vrijdag 21 november 2014

Een top dag!!!

Wat hebben wij vandaag een geweldige dag gehad.
We nemen jullie zoals altijd weer mee met onze avonturen.
Allereerst hebben we redelijk uitgeslapen, totdat ik uit mezelf wakker werd om kwart voor 9, nog net o tijd voor het ontbijt, waarbij ik lekker bagels heb geroosterd en ook een voor de slaapkop sander.
Sander is gisteren later dan ik naar bed gegaan en kwam er dus ook weer later uit, en had wat moeite met wakker worden.
Buiten voelt het nog erg fris maar is het een heldere blauwe lucht met wat lichte wolkjes.
Nadat sander eenmaal wakker is, kan die eindelijk wel eens een keer goed opschieten en ben ik zelfs niet klaar voor hem.
We besluiten voordat we naar Honeymoon island state park gaan eerst naar de dichtbijzijnde PUBLIx, te gaan, is een grote supermarkt, om broodjes te halen.
We lopen natuurlijk weer eens compleet de verkeeerde kant van de winkel op, heb ik al gezegd dat mijn richtingsgevoel hier over het algemeen niet zo goed is? Ik rijd ook namelijk zeer vaak tegen het verkeer in op inritten, bij supermarkten en dergelijk, maar gelukkig nooit op de grote weg ;-)
Anyway, na de hele winkel doorgelopen te hebben vinden we dan in het allerlaatste pad broodjes en kunnen we zelf op pad gaan.
We pinnen nog even en zetten dan de tomtom in op Honeymoon island state park.
Het is slechts een half uurtje rijden, dus vandaag gelukkig geen lange ritten.
Het is weer even zoeken maar we komen er weer aan over een prachtige brug over het water.
En dan komen we aan op honeymoon island state park.
We beszoeken als eerste het bezoekerscentrum waar we veel info over het eiland en het nabijgelegen caladesi eiland krijgen. Ook krijgen we hier diverse kaarten mee om te wandelen en te rijden.
we lopen even rond in het bezoekerscentrum en zien daar ook de huid van een ratelslang.

het gehele eiland is niet heel erg groot en de ranger waarschuwt ons nogmaals voor ratelslangen, alhoewel in zijn woorden de ratelslangen hier net pussy's zijn.
Maar toch lijkt dit een zeer goed gebied voor ratelslangen te zijn die we natuurlijk wilden zien.
Er staat zelfs een bord met een waarschuwing.
Ook zouden hier armadillo's, gordeldieren en gopher tortoises, een soort schildpad, veel moeten voorkomen.
met frisse moed gaan we op pad. We lopen eerst een pad vlakbij het bezoekerscentrum waar we al meteen de vele visarenden opvallen en ook de andere habitat qua planten ten opzichte van de andere natuurgebieden. Ze hebben hier bijvoorbeeld een aantal cactussen.
Maar wat een schitterend gebied is het hier, we zien prachtige natuur en ook veel zee.
We maken volop foto's.
Hierna laten we het bezoekerscentrum achter ons en rijden we een stukje verder. Het eiland is naar schatting hoogstens 300 meter breed en dus rijdt sander eerst nog met mij naar het strand voordat hij de nature trail gaat lopen.
Ik heb besloten lekker op het strand te gaan liggen. We gaan naar het strand het dichtst bij de nature trail zodat sander mij zo makkelijk kan terug vinden.
We moeten eerst nog langs een soort bouwplaats, wat ons vreemd overkomt omdat dit eiland juist zo bekend staat om de ongereptheid.
Enfin we kijken hier maar niet te hard op en lopen door naar het strand en vinden een mooi plekje op het behoorlijk smalle strand, aangezien het vloed is.
We zien al veel mensen schelpen zoeken en besluiten dit eerst te gaan doen, alvorens sander gaat lopen. We vinden nog een paar mooie, waaronder nog een levende, waar ik natuurlijk weer van walgde. Eerlijk gezegd wist ik helemaal niet dat schelpen over het algemeen dieren waren. :-)
We liepen op een verboden gebied en werden daar ook nog eens weggestuurd. Ik liep vooral veel in het water en het was verschrikkelijk koud. 
We zijn uiteindelijk blij met onze schatten en besluiten straks verder te zoeken.
Sander eet nog even zijn bagel (ontbijt om half 11) en gaat hierna op pad.
Ik installeer me lekker met mijn boek in het zonnetje. Het is nog fris, maar de zon schijnt al weer en daar zijn we blij mee na de afgelopen dagen.
Af en toe vind ik het iets te fris en dan ga ik even lopen of ik ga anders liggen en zo vermaak ik me al die tijd, ook zoek ik zo nu en dan schelpjes en vind ik nog een paar bjzondere kleine.
Ondertussen is sander ruim 2,5 uur weg geweest en komt hij met een brede lach op zijn gezicht terug. Ik weet direct dat het een productieve wandeling is geweest en hij vertelde hierover.
Hij zag in de eerste instantie vrij weinig op de paden, alleen maar een aantal vogels.
Wel zag hij daarna 2 armadillo's in de bosjes. Wat super gaaf, ik ben jaloers.

Ook wordt hij op het pad weer gewaarschuwd voor ratelslangen, maar hij vind er geen. Ook niet als hij afwijkt van het pad.
Hij ziet ook geen zeearenden, die hier ook bekend zijn.
En net als hij bijna terug is bij het beginpunt en helemaal teleurgesteld wordt zijn dag goed gemaakt doordat er een diamonback rattlesnake midden op het pad ligt.
Hij kan het dier goed benaderen en weet sommige prachtige foto's te maken.


Sander durft niet erg dichtbij te komen, want het dier ging al direct in de aanvalshouding en schudde ook met zijn ratel. Dus voor zover het pussy gedeelte waar de ranger het over had, niet dus.
Stiekem ben ik blij dat hij zo verstandig is geweest en geeft me dat hoopvoor de volgende keren. Ik had hem namelijk zelfs mijn telefoon mee gegeven zodat hij me kon bellen of de hulpdiensten als hij gebeten zou worden... Het is en blijft een gifslang.
Nadat de slang prachtig geposeerd heeft glijdt hij de bosjes in en ook hier kan Sander nog een aantal foto's van het mooie opgekrulde dier maken.
AL met al is hij dus 2,5 uur weggeweest en ik ha dniet door hoe hard de tijd was gegaan.
We eten samen even wat op het strand en besluiten dat we nog wat verder naar schelpen willen zoeken, echter is het inmiddels behoorlijk druk op dit strand met schelpenzoekers en we besluiten, nadat sander alle zware spullen in de auto gelegd had, toch maar naar een ander strand te gaan.
Dus weer terug naar de auto.
Ik verzwik mijn enkel behoorlijk, maar gelukkig gaat het daarna direct weer redelijk, kleine zeurende pijn.
We besluiten door te rijden naar het volgende strand, echter rijden we nog geen minuut of sander ziet een armadillo langs de kant van de weg scharrelen op zoek naar eten.
WOW kan ik dit gordeldier toch even van dichtbij bekijken. We mogen tot naast het dier komen, zonder dat het last van ons heeft en kunnen het goed bekijken en fotograferen.
We rijden na het zien van dit prachtige dier een stukje verder en ik stop even bij een ander strand, om direct weer om te keren, want ook hier is het druk.
Sander moppert in de auto nog even wat na, van nou zeg, als jij nu nog een ander dier ziet dan had ik net zo goed bij jou op het strand kunnen blijven liggen en heb ik al die 2,5 uur voor niets gelopen. En op het moment dat hij dat zegt, roep ik kijk voor je!!
Daar loopt een gopher tortoise, een soort landschilpad.
Vlak langs de kant van de weg.
Ik zet  de auto stil op het midden van de weg en voorzichtig benaderen we het dier.
WOW!!!!!




Hier zijn we al dagen naar op zoek. Wat een prachtig dier!!!
Hij is niet groot maar wij vinden hem helemaal geweldig.
We laten mensen stoppen en ook naar het dier kijken en zij vinden het allemala niet erg speciaal. Nou wij wel. We hebben wel ruim 10 minuten bij de schildpad staan kijken, totdat we het tijd vinden om verder te gaan.
We besluiten eerst weer terug te gaan naar het nature pad wat sander heeft gelopen, hopelijk is de slang daar nog.
Als we uitstappen horen we veel geluid in de bosjes. Opnieuw een armadillo. Wat ontzettend bijzonder blijft aangezien het nachtdieren zijn.
Maar echter doen we veel moeite voor nietsw om deze te fotograferen, want zodra ik het grasveld oversteek om naar de toiletten te lopen, loopt er gewoon een op het grasveld, waar aan de andere kant een speeltuin is. Ik noemde het lachwekkend een huis armadillo.
We mogen hier erg dichtbij komen en kunnen opnieuw schitterende foto's maken.


Na deze armadillo lopen we via de toiletten een stukje over het natuurpad waar sander nog meeer moppert over dat ik zoveel gezien heb en dat ik voortaan maar mooi mee moet als hij weer eens naar dieren wil zoeken, waarop ik gevat antwoordde dat hij mogelijk met mij de ratelslang niet had gezien.
We zien niets meer op het natuurpad en besluiten nog een rondje te rijden en dan naar het strand te gaan. Ook op de paden is niets meer te zien qua wildlife.
We komen bij een strand aan en zien ene strandtent welke klaar gemaakt wordt voor een speciale viering, dus waar we niet even waat kunnen drinken. Dus op naar een andere strandtent, wat dus de volgende is aangezien er maar twee zijn.
Echter hadden we het hier niet beter kunnen treffen want we dronken hier heerlijk op het terras een pina colada smoothie, zonder alcohol.
We eten nog een snack en dan gaat sander op pad voor het laatste natuurpad en blijf ik lekker in het zonnetje mijn boek lezen. Heerlijk genieten.
Ook een schitterende lucht zien we ons tegemoet komen alleen moet de zon hiervoor wel wijken. Maar echt koud is het niet.
Sander onderneemt nog een flinke wandelen een stuk over het strand en dooor de natuur, maar ziet niets behalve een mooie zoetwaterkrab.
En hij maakt nog even een foto van zijn lieftallige vriendinnetje die op hem zit te wachten.
Het is inmiddels vier uur en de zon staat al wat laag, dus nog even wat leuke foto's hier maken

en nog even een laatste rondje over het eiland rijden, waarmee we helaas niets meer zien.
We stoppen nog eenmaal bij het bord met de waarschuwing ratelslangen:
En dan is het toch echt genoeg voor vandaag geweest.
We hebben het adres van een disney winkel gehad van de serveersters van het strandcafe en dat blijkt op de weg terug te liggen, dus daar gaan we even langs.
Echter als we aan het rijden zijn zie ik plotseling een JO'ANNS aan de kant van de weg. Dit is een zeer grote hobby zaak en als ik zeg zeer groot dan is het ook zeer groot.
Ik kijk mijn ogen uit bij de taart afdeling en bij alle andere hobby dingen en we zwerven echt in deze winkel rond waar minimaal 20 paden zijn met hobby artikelen en de winkel zo groot is als een grote gamma of karwei. Dus dan kun je voorstellen hoe we hier rondliepen.
Als laatste eindigen we bij de scrapspullen waar ik opnieuw mijn ogen uitkijk qua assortiment en qua prijzen het hier allemaal zo goedkoop is.

Ik voel me net een kind in een snoepjes winkel.
Als er dan 30 % korting bij alle stickers staat mag ik toch echt een aantal stickers meenemen voor de scrapwerken thuis. Dus ik kies 7 velletjes uit.
Helemaal happy lopen we de winkel uit en gaan we op weg naar de disney store.
We kunnen het met behulp van de gps makkelijk vinden en komen terecht in een zeer groot winkelcentrum waar zich zelfs een schaatsbaan in het midden van het winkelcentrum bevindt.
En daar vlak naast zit de disney winkel, waar we heerlijk rondstruinen en natuurlijk niet met lege handen kunnen vertrekken, want dit is natuurlijk altijd de leukste plek op aarde.
Ik heb 3 mooie kerstornamenten gekocht, kunnen er vast nog wel bij en zo was ik helemaal happy, wat een dag, sander happy voor de dieren en rebecca blij met de shops.
Toen we na de disney store naar de starbucks gingen kon mijn dag helemaal niet meer stuk en zie mij eens blij zijn
We kijken even lekker een tijdje naar de schaatsers op de schaatsbaan en bewonderen de capriolen. echt heel erg knap, het blijkt dat de jonge leerlingen les krijgen in kunstsschattsen, maar sommige lijken al erg professioneeel.
het is inmiddels 6 uur geworden en we besluiten terug naar de auto te lopen, maar onderweg zien we een foodcourt, een plek waar heel veel verschillende kleine standjes zijn waar je eten kan kopen en dit dan kan opeten, waardoor een ieder kan eten waar hij zin in heeft, maar toch op dezelfde plek.

Sander gaat voor thais en ik voor pasta.



Was ik uiteindelijk ook maar voor wat anders gegaan want het smaakte niet echt.
Hier boven dus een foto hoe het eruit ziet. Allerlei soorten ketens van eten dus bij elkaar.
Echt een geweldig concept.
Na het eten lopen we nog even langs een make your own stuffed animal winkel en wordt mijn aandacht opnieuw getrokken door olaf.
Ik ken het concept van eerder en vind het erg leuk Je mag je eigen soort knuffeldier uitzoeken, hem dan zelf vullen en dan nog kleertjes uitzoeken. Tegenwoordig kun je er zelfs een eigen geur aangeven war jij wil of een muziekje er in zetten, zoals bijvoorbeeld van froZEN>
Sander vindt dit concept maar raar en laat dit dan ook uitgebreid zien.
Dus helaas geen knuffeldier voor mij, wacht maar tot mijn ouders er zijn, hahahahahahahah
Dit is toch echt de laatste winkel voor vandaag.
We lopen terug naar de auto en rijden in een half uurtje naar het hotel.
Het begint onderweg ook nog licht te miezeren maar bij het hotel is het weer droog. het weer niet meer zo koud dat we vest of jas aan moeten, maar het koelt nu wel weer af.
Om half 8 zijn we in het hotel en gaan we douchen en plannen voor morgen maken.
Ook type ik dit blog en zijn we eindelijk weer heerlijk bij.
Sander gaat nog even op zoek naar muggen en dan is het toch weer bedtijd.
De pins zijn besteld voor disney, de kaartjes zijn geregeld en het huis is ook helemaal in orde, had een nachtje te laat geboekt, dus heb dit gelukkig kunnen omzetten naar morgen aankomen. Dus morgen ons blog uit ORLANDO!!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten