties kijken want dit ziet er wel uit als een rij van een uur. 

Gelukkig valt het mee en zijn we met 45 minuten aan de beurt. 

In de tussentijd hebben de kinderen al diverse springkussens uitgetest. 


 









Emmanuel is al helemaal op en wil niet en wil alleen maar bij papa hangen. Dan blijkt ie oook nog te moeten plassen en gaat sander dat nog snel met hem doen voor ze aan de beurt zijn. 

Hier is het wel lastig want het wordt natuurlijk uitgelegd in een vreemde taal. De kindjes moeten in een rij staan en wanneer de meevrouw dan start roept mogen ze gaan zoeken naar eieren. 

Supercute natuurlijk

Veel kindjes hebben een speciaal eieren mandje mee. Emmanuel heeft een plastic tasje en arwen heeft de 2 petten van hun waarin ze de eieren kan verzamelen. 









Arwen komt halverwege het eieren rapen even het petje omwisselen want de 1e is al vol. Ze raapt fiks wat eieren, maar ze luisteren allebei echt supergoed als de mw zegt dat de tijd om is en iedereen van het veld af moet. Grappige manier van eieren zoeken zo. 

Arwen vond het super en laat trots haar buit zien. Vooral omdat er een snoepje in ieder eitje zit. 


Emmanuel vond het ook leuk maar die vond het niet zo boeiend om alles te laten zien. Des te leuker vond ie het wel om de eieren open te maken en dan de snoepjes op te eten. 

Wat ze natuurlijk mochten doen toen we even in de schaduw gingen zitten en alles bekijken en een broodje te eten. 

We zien vervolgens de paashaas staan en een lange rij vormt zich om op de foto met de paashaas te kunnen. Sander gaat er in staan maar het schiet voor geen meter op. Als ik even gezeten heb besluit ik om hem af te wisselen en kom ik bij hem staan. Hij heeft veel last van de warmte en behoefte aan verkoeling. Hij ziet een kraam met schaafijs staan en gaat in die rij staan terwijl ik bij de paashaas blijf staan. Ondertussen zie ik dat z ehier apart geld voor vragen en aangezien we eigenlijk al zoiets hadden van pfff we vinden het wel goed zo ga ik uit de rij voor de paashaas en ga ik met de kinderen weer terug naar de attracties en de springkussens. 

Sander wacht ondertussen op het schaafijs. 

Arwen en emmanuel gaan eerst samen in een ronddraaiend karretje.... gelukkig mochten ze hier samen in en hoefde ik niet mee. 


 

Dan is sander terug met het schaafijs en eten we dit in de schaduw op. De kinderen zijn niet meer geinteresseerd in afkoeling en willen terug naar de attracties. Arwen wil in een soort draaiende zweefmolen en emmanuel wil daar ook in maar daar is hij te klein voor om alleen in te gaan. 

Sander en ik houden beiden niet van draaien, dus helaas kan het mannetje niet in deze attractie. 

Hij besluit voor de matten glijbaan te gaan. 

Ze hebben beiden enorm veel lol. 


Arwen vind het zwieren en zwaaien en draaien zo geweldig dat ze nogmaals wil. Inmiddels neemt sander emmanuel onder zijn hoede en ga ik bij arwen kijken. 

Arwen maakt nog een rondje op de zweefmolen. Emmanuel rijdt op de carrousel en doet een springkussen. 


Arwen giert van t lachen en heeft steeds de armen omhoog van plezier. 

Wat een waaghals is het toch. 

Nu gaan ze beiden nog van de glijbaan. 


Na de glijbaan mogen ze beiden nog 1 attractie kiezen. 

Arwen kiest een ander misselijkmakend draaiding. Emmanuel gaat voor het piratenspringkussen. 

Sander gaat nogmaals schaafijs halen.


 

En dan gaan we oververhit richting het hotel. 

Rond half 4 komen we aan in het hotel en gaan de kinderen nog even buiten spelen. Ze hebben niet geslapen in de auto. Op de vraag of ze vanavond weer mee willen beestjes zoeken zegt emmanuel nee en arwen ja. Als ik dan zeg dat ze dan niet kan zwemmen maar moet slapen, dan kiest ze toch ook maar voor nee. 

Sander gaat dan nog even alleen op pad in de everglades en ziet een black racer slang. 

Wij duiken het zwembad nog in, wat iets koeler lijkt dan de afgelopen dagen. 

Ik merk aan beide kinderen dat ze op van vermoeidheid zijn en moet ze ook diverse malen waarschuwen gedurende de middag. 

Na het zwemmen is sander weer terug en gaan we uit eten bij golden corral. Ook omdat de kindjes ons wilden trakteren vanwege onze trouwdag vandaag en ober voor ons wilden spelen... Heel schattig. 

Voor het restaurant maken we nog even een foto. 

En eenmaal binnen gekomen krijgt emmanuel echt een mega meltdown. Hij wil niets anders dan terug naar het hotel en eet amper wat. Heeft sowieso de gehele dag amper gegeten. Arwen eet voor haar doen ook matig en we zien de moeheid bij ze binnenkomen.

We eten vrij snel en gaan dan snel naar het hotel zodat de kinderne naar bed kunnen. 

Emmanuel is ineens erg hyper en over zijn vermoeidheid heen. Arwen slaapt zo. 

Emmanuel blijkt ook opnieuw last van zijn oor te hebben. 

Net als de kinderen op bed liggen word ik gebeld door het vliegveld van miami door iemand van virgin atlantic. 

De koffers worden vanavond nog gebracht tussen 8 uur en 12 uur vanavond. dus zal het nu eindelijk dat we morgen een blog kunnen schrijven met de koffers zijn er???????????? Ik ben benieuwd. .... voor nu ga ik ook zo naar bed. Sander is er op uit en hopelijk vind ik nog wat leuks. Morgen gaan we wel weer zien wat de plannen zijn onze laatste volle dag hier. we gaan in ieder geval met Joe Wasilewski afspreken. Een goede kennis die we tijdens onze eerdere reizen hebben leren kennen en voor wie we nu ook materialen voor de stichting bij ons hebben.  

Het wordt afwachten. 

Maandag vertrekken we naar Naples, aan de westkust van florida. Dat is een heerlijk kustplaatsje waaar vandaan we ook de everglades nog in kunnen maar ook wat meer strand dingen kunnen bezichtigen. 

Ik ben benieuwd. 

 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten