vrijdag 15 april 2022

Will it rain or not? dag 9

Donderdag 14 april is het vandaag en ze verwachten in de middag veel regenbuien. Afhankelijk van het telefoontje van de luchtvaartmaatschappij proberen we onze dag een beetje in te plannen.

Mijn idee was dat sander in de ochtend zelf even de everglades in ging en ik bij de kinderen bij het zwembad bleef. Daarna ouznden we naar een luchtkussenindoor speeltuin gaan in miami en kunnen we eventueel de koffers oppakken als de vliegtuigmaatschappij zou bellen.

Sander had een ander idee, zeker toen hij zag dat het in de ochtend nog erg zonnig was. Hij stelde voor om met de kinderen en ik een boottocht te maken door de everglades bij het eindstation flamingo, een van de weinige plekken in de everglades waar alligators en krokodillen samen leven en dan zou hij daar anderhalf uur gaan rondbanjeren.

Daarna stelde hij voor om naar de everglades alligator farm te gaan omdat die inbegrepen in onze go city passen zat en dit vlakbij de everglades lag. Arwen had een airboat ride filmpje gezien van de week bij het ontbijt en waar daar helemaal enthousiast over en dus wilden we kijken wat ze er in het echt van zou gaan vinden. Daarna zouden we alsnog naar miami kunnen rijden voor de koffers of een slechtweer plan in miami toe te passen.

Ik wilde graag de boottocht met de kinderen maken dus besloot ik die vroeg in de ochtend te boeken via het internet. Dit omdat ik niet weer voor een teleurstelling wilde komen te staan dat we daar aankomen en dat alles vol is. Gelukkig wees het zich allemaal vanzelf via het internet.

We hadden een rustige opstart waarbij sander de kinderen ontbijt op bed bracht en de kinderen rustig spelletjes deden op de ipads.

Toch wilden we rond kwart over 9 wel weg gaan rijden ook omdat de boottocht om 11 uur zou zijn en we er uiterlijk half 11 wilden zijn.

We gingen met een beetje gemopper onderweg en rijden de ellenlange weg naar de everglades richting het flamingo gebied waar de boottocht vandaan zou vertrekken.

Onderweg spreken we af niet meer te stoppen voor een alligator maar wel voor iets anders interessants. En warempel, Sander Vonk doet het weer en spot een grote weekschildpad aan de zijkant van de weg. We mogen hem van dichtbij naderen en kunnen supertoffe fotos met de weekschildpad maken.

Mede door de opmerking van sander dat er steekvliegen hier zitten hebben we gelijk een dochter die panisch is voor vliegen en na 1 foto direct weer de auto in wil uit angst voor de vliegen.

Emmanuel en ik gaan samen met Sander op in het prachtige dier en bewonderen het uitbundig totdat ook wij last van de vliegen hebben en weer verder moeten ivm de boottocht.

Keurig op tijd komen we aan in flamingo en ook hier zijn de insecten weelderig aanwezig. Ik geef aan sander aan dat we bugspray hadden moeten meenemen en we besluiten het maar te kopen ook omdat arwen er echt heel veel last van heeft. Ons allemaal eerst even goed insmeren met zonnebrand en daarna sprayen we ons in met de bugspray. het stinkt altijd vreselijk maar werkt wel echt goed.

We melden ons aan en krijgen 3 polsbandjes voor de boottocht. Je betaald 40 dollar voor een volwassene en 20 dollar voor een kind vanaf 5 jaar.

We kijken nog even rond en mogen dan al aan boord van de boot. Sander maakt nog wat fotos van ons en gaat dan zijn eigen weg.

Opeens horen we achter ons, manateeeee. Een bruine schaduw beweegt zich door het water en daaronder zit een zeekoe. De vorige keer dat we hier waren hebben we hem wat minder goed gezien en nu is het ook van een afstandje. Als we terugkomen van de booottocht gaan we zeker nog even op zoek naar de manatee.

Na 10 minuten begint de veiligheidsinstructie en dan gaan we op weg. We zijn de baai nog niet uit of hier ligt de eerste krokodil in het zonnetje te genieten. Vlakbij het beginstation.

We zien tijdens de boottocht 5 krokodillen maar ze zijn niet allemaal even goed te fotograferen of de kapitein vaart er gewoon te snel langs heen. De kinderen vermaken zich met eten, drinken, rond kijken en dieren spotten. Arwen is het na 45 minuten wel zat. Emmanuel die blijft al die tijd geinteresseerd om zich heen kijken.

We gaan een paar keer heel hard varen omdat we dan grote stukken overbruggen en ik zie arwen dan enorm genieten.

Emmanuel vind de langzamere stukken leuker.

We zien gedurende de boottocht dus 5 krokodillen, diverse vogels ( waar ik de naam niet van weet) en ook een vreemd zwart/wit dier....

het liep in het bos op 2 poten..... rara wat is dat......

Sander!!!!!! Die loopt het pad langs het water met zijn jas aan ter bescherming van de insecten en de zon en zwaait uitbundig naar ons als we hem passeren. De kinderen roepen heel enthousiast papa!!! IK denk hij moet nog wel een fiks stukje lopen om op tijd terug te zijn en bedenk alvast iets te doen met de kinderen terwijl we op hem wachten.
Echter als we de haven invaren komt sander daar ook aangereden en aangelopen over het pad. Hij bleek de auto dichtbij gezet te hebben.

Aanleggend bij de haven zien we de manatee steeds beter en de kinderen springen enthousiast op papa af en rennen dan naar de manatee om hem dichterbij te bekijken.

Dit lukt zeker en wow wat zijn dit geweldige dieren. Ergens in me speelt de gedachte om toch met de manatees te gaan snorkelen, maar later bedenk ik me dat de kinderen echt te klein zijn hiervoor tot mijn spijt. Wie weet later...

Na het uitgebreid bewonderen van de manatees (het zijn er 2), gaan we een ijsje kopen. Dat hebben we wel verdient want het is een warme dag. De zon brand nog flink dus we besluiten na het ijsje richting de alligator farm te rijden.

Die ligt net buiten de everglades.

Onderweg val ik even in slaap terwijl sander rijdt en de kinderen die zijn al die tijd wakker.

Aangekomen bij de alligator farm is het erg druk  op het parkeerterrein. Het ziet er allemaal heel shabby uit en we zijn blij dat we hier geen aparte entree voor hoeven te betalen anders hadden we dat niet gedaan waren we van overtuigd.

We gaan naar binnen en worden als eerste richting de airboat ride gedirigeerd. Hier vlakbij zijn babyalligators in een verblijf te zien. Heel schattig, maar man wat zijn het er veel.

Arwen is er helemaal van overtuigd dat ze de airboat ride wil gaan doen. Maar nu wil emmanuel niet. Totdat we op het punt staan om naar binnen te gaan. Dan wil emmanuel toch ook mee en gaan we gezellig met zijn vieren.

Een airboat tour is een open boot met een groot gevaarte op de achterkant die heel veel herrie maakt, heel wendbaar is en eigenlijk over het water glijdt.

Vooral voor het lawaai waren we voor arwen erg bang. Maar we hebben haar meerdere malen gewaarschuwd en ze zei nee komt goed ik doe mijn handen wel voor mijn oren. Nou ze deed het superknap. We kregen namelijk allemaal gehoorbeschermers. Hiermee kunnnen we onze oren beschermen tegen de herrie. Na een kort langzaam tochtje gaat de motor vol aan en vliegen we over het water. De airboat maakt een aantal spins van 360 graden en we worden ook wel nat. Arwen heeft de hele tijd haar armen omhoog en ook emmanuel vind het heel leuk.

Het tochtje duurt bijna 15 minuten en arwen vind het jammer dat we alweer terug moeten. Nou dat is niet de reactie die we van haar hadden verwacht. Ze wilde echt nog een keer en zei maar we kunnen toch gewoon in de rij staan? Neee dat gaat niet schat, want de tocht zit er maar 1 keer bij inbegrepen.

Na de airboattocht gaan we langs de verblijven met verschillende leeftijden alligators, en andere reptielen. Om 3 uur is er een show en we besluiten om die mee te pakken uit nieuwsgierigheid. Nou dat was gewoon een mannetje aan het stoer doen met de alligator. Niet veel bijzonders, alhoewel de kinderen er wel enthousiast van waren. Na de show mogen we een baby alligator vast houden en dat wil zeker emmanuel wel. We besluiten dat ik de babyalligator vast houdt en emmanuel dit samen met mij doet. Arwen is een beetje bang maar wil daarna toch mee op de foto.

Na de show lopen we nog een rondje langs het mega verblijf van de alligators. Daar zitten er denk ik echt wel honderd. Onderweg zien we diverse soorten krokodilachtigen en ook veel gieren die op de rand van een hek zitten.

Dan ziet sander een vreemde eend in de bijt. Een leguaan die los loopt. In de everglades lopen namelijk een heel aantal invasieve soorten waaronder de leguaan. Sander zet em op het lopen en vangt de leguaan.

Als we hem aan de knul van gatorshow willen geven zegt ie laat em maar los buiten het park want wij kunnen er toch niets mee... Hij noemt sander wel bewonderend een BAD ASS.

Na dit avontuur lopen we nog langs de verblijven van een krokodil, een uil, een emoe, de lynxen en een speciaal nachtdier. Die kunnen we niet spotten. Maar ineens komt een medewerker met het superschattige dier tevooorschijn en blijkt ze zijn nagels geknipt te hebben. We mogen hem even aanraken en we aaien het dier allemaal. Heel zacht en het blijkt nog een jonkie te zijn.

Sander praat even een tijdje met de medewerkster en we gaan ondertussen plassen en in de winkel kijken.

In de winkel scoren we nog een heel stoer bord met een ratelslang voor sander en een legodier van een ratelslang. Emmanuel krijgt krokodillenbad diertjes en dan gaan we rond 4 uur weer op weg naar het hotel. Ik heb nog steeds niets gehoord dus we gaan maar naar het hotel en daar zwemmen en ons eigen plan trekken. We hebben inmiddels nog maar weinig vertrouwen in de luchtvaartmaatschappij.

Na 20 minuten zijn we in het hotel aangekomen en laden we alles uit en gaan de kinderen en sander naar het zwembad. Ik zoek de was bij elkaar, kleed me om, app nog even met het thuisfront en ga dan ook naar het zwembad.

Hier laat arwen zien hoeveel ze is gegroeid sinds haar eerste zwemles die ze de zaterdag voor we vertrokken had. Ze durft nu onder water te zwemmen, onder water haar ogen open te doen, oefent heel vaak zonder bandjes, durft haar hoofd onder water te houden en nog veel meer. We zijn enorm trots op haar.

Emmanuel geniet ook enorm in het zwembad.

Rond half 6 gaan we eruit en kleden we ons om en besluiten we weer te eten bij golden corral.

Het is een korte autorit en daar aangekomen genieten we weer enorm van het eten. Arwen eet nu nog meer broccoli dan de vorige keer, emmanuel nog meer vis en wij eten van alles wat.

We sluiten af met een softijsje en gaan dan op weg terug naar het hotel.

Het is half 7 dus de kinderen mogen nog even buiten spelen en maken zelf een soort obstakel minigolf baan.

Rond 7 uur gaat sander weer op pad voor een night drive door de everglades en zeg ik tegen de kinderen dat ze binnen moeten komen.

Eenmaal binnen vermaken de kids zich nog met elkaar en liggen ze rond kwart voor 8 op bed.

Om 8 uur gaat mijn telefoon. Jawel de luchtvaartmaatschappij. Dezelfde vriendelijke mevrouw van gisteren. De koffers zijn vandaag wel degelijk met het vliegtuig naar miami gebracht en ze ging nu proberen of ze via virgin atlantic ze naar ons hotel wilden brengen. Ze zal me op de hoogte houden en dan waarschijnlijk morgen weer contacten..... Zullen we dan echt morgen onze koffers eindelijk hebben na 9 dagen???? wordt vervolgd.........

1. Even ter info voor dierenliefhebbers; de weekschildpad bleef gewoon zitten en heb ik dus niet eens aangeraakt voor de foto's of zo en het schattige diertje was een kinkajoe of rolstaartbeer ;)