vrijdag 7 november 2014

Miami dag 3

Zo de planning werd vandaag eens even anders dan dat we gedacht hadden.
Het originele plan was namelijk de hop on hop off bus te pakken, de blauwe lijn en die te nemen naar coral gables, waar we naar het miami science museum wilden, coconut walk wilden doen en het venetian pool.
Maar echter ontdekte sander dat er ook een national park in miami was en dat hij dit toch wel erg graag wilde bezichtigen. Dus vooruit dan maar. We spreken af het national park, wat op key biscayne is als eerste te doen en daarna het museum en eventueel de andere dingen in die buurt. Mogelijk laten we de hop on hop off bus hiervoor schieten omdat dit allemaal prima te berijden is.
We zijn beide vroeg wakker en gaan er al om half 8 uit. Korte nacht gehad, maar toch klaarwakker. Zal wel met de jetlag te maken hebben.
We starten met het ontbijt waar we direct de eerste diertjes zien waar sander vandaag naar op zoek wil. Sander is namelijk gek van reptielen, dus toen we een aantal anolissen zagen tijdens het ontbijt kon hij zijn geluk niet op. Deze zijn dus ook uitgebreid gefotografeerd.

Na het ontbijt gingen we snel op pad richting key biscyane, een eiland voor de kust van Miami, wat je met een brug kan bereiken. Maar voordat we op pad gaan natuurlijk eerst onze mooie bolide fotograferen met een trotse chauffeuse achter het stuur, wat een heerlijk auto!

Met deze heerlijke auto komen al snel aan op key biscayne en dan is het zoeken geblazen naar een mooi gedeelte om te gaan lopen....  Helaas zijn de meeste paden allemaal gesloten. Totdat we toch een pad zien waar we met de auto in mogen.
Yess. Helaas het is bij een tennisveld. Maar we kunnen er wel mooi lopen.
Hier zien we diverse anollissen maar verder weinig andere reptiel soorten. Het is ook dichtbij de stad die op dit eiland is. We besluiten van het gedeelte waar we nu zitten, Crandon state park, door te rijden naar het state park aan het einde van het eiland. Hier waren we niet helemaal enthousiast over, maartja, we komen hier toch met een missie.
Echter als we dit park bereiken zien we dat de toegang 8 dollar is en dat vinden we toch teveel om te betalen, voor een park wat we niet perse willen bezichtigen.
Dan maar terug naar het Crandon state park gedeelte waar aan de andere kant van de weg een van de mooiste stranden van Miami zou moeten liggen en ook nog een heel gedeelte natuurgebied.
inmiddels is de temperatuur ondanks het tijdstip al flink op aan het lopen, en het is pas 10 uur s ochtends. Ook vandaag gaat het in de 30 graden lopen met volop zon.
We zien het state park bij het strand en besluiten daar in te rijden, echter ziet Sander op dat moment kraanvogels aan de kant van de weg en wil die zeer graag fotograferen.
Daarvoor moeten we toch eerst parkeren, waar we opnieuw voor de verrassing komen te staan dat we hiervoor ook moeten betalen. Echter is dit 5 dollar. Op het moment dat we hierover willen praten ziet Sander enorme grote leguanen lopen en is hij direct de auto uitgelopen om deze te fotograferen. Mooi dat is dan dus duidelijk. 5 dollar afgetikt en de auto in de schaduw geparkeerd. Maar sander wil toch graag even foto's maken van de kraanvogels dus eerst daarheen voordat ik mag parkeren.
Eenmaal geparkeerd zien we overal prachtige dieren, gewoon bij het Crandon park en het strand. Een zeer mooie gier en een aantal prachtige leguanen.

Sanders dag kan nu al niet meer stuk.
We besluiten om even onze eigen weg te gaan. Ik heb het namelijk vreselijk warm en wil graag een duik nemen. Jaaaa we hebben van gisteren geleerd en de zwemspullen direct in de auto gelegd, dus dat kan vandaag mooi. Sander besluit zich ook alvast om te kleden voor een duik in het zeewater maar wil hierna eerst wat rondlopen op zoek naar reptielen en andere dieren.
Ik installeer me heerlijk in het prachtige zandstrand en geniet van het koele heldere en verfrissende zeewater, dit maal zonder kwallen. ALhoewel ik wel diverse malen angstig om me heen heb gekeken.
De boeken hebben werkelijk niet overdreven, het is echt het mooiste strand van Miami. Wat geweldig is het hier!

De palmbomen geven het gevoel dat we in een oase zijn terecht gekomen en geven ook schaduw tegen de verzengende hitte van de zon.
Ik ben maar liefst 3 maal het water in geweest terwijl sander op zoek is gegaan naar beestjes.
Hij is eerst gaan praten met de vrouw bij de binnekomstbalie en hoorde dat er een oude dierentuin had gezeten vlakbij het strand waar we nu waren. Hij besluit daar naartoe te lopen, vooral toen hij hoorde dat er nog een krokodil zou moeten leven.
Helaas heeft hij die niet kunnen vinden, maar wel verder prachtige andere dieren gezien.

Na dit uitstapje komt hij warm en bezweet bij mij terug en nemen we eerst nog samen een duik. Vervolgens maken we weer een nieuwe planning voor deze dag. Sander is helemaal enthousiast en wil graag nog even terug naar het Crandon park samen met mij. Hierna besluiten we om naar het informatie centrum over dit gebied te gaan om er meer te weten over te komen en hopelijk daarna nog naar het museum.
Na de heerlijk frisse duik kunnen we ons zelfs afdouchen bij het strand. We vinden het hier echt helemaal te gek.
Na ons aangekleed te hebben lopen we richting de auto en rijden we naar het park.
Hier lopen we rond en ook ik kan enorm genieten van de prachtige dieren die we hier vinden.
Sander schrok op een gegeven moment zich rot toen hij dacht dat hij een echte krokodil zag.
Later bleek dat het een grappenmaker geweest is.

Verder zien we opnieuw prachtige hagedissen en heel veel leguanen. Wat een bijzondere kleuren hebben sommigen.
Ook maken we nog diverse foto's van het park, want de natuur is hier echt om te genieten. We zijn beide razend enthousiast over deze plek.

Na het park gaan we naar het education center van Crandon State park. Hier vinden we nog meer informatie over diverse trails en de projecten die hier worden gedaan om wildlife te beschermen. De kennis van de medewerkers was echter niet heel erg up to date, aangezien zij niet wist of de leguanen native waren of geimporteerd. Ook wist ze niets over de kleine dierentuin die er vroeger gezeten had. Dat vonden we beide wel erg jammer. Het was inmiddels 2 uur en we zaten te dubben wat te doen.
Gaan we toch nog een pad lopen of gaan we naar het museum?
Gezien de warmte en de moeie benen besluiten we toch lekker naar het museum te gaan en de hiking tracks voor eventueel een andere keer te bewaren. We hebben immers nog een dag als we moeten vliegen.
Terug naar Miami en het science center maken we schitterende foto's van de skyline opnieuw.
En na slechts 15 minuten rijden komen we al aan bij het science center.
We hadden hier een leuke kortingscoupon voor maar helaas bleek de informatie niet te kloppen want we hadden er 1 per persoon nodig. Ook was de toegang flink opgeschroefd, maar ach, we waren toch wel erg nieuwsgierig.
We zijn bij dat we dat waren, want het museum was echt zeer mooi.
Er was van alles te zien en te doen vooral. Allerlei snufjes van technologie, zwaartekracht, magneetkracht, de ruimte, orkanen, dieren enz werd uitgelegd.
De enige show die rebecca lichtelijk saai vond was het planetarium, aangezien ze tijdens deze show gewoon in slaap viel (he, het was donker.... :-))
Er waren verder vele leuke spellen en shows om mee te maken en alles stond in teken van interactiviteit.
Natuurlijk kun je Sander nergens blijer mee maken dat dat. Dus om deze reden heel wat foto's van hem.

Elkaars lichaam overnemen in de spiegel

Een zeeaquarium nagebouwd

zelf een zeester aanraken!!!

Een anaconda proberen op te tillen.
Waarbij sander na de laatstgetoonde foto zei: Daar gaat mijn rug....
Ook had het museum nog een wildlife refuge center, waar we diverse dieren konden bekijken die in het center werden opgevangen en vaak niet meer teruggeplaatst kunnen worden in het wild.
Hier hadden ze onder andere diverse slangen, vogels, krokodillen en alligators.
We vonden het echt een zeer mooi museum met een groot interactief gedeelte. Sander heeft zelfs nog meegedaan aan een show dat hij een aantal electrische schokken kreeg :-)
Lachen!
Na het museum waren we beide bekaf. We besluiten richting Bayside market place te rijden om daar wat te eten en toch die zeer leuke knuffels van olaf en Stitch voor rebecca en Wall-e voor sander te gaan kopen.
 Met wat moeite vinden we een parkeerplek en dit is een parkeerplek gewoon aan de weg via een betaalautomaat. In hartje Miami betalen we hier slechts 1,5 dollar er uur. Een koopje dus.
We besluiten direct wat te gaan eten in bayside market place en eten hier heerlijke zoet varkensvlees met noodles en rijst en aardappelen. Ook was het niet duur.
Na het eten lopen we nog even buiten om wat mooie foto's van de skyline met alle lichtjes te maken.

Zeer blij met het resultaat.
Na de foto's lopen we nog langs de disneystore en scoren we een wall-e en een eve voor Sander en voor Rebecca een iets grotere Olaf en kerststitch. Rebecca is daar helemaal mee in haar sas.
De avond wordt pas echt afgemaakt met een echte starbucks coffee, de eerste van deze vakantie, en waar er nog vele meeer volgen. Hij smaakte heerlijk.
We maken nog even een rondje door Miami om te genieten van alle lichtjes en komen dan via een omweg en behoorlijk wat drukte om 8 uur in het hotel aan, waar we even gaan douchen en daar de plannen voor de komende dagen doorspreken en aan dit blog werken.
Het is inmiddels toch alweer behoorlijk laat, bijna 12 uur, dus tijd om te gaan slapen.
Morgen verlaten we Miami, maar brengen we nog een bezoekje aan Miami zoo, voordat we door rijden naar Key Largo.