vrijdag 7 november 2014

Miami dag 2

Onze eerste echte volle dag in Miami en wat een waanzinnige dag is het geweest.
Ik was vreselijk bang voor een jetlag maar dat viel reuze mee en ondanks dat we vanaf 3 uur ontrustig sliepen hebben we toch tot kwart over 7 het uitgehouden om in bed te blijven liggen.
Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar de Tomtom want daar kwamen we gisteravond achter dat we die kwijt waren. Na alles op zijn kop gezet te hebben kreeg ik de helder ingeving dat ik gister minder helder was geweest en mogelijk de tomtom bij de receptie zou hebben kunnen vergeten. En inderdaad... daar lag die. DOM!
Na dit probleem uit de weg geholpen te hebben, konden we aanschuiven aan het ontbijt. Het was simpel maar prima. Bagels, cornflakes, fruit en sap. Een prima start van de dag.
En dus ook al heerlijk vroeg in de benen. Na het nodige ingesmeer van ons, zijn we op pad gegaan. Als eerste stop de receptie, want..... we wilden de hop on hop off bus pakken en hier meer informatie over. Dit kon de dame ons wel geven en ze kon ook direct de tickets regelen. Heerlijk!!! en met een prima omschrijving om naar het beginpunt te komen gingen we vol frisse moed op pad. Het was druk op de weg, maar er was genoeg te zien.
Uiteindelijk arriveerden in de buurt van Bayside Marketplace, waar ook het beginpunt van de sightseeing bus zou zijn. Alles ging super soepel want we waren vlakbij het startpunt en ik zag beveiligde parking voor slechts 5 dollar voor de hele dag. TOP!!! hartje Miami en slechts 5 dollar echt waanzinnig!

en het bleek ook slechts maar 5 minuten lopen te zijn naar het startpunt dus we waren er zo. Hier de kaartjes omgewisseld en we bleken direct op de eerste bus te kunnen stappen. The red line, die richting het strand ging.
En we hoefden niet lang te wachten want we konden direct opstappen.
Een geweldige gids genaamd Obi, nam ons mee op een geweldige reis langs de sites van downtown miami. We reden eerst langs the freedom tower.  de eerste wolkenkrabber van Miami.
 Hierna reden we over de brug naar het strandgedeelte, wat op een apart eiland voor miami ligt. Gedurende de rit hoorden we allerlei leuke weetjes en maakte Obi ook geweldige foto's van ons met de skyline van Miami op de achtergrond.

En om het extra gek te maken werd er ook nog een selfie gemaakt met Obi erop.
Hij vertelde leuke wetenswaardigheden over de bezienswaardigheden waar we langs reden, maar ook zeer veel grapjes. Hij had namelijk gefigureerd volgens hemzelf in iedere film. hij werd alleen wel in elke film neergeschoten. Ook was hij 79 jaar oud en had hij een huis op star island! En we waren allemaal uitgenodigd  voor een party bij hem thuis.
Na de brug kwamen we bij south beach en ocean drive aan. Hier wilden we straks terug komen maar we besloten eerst de hele rit te doen en dan pas bij een aantal dingen uit te stappen. We hadden het immers veel te veel naar ons zin bij Obi.

Prachtige gebouwen kwamen we tegen in het Art deco district en vanuit daaruit gingen we door naar miami beach.
Ook daar hoorden we leuke weetjes en gingen we door via het kanaal naar de joodse wijk. miami heeft al jarenlang een grote joods wijk en zijn aantallen zijn verdubbeld ten opzichte van het begin.
Hier staat ook het Holocaust memorial. een prachtig monument voor de gestorven joden van de 2e wereldoorlog.
Ook dit is een site die ik later wil terug zien.
De rit vervolgt zich nog over collins avenue, maar veel interessant neem ik niet meer op. We zitten ons voornamelijk te vergapen op de prachtige vergezichten, de mooie bomen, de leuke verhalen en alles wat er om ons heen gebeurd.
Omdat we het zo gezellig hebben, besluiten we in deze bus te blijven zitten wanneer deze het beginpunt zijn aangekomen. hier switcht de bus namelijk van lijn en gaat deze over in de blue line, welke naar de wijken coral gables en coconut grove gaan. Dit stond hoog op mijn lijstje, aangezien ik hier zelf nog niet geweest ben en al een tijd heen wilde.
Een pluspunt was ook dat we nog gezellig bij Obi in de bus konden blijven. Het nadeel was wel dat het een stuk drukker geworden was, zeg maar gezellig vol en dat vanwege de regen van gisteren, de bus redelijk vol zat met water, wat natuurlijk van voor naar achter en weer terug ging, zodat ik binnen no time natte sokken had. Gelukkig had ik sandalen aan en waren de sokken dus al snel uitgetrokken.
Op naar de blue line. Deze voer ons eerst door coconut grove, een wijk in Miami, waaronder andere het Miami museum of science en planetarium zit, waar we graag heen willen. Dus onthouden!
We rijden langs prachtige huizen, gezellige straten en leren veel van de geschiedenis van Miami. Maar het meest belangrijkste was voor mij de Venetian Pool. Een zeer oud zwembad waar vele beroemdheden gezwommen hebben en dat op een prachtige manier gebouwd is .
Helaas heb ik er vanuit de bus weinig van gezien, dus ook dit is een plaats die ik graag nog even wil zien voordat we gaan.
We gaan door de centra van coral gables door naar little Havana. Little Havana is de Cubaanse wijk in Miami. Hier spreken ze voornamelijk spaans en zijn veel verschillende cubaanse restaurants.

Voor een aantal van deze zaken staat een standbeeld van een haan voor, omdat dit zogezegd geluk zou brengen. Je ziet ze in verschillende maten en vormen.
Het allerleukste van deze tour was dat Obi ons meenam naar een echt Cubaans restaurant waar we heerlijk Cubaans konden eten. Er was slechts tijd voor een kleine snack maar het was een heerlijk kip empanada die we konden meenemen op de bus. Meerdere mensen namen hier ook een Mojito, maar dit vonden wij toch een beetje te gortig rond 12 uur s middags.

Hierna eindigde de tour weer bij Bayside marketplace. Inmiddels was het 12 uur en hadden we niet veel gegeten en een behoorlijk blikken kont gehad van het vele zitten in de bus.
Bayside market place is een overdekt winkelcentrum aan de baai in Miami. Vorige keren vond ik het er helemaal geweldig en nu ook weer. We hebben daar heerlijk nog even gezeten en wat gegeten. En natuurlijk ook de Disney store die in dit winkelcentrum zich bevindt bezocht.
Hier kwamen we geweldige dingen tegen maar rebecca was het meest gek op:

Supercool!! En zo goedkoop hier. dus dat wordt inkopen doen! maar we hebben nog een hele dag voor ons, dus dat gaan we niet nu doen.
Na het eten besluiten we de red line richting south beach en ocean drive te pakken.
We komen terecht bij een andere gids, die ook geweldige verhalen verteld en heel wat anders dan Obi, dus echt de moeite waard om de tocht toch ook 2 keer te doen.
Nog wat foto's gemaakt van de skyline
En dan op naar south beach
het is een heerlijk temperatuurtje van ongeveer 30 graden. Dus niet gek dat we juist lekker willen zwemmen in de zee. Maar helaas zwemkleding is niet meee.... Dan maar met de voetjes in het water en stukje wandelen over het zeer brede en populaire south beach.

Na south beach lopen we over Ocean drive en zien we allerlei mensen druk in de weer voor een optreden.
En natuurlijk kunnen wij het niet laten om even o de foto te gaan dat we echt in Miami op het strand zijn geweest
Ook komen we het bekende hotel Netherlands tegen, natuurlijk moet hier gek gedaan worden voor een foto.
 Na ocean drive lopen we ongeveer 20 minuten naar het Holocaust memorial. Sander zag hier in de eerste instantie niet echt het nut van in, maar ik had er toch mijn zinnen op gezet. Het kostte even iets zoeken en flink doorstappen, dus zwaar zweten in deze temperaturen, maar we zijn er gekomen.
Het holocaust memorial vond ik al zeer indrukwekkend 4 jaar geleden maar deze maal maakte het opnieuw vreselijk veel indruk op me. Het verdriet wat uit dit monument spreekt was voor mij voelbaar.
Ook sander vond het een zeer mooi monument en begreep dat ik er naartoe wilde.
Hierna stapten we uitgeput op de bus en vonden we onze dag mooi geweest. Op naar het hotel voor toch nog even naar het strand te gaan, wat niet ver van het hotel zou moeten afliggen.
Echter staan we enorm in de file vanuit Bayside market place richting ons hotel en doen we er uiteindelijk 45 minuten over, terwijl je het binnen 20 minuten zou kunnen doen.
Balen, maar ok het is as 5 uur dus op naar het strand. Even de richting gevraagd bij de receptie. echter bleek dat natuurlijk weer niet zo makkelijk te zijn als de jongeman van de receptie het vertelde, met als gevolg dat door het drukke verkeer en het verdwalen we pas om half 6 bij het strand aankomen in plaats van kwart over 5.
Het begint inmiddels te schemeren en we lopen tegen het volgende probleem aan . Parkeren is gelukt, maar echter het parkeren kost 1 dollar per uur en de automaat geeft geen wisselgeld, en we hebben maar 20 dollar bij ons gestoken. Thats it.
Dus we besluiten de gok te wagen, echter zit het ons niet lekker, waardoor we toch even aan een man op de parkeerplaats vragen of hij de 20 dollar kan wisselen. Gelukkig dit kan hij. Dus wij met een stuk geruster hart naar het strand.
Op het strand snel een duik, voordat het echt donker wordt.

Het water is fris maar wel heerlijk. echter zijn er veel stenen in het water en veel wier. En ja hoor, we zijn ook nog eens kwal tegen gekomen. De pret was voor mij toen echt voorbij dus ik linea recta uit het water, hahahahaha.
Dan nog maar wat mooie foto's maken van de lucht.

We blijven nog even genieten van de frissere lucht, maar het is absoluut niet koud in onze zwemkleding. Toch besluiten we rond kwart over 6 maar naar het hotel terug te gaan.
Snel douchen en op pad naar een Walmart met als voornamelijkste doel nu toch echt TGI fridays te vinden, aangezien ik dat zo lekker vind en daar sander van wil laten mee genieten.
Echter is het nog een flink eind rijden in de spits en hebben we er spijt van dat we uitiendelijk helemaal naar de walmart zijn gereden, terwijl er een Publix om de hoek zit. En het meest jammerlijke is dat we geen TGI's zijn tegen gekomen dus geen spareribs voor ons.
Uiteindelijk zijn we maar bij een gekke fastfood grill uitgekomen waar ik op zich nog lekkere gegrilde biefstuk had en sander een gegrilde varkenslap.
Maar echt top was het niet.
Na deze desillusie was de energie van deze dag toch echt op en dat is dan ook de reden dat het blog een dag later volgt, aangezien ik gisteren veel te moe was om dit af te maken.
Op naar de volgende dag!!