zaterdag 8 november 2014

Miami dag 4

Vandaag alweer ons laatste dagje in Miami voorlopig, want we hebben ook nog 1 dag voordat we terugvliegen.
Vandaag stond een bezoekje naar Miami metrozoo op de planning. Ze voorspellen aan het einde van de dag regen, waardoor we de pasgekochte poncho's maar in de tas hadden gedaan.
We waren ondanks onze goede voornemens nu iets langer te slapen, gezien de drukke dag voor de boeg, toch weer om 7 uur klaarwakker.
Gisteren al alles ingepakt, want we checken uit omdat we door naar Key largo gaan.
We doen het rustig aan en ontbijten nog eens heerlijk met bagels en jus dorange. Het ontbijtplekje was echt prachtig hier, in een tuin te midden van kleine dieren, met mooie lampionnen boven ons. Hier toch maar even een foto van gemaakt.

Na het ontbijt pakken we de auto in en maken we nog even een foto van het hotel. We besluiten een traditie te starten om te zeggen of we een hotel goed of niet vonden.

Ook wordt het zwembad nog op de foto gezet en dan verlaten we toch echt dit toch goede prijs kwaliteit hotel in Miami.
Omdat we nog een leuk souvenir van onze wandeltocht gisteren hebben overgehouden. (lees: Sander 10 muggenbulten, Rebecca bijna 30) gaan we eerst nog even langs de apotheek. Hier kopen we iets tegen de jeuk en gelijk reppelant om te voorkomen dat we nog meer gebeten worden.
Naast de apotheek zit een supermarkt, Publix, dus kopen we hier wat broodjes voor onderweg en een alvast een koelbox, zodat we dit veel vaker kunnen doen en dit lekker koud kunnen houden voor een lagere prijs dan dat we het overal moeten kopen.
Na de inkopen stel ik de Tomtom in op Miami zoo en zie ik dat het ongeveer 45 minuten rijden is. Prima, dan zijn we er rond half 10, wat precies de openingstijd is.
We genieten nog even van de vergezichten van MIami en gaan op weg.
Het is druk op de weg en er wordt ook aan de weg gewerkt, dus met een enkele omweg komen we rond kwart voor 10 aan bij Miami metrozoo.
Wow, de entree is al bizar mooi. Prachtige gesculptuurde paden, zeer groot parkeerterrein en mooi welkomsbord.
We zetten de auto vlak bij de ingang, maar het is er al wel erg druk met auto's.
Blijkt er een of ander hardloopevenement te zijn. Vandaar dat het hier zo druk is. Echter in het park zelf is het een oase van rust.
We besluiten rustig rond te kijken en de routeplanner te volgen, die ons gemakkelijk door het park leidt.
Als eerste komen we bij de kinderzoo, waar direct al een aantal terraria staan wat Sander natuurlijk helemaal top vind.
We lopen al snel door, als we in het continent azie terecht komen, hier vinden we indische neushoorns, aziatische olifanten en een komodovaraan.
De neushoorn  lag lekker te chillen in zijn zwembad.
Na azie komen we in afrika waar we prachtige leeuwen zien, een moeder met 4 jonkies en hier konden we natuurlijk niet te kort blijven stilstaan.
Echt supermooie foto's geworden van deze dieren.
Het is inmiddels 11 uur geworden en we komen bij een rest area. Ik heb enorm zin in koffie, maar dat verkopen ze niet bij deze. Wel is er een geweldig speeltuin en daarnaast ook een waterspeelterrein waar kinderen zich drijfnat kunnen laten worden.
We besluiten toch mijn roep naar de koffie te volgen en wijken van de route af en gaan uit afrika door naar de amazone. Afrika nemen we straks weer.
Na 5 minuten lopen komen we bij een kleine kiosk die koffie verkoopt en drinken. Je kan hier een refill souvenir beker kopen voor 4 dollar met drinken erin en daarna kost iedere refill slechts 1 dollar. Dat is niets!!! Dus hup in the pocket!
Na een heerlijk kopje koffie in de Amazone lopen we dit waanzinnige gebied in.
Hier is het paradijs voor Sander want we zien door het hele gebied erg veel terraria en ook andere bijzondere dieren. Zoals de nevelpanter, de braziliaaanse reuzeotter, en diverse vleermuizen. De foto's spreken voor zich denk ik.

Na de amazone drinken we weer even wat, met natuurlijk de refill van 1 dollar en lopen we weer verder richting afrika.
Het park is geweldig ingericht met naast veel speeltuinen, interactieve spelen, waterarea's ook geweldige begroeiing.

Zoals jullie wel weten is Afrika mijn favoriete continent. Dit is in de dierentuin ook zo. We kunnen beiden wel urenlang bij de olifanten, zwarte neushoorn en de giraffen kijken.
Ook genieten we van het voeren van de chimpansees en de gorilla's. Wat een intelligente dieren.

Na Afrika drinken we opnieuw nog even wat en doen we het laatste gedeelte van de dierentuin. Donkere wolken komen ons tegemoet maar zetten gelukkig niet door.
Het Australie gedeelte was echt de must van het park, waar we eindelijk allebei voor het eerst een koala in het echt zien.
Na de koala zien we nog prachtige dieren. Nog even een blik hebben we bij de tijger geworpen.
En na de tijger is het al bijna 4 uur en gaan we langzaam richting de uitgang.
We komen bij de uitgang nog even een souvenirshop tegen en kopen toch een leuk koelkastmagneet voor thuis al aandenken van deze prachtige zoo. We zijn het allebei er over eens dat dit echt een musthave is voor iedere dierenliefhebber en hebben enorm genieten. Dit voor slecht 15 dollar entree!
Na de zoo rijden we over prachtige wegen naar key largo. We laten nu even de donkere wolken achter ons en gaan een stralend blauwe lucht tegemoet.

Het verkeer zit mee en na getankt te hebben in homestead, rijden we door naar Key largo.
Rond half 6 komen we aan in een prachtig hotel wat een geweldig uitzicht op een haven heeft en ook nog eens een heerlijk zwembad. Wat willen we nog meer?
Nou een bad, en ook dat heeft dit hotel. Dus daar ga ik nu mooi gebruik van maken.
We hebben wat gegeten en de dingen geregeld en na een warm bad duiken we weer snel ons bed in. Tot morgen allemaal!

1. Zo jullie zijn er en al een hoop gedaan .
    Net ff jullie blog bijgelezen.