dinsdag 25 november 2014

Sunshine state??? Make it Raining State!

Jaaa, ze hadden voorspeld dat het zou regenen vandaag en dat hebben we geweten, want oh mijn god, het heeft met bakken uit de lucht geregend.
We hadden de planning om vandaag vroeg naar Magic kingdom te gaan, maar toen we naar buiten keken hebben we onze plannen maar lichtelijk gewijzigd.


Het kwam echt met bakken uit de lucht en daarbij ook hevige onweer.
Op een gegeven moment zo hard dat we de bliksem vlakbij hoorden inslaan en sander en mijn vader dit ook werkelijk zagen. Wat een natuurgeweld.
En paps zit er maar wat treurig bij in zijn korte broek te kijken naar de onophoudelijke stortregen.

Na ontbeten te hebben met de krentenbollen van paps en mams besluiten we wel alvast de tassen voor disney in te pakken en dan verder te kijken. Het houdt echter niet echt op met regenenen en we besluiten dan eerst boodschappen te doen en daarna verder te kijken, want boodschappen doen was voor vandaag wel een must do op het lijstje.
We hebben namelijk wasmiddel, afwastabletten, broodjes, eten, en drinken nodig. Maar als we bij de walmart aankomen en het daar ook keihard nog steeds stort gaan we ons eerst blij maken door door de winkel lekker heen te lopen en alles te bekijken.
Paps en mams vinden het ook heerlijk en we neuzen ruim een uur rond. Sander koopt nog een leuk spel van de minions en een tshirt van the joker.
En vervolgens gaan we op weg naar de echte boodschappen. Ook hier lopen we ruim een half uur rond en bekijken wat we allemaal nodig hebben en zoeken ons soms rot.
Met een zeer volle wagen, er paste niet veel in want mams had een electrsische rolstoel wagen met een karretje ervoor, gaan we naar de kassa en rekenen we af.
Eenmaal klaar komen we bij de uitgang en stort het nog steeds.
Ik offer mezelf op om de auto te halen, (had ze net ook al bij de ingang afgezet) en ren naar de auto toe en wordt al behooorlijk nat. Snel de auto inladen en helaas trappen sander en mijn vader niet in de truc dat ze mij en mijn moeder afzetten bij de starbucks en zelf even doorrijden naar huis om de boodschappen uit te laden, gezien er vriesproducten bij zitten.
Dan zit er niets anders op en moeten we met zijn allen naar het huisje.
Hier laden we de boodschappen uit, nog steeds in de gietende regen en besluiten we dan maar tegelijk te gaan lunchen, want tja het is inmiddels al kwart voor 12.
We lunchen met heerlijk stokbrood en kaas, yess eindelijk en om half 1 rijden we naar disney toe.
Magic kingdom staaat vandaag op het programma, de lucht is wat helderder, maar het regent nog stevig helaas.
We komen bij de parkeerplaats aan en treffen daar een uiterst vriendelijke jongeman die hele verhalen met mij aan gaat en verteld dat hij single is en dat hij een vriendin zoekt en dat hij mijn naam mooi vindt. Dit alles gebeurd met sander op de achterbank en er wordt dus stevig met me geflirt.
Desalniettemin geef ik netjes aan dat ik een boyfriend heb die achter zit en vraag ik netjes of we mogen parkere bij de invalidenparkeerplaats
Dat mag gelukkig omdat we een rolstoel bij ons hebben parkeren en we zijn dus al vlakbij de normale entree waar we op de monorail of op de boot kunnen stappen. 
Het blijft regenen dus we doen allemaal onze poncho's aan, terwijl we uit de auto stappen komt paps tot de ontdekking dat hij zijn sandalen aan heeft met sokken daarin, dat sander prima schoenen aan heeft, dat mams open muiltjes aan heeft zonder sokken en dat ik gympjes aan heb die voordat we de parkeerplaats al af zijn, al helemaal doorweekt zijn. Ik ben bang voor doorweekte voeten, maar kan er weinig aan veranderen op dit moment.
We lopen door en kunnen niet met de monorail maar moeten met de veerboot.
Gelukkig kunnen we er even droog staan.
Het humeur blijft erg goed en we lachen elkaar vierkant uit om de stomme kleding die we aangetrokken hebben, sander bijvoorbeeld een driekwartsbroek die ruim onder zijn poncho uitkomt, waardoor hij dus ene half natte broek op loopt en paps met zijn belachelijke regenjas/poncho die hem al helemaal niet goed droog houdt.
We hoeven niet lang te wachten, ondanks dat de veerboot net voor onze neus wegging, dit systeem werkt prima.
Het is maar een korte tocht en binnen 10 minuten zijn we aan de overkant en kunnen we door de tassecontrole, verloopt soepel en dan spannnend.......... naar de ingang om te testen of het nu wel goed gaat met de kaartjes.
De slimme paps activeert de pas van mams ook met zijn vingerafdruk, en mijn vingerafdruk herkent die niet direct, maar voor de rest gaat het allemaal heel soepel.
Dus we lopen hard door, ondanks de regen naar de attractie van winnie the pooh waar we een fastpass voor hebben die al vrij binnenkort afloopt.
Gelukkig komen we nog net op tijd aan en kunnen we de fastass ook gewoon met de rolstoel gebruiken.
Prima dus. en opnieuw binnen 5 minuten zitten we in de attractie en hebben we amper tijd om onze poncho uit te doen.



De attractie van winnie de poeh is een erg leuke ride langs een verhaal over winnie.
Na de ride is er natuurlijk een winkel, waar mams even goed kijkt en sander en ik wat pins ruilen.
We kopen verder niets en gaan door fantasyland heen. We komen er achter dat helaas rolstoelen hier geen vooorrang hebben en dat ze voornamelijk in de normale wachtrijen moeten staan. Dus helaas... geen voordeel hier..
Dan maar hopen dat de attracties met de wachtrijen een beetje mee gaan vallen.
We gaan ondertussen naar small world, aangezien de volgende fastpass pas over een uur is.
Hier is er amper een wachtrij maar we kunnen door een aparte ingang direct doorlopen.




Het blijft een leuke en mooie attractie en we genietne van de prachtige poppen en de betere thematisering dan in parijs (oops heb ik toch weer een vergelijking gemaakt!)
Na small world kijken we even in wat winkels voor pins en besluiten we mickey's philharmagic te doen. Echter staan we net in de rij en dan houdt die er mee op vanwege technische problemen....
Bijzonder is dat veel rides het vandaag niet doen, want de populaire nieuwe attractie seven dwarfs mine doet het ook al niet, waarschijnlijk allemaal last van de regen, maar die vlieger gaat bij een binnenattractie niet op natuurlijk.
We kijken nog even in een prachtige winkel die gemaakt is in het thema van frozen en daar val ik direct voor een nieuwe kerstbal van olaf. Ik pak hem vast en laat deze niet meer los. Mijn eerste aankoop hier in disney en denk dat er nog velen zullen volgen. NU kan ik wel mooi mijn jaarpas korting gelijk gebruiken en dat doe ik dan ook.
Hierna lopen we door het kasteel naar mainstreet en we zien dat de parade bijna zou gaan beginnen, echter begint het steeds harder te regenen totdat het op een gegeven moment hoost.
Eerst schuilen we onder een afdakje maar ik kreeg hierna het gekke idee om toch maar op de parade voor mams een plekje te gaan zoeken. Echter grote kans dat de parade afgelast zou worden.
Wij hebben de fastpass voor space mountain en besluiten in goed overleg dat mams hier blijft en mogelijk de parade meepakt en wij naar space mountain gaan lopen.
Onderweg lijkt het alsof alle sluisen open gaan en het komt met bakken uit de lucht.
Zo hard hebben we het nog nooit meegemaakt hier.
Alles staat binnen no time helemaal blank en er is geen plekje meer droog, ondanks de goede poncho's.
Space mountain is niet ver lopen, maar alles is te ver in deze regen, vooral als je aankomt bij de attractie en ook deze is out of order....
Ook een technisch probleem, opnieuw een binnen attractie.
We zijn het helemaal beu en besluiten terug naar mams te gaan en dan lekker naar huisje te gaan want het blijft maar hard regenen en ik ben erg bang voor weke voeten. (die ik overigens nu inderdaad heb)
We lopen terug naar mainstreet en pikken mams op bij het plekje waar we haar hadden achtergelaten en hoorden toen ook dat de parade niet door ging.
We besluiten nu helemaal terug naar het huisje te gaan en kunnen redelijk goed doorlopen ondanks de harde regen.
Als we eenmaal op de veerboot zitten begint het wat zachter te regenen tot droog aan toe, maar wel met een zeer dreigende lucht.
We zetten snel koers naar het huisje en ook hier komen we niet helemaal droog over.
Eenmaal in het huisje, andere kleding aan en opwarmen met een kop thee.
Ik besluit even te gaan rusten en sander en mijn ouders kijken tv en vermaken zich op de computer.
Bij de walmart hebben we gebraden kip meegenomen en aardappels, dus we eten vanavond een zelfgekookte maaltijd klaargemaakt door chef chris.
Nu gaat er van alles vfout, vooral het de oven niet goed aanzetten, de aardappels laten aanbranden en het rookalarm laten afgaan, zo hard dat sander de rookmelder molt om het maar stil te krijgen. Het geluid was zeer indringend.
Maar uiteindelijk kunnen we om 6 uur wel van een eigengemaakte maaltijd genieten.
Na het eten vermaak ik me wat op de computer en zoek nog wat dingen uit en sander ligt even op bed.
Om half 8 willen mijn ouders toch eigenlijk nog wel even op pad en besluiten we een starbucks aan te gaan doen en nog wat gift shops af te lopen.
Het regent inmiddels voor de verandering alweer, dus het rijden naar de starbucks is een uitdaging en ook daar is het nat. Maar we hebben een lekkere kop koffie en dat zegt ook heel wat.
Hier ontvang ik ook mijn 2e flirt van deze dag want ik krijg 2 holiday stickers in plaats van 1 en de ober is wel erg vriendelijk. Vind sander leuk :-))))
Als deze op is willen we onderweg gaan maar inmiddels is het buiten wat harder gaan regenen.
En dus wachten we nog even en nemen we nog maar een kop koffie.
Ik haal hiern toch echt de auto, rennend door de regen. en ook de familie stapt nat in.
We laten ons niet uit het veld slaan en gaan op weg naar de diverse toeristenshopjes die orlando rijk is op zoek naar leuke souvenirs.
In de eerste shop vinden we een mooie frozen spaarpot, waar een deukje in zit, we weten er 1 dollar van af te lullen en nemen de mee, en ook vinden sander en ik beiden een leuk t shirt die we kopen.
Ik denk ook nog na over deze wat vinden jullie er van?
Volgens sander wel erg toepasselijk vooral op deze vakantie.
We rijden nog door naar een volgende shop en ook hier komen we niet droog over, wanneer hyoudt het op met regenen?
Hier zien we ook de spaarpotten staan maar dna maar liefst 3 dollar goedkoper dan dat ze bij de vorige shop waren, beetje jammer maar helaas.
Hier worden nog wat kleine dingen gekocht en dan zijn we het toch echt zat.
Maar plek voor een ijsje is er altijd en ik zie dat tegenover de shop een denny's zit.
We rennen door de regen naar de auto en ik rijd naar denny's.
Inmiddels regent het weer zo hard dat ik mijn ouders maar afzet bij de ingang en zelf maar weer door de gietende regen ren en natuurlijk mijn 2e paar schoenen van vandaag nat ren.
Maar eenmaal binnen bij denny's is het lekker warm en kiezen we een heerlijk verdiend toetje uit.
Paps en ik nemen een bananensplit, sander een milkshake en mams een appelkruimelgebakje verwarmd met ijserop.


We vinden het allemaal heerlijk en alles gaat tot de bodem op, totdat paps een blaadje op de bodem van zijn bananensplit vindt. Dit vind ik wel waard om te melden en de bananensplit wordt van de reeknign afgehaald en de manager bied zijn excuses aan. Wij lachen er alleen maar om en vinden het lang niet zo erg als dat de mensen het vinden.
We zijn sowieso in een melige bui aangezien mijn vader een doggy bag toch echt een body bag noemt en lachen heel wat af zo.
Door de stromende regen komenw e ook weer in de auto, het houdt niet op, nee niet vanzelf vandaag, en hier maakt sander de opmerking het is een natte kutdag, waarvoor we helemaal dubbel liggen.
Met deze opmerking sluiten we de dag dan ook af, want dat was het, hopen morgen op droger weer, want dit is weinig aan zo.
Wel hebben we enorm veel lol gehad en ik heb vanavond voldoende tijd gehad om 2 blogs te schrijven, alhoewel het nu al wel weer 1 uur is en ik dus ook echt moet gaan slapen. Morgen staan we niet vroeg op, maar staat walt disney studios op de planning.
Tot morgen!








2 opmerkingen:

  1. Waar blijft het nieuwe blog? Ik zit met smart te wachten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles nog goed daar noa zit met smart te wachten op disney foto's. En ik natuurlijk ook. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen